Kan Microsoft verkligen banna folk från Live! pga dom spelat ett spel som inte släppts i butik ännu. Ta tex nya Batman Arkham Asylum. Det släpptes på nätet den 21/8 men börjar inte säljas först den 25/8 i USA och senare i andra världsdelar. Dock så är ju dom två releaser som verifierats i abgx360 identiska kopior utav ett retail-spel. Kan Microsoft verkligen banna en då? Om dom nu inte kan se att man kör med ett kopierat spel så kan det väll ändå inte lagen stå bakom dom om dom väl bannar folk? Likaså vid andra releaser också självklart.
Det jag vill ha sagt är alltså. Finns det en retail ute även om den inte är köpt i butik så kan dom väll ändå inte banna folk för detta? Dom har ju absolut inga bevis på att folk kör med img-kopior (dvs om folk bränt rätt). Personen dom bannar kan ju lika gärna sitta och lira ett retail-spel som en img-kopia liksom.. Eller har jag missat något?
Satt och tänkte på detta under mitt sjukt tråkiga skift på jobbet idag så
(pluggar annars till jurist så grymt nyfiken på detta ämne)
Det jag vill ha sagt är alltså. Finns det en retail ute även om den inte är köpt i butik så kan dom väll ändå inte banna folk för detta? Dom har ju absolut inga bevis på att folk kör med img-kopior (dvs om folk bränt rätt). Personen dom bannar kan ju lika gärna sitta och lira ett retail-spel som en img-kopia liksom.. Eller har jag missat något?

Satt och tänkte på detta under mitt sjukt tråkiga skift på jobbet idag så
(pluggar annars till jurist så grymt nyfiken på detta ämne)

det var antagligen bluff.

Comment