Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Flash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

ixreme är väll chip?

men hur beställer man chipet, det står ju bara att det är dropin
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=496&xSec=89
    Last edited by Ask3n; 2009-08-28, 22:08.

Comment

iXtreme är en firmware, alltså mjukvara
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jojo det visste jag :P eller chip och firmware.

men måste man ha det för att kunna flasha?
        eller behöver man bara bränna nåt på en skiva och köra den i cd spelaren?
        har bara chipat xbox 1 och gjort homebrew channel på wii :P

Comment

Jaha (såg din guide Swizzy)
          är det så här man flasha cd spelaren då i 360?

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36720

Comment

typ ja, min guide är till för liteons... den typ senaste driven, om du har fått tillbaka din 360 från reparation kan du ha fått den nya liteon driven så var förstiktig och LÄS noga på den!!
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

i will, i will. tack för hjälpen

Comment

Original inlägg av Ask3n Visa Inlägg
                i will, i will. tack för hjälpen
                Behöver du mer hjälp så är det bara att hojta till.
                Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
                Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

finns alltid någon här som hjälper dig, oavsett om dom kan det utantill eller nyligen lärt sig, dom som har gjort detta många gånger är självklart ett bättre val att lyssna på än dom lite nyare, men dom flesta av dom som svarar här på forumet vet vad dom snackar om
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    finns alltid någon här som hjälper dig, oavsett om dom kan det utantill eller nyligen lärt sig, dom som har gjort detta många gånger är självklart ett bättre val att lyssna på än dom lite nyare, men dom flesta av dom som svarar här på forumet vet vad dom snackar om
                    det swizzy försöker säga är.. kolla efter inlägg eller respekt för att veta vem du ska lyssna på..

Comment

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
                      Det är dvd läsaren du ska stänga av å sätta på, inte xboxen!
                      så om du inte har ett connectivity kit med on/off switch så ska du dra ut och sätta tillbaka strömsladden på dvd läsaren efter att du har tryckt på YES.
                      ibland kan man få göra de två gånger tills de funkar.
                      har alltid funkar för mig=)
                      Hoppas du löser det!
                      Mvh Mathias

Jo men de ska vara samma sak som att starta boxen om man inte har ett sånt.
                      mitt chipset funkar inte att koppla ihop boxen och datorn eller hur de är.

Märkte en annan sak när ja testa nu. nu resend´a ja inte och kom till nästa steg om man vill välja read, write m.m så stod de liteon. typ vill du läsa av liteon disk.
                      Men ja har ju samsung disk och kommandot dLit funkade inte ändå.

Comment

dLit? liteons = Liteon K, vad kör du med för program? testa att köra dosflash förmodligen har du en liteon spoof om den dyker upp som liteon...
                        Google is your friend!

Comment

De står ju de först när man ska läsa in. samsung, benQ står även också med.

De är dosflash ja använder
                          vad är liteon spoof?

Comment

det är en samsung spoofad som liteon, den dyker alltså upp som en liteon istället för samsung för xboxen, vilken version av Dosflash kör du på?
                            Google is your friend!

Comment

ok. ja skapar ju en boot disk som ja lägger på en usb sticka med hjälp av iprep 008.8 iaf. men ja måste väl ändå ha de kontroller kort för att de ska funka.

Comment

well, du behöver ha ett chipset som Dosflash stödjer...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X