Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Två frågor - Ny box / Rrod

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

jaha ok. där ser man. då har man lärt sig nåt nytt då =)

får man inte dem grejerna om man köper ett sånt där kitt för rrod av typ psxcare? elr är de nåt helt annat?
    är de nåt att laga sj då? håller de elr får man göra om de igen efter ett tag?
    antar att om man skulle lämna in den för lagning så blir de väl seriöst gjort så de inte ska hända igen?
    sigpic

Comment

Well, PSXCare's lagningar är inte garanterade att fungera, och dom kan lika gärna gå sönder inom kort dom också, ända skillnaden mellan deras fix och den här är att dom löder om komponenterna också (extern verkstad som gör detta)

X-Clamp fix kan hålla allt från ngn/ngra veckor till flera år, beror helt på boxen... hur pass bra lödd den är mer eller mindre... och hur pass svårt "skadad" den blivit...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Well, PSXCare's lagningar är inte garanterade att fungera, och dom kan lika gärna gå sönder inom kort dom också, ända skillnaden mellan deras fix och den här är att dom löder om komponenterna också (extern verkstad som gör detta)

X-Clamp fix kan hålla allt från ngn/ngra veckor till flera år, beror helt på boxen... hur pass bra lödd den är mer eller mindre... och hur pass svårt "skadad" den blivit...
        Vi garanterar att du får ny reparation utförd om du får samma felkod igen inom 6 månader.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Så, då spelas det för fulla muggar igen.

Maskinen som kom tillbaka var en gammal, reparerad, sak fast gissar att alla komponenter är bytta. Står på etiketten på baksidan att den är omgjord(service date) i april 2009. Ingen HDMI, vilket inte spelar mig någon roll iofs. Lite-on läsare som inte låter något om man jämför med den gamla Hitachi. Generellt låter den mycket mindre faktiskt.

Fantastiskt glad måste jag säga att jag är och från det att jag skickad den till Ms tog det ju inte många dagar att få den tillbaka.

Min RROD som fixats av en firma här i gbg höll sju månader ganska exakt.

Någon som vet hur lång garantin jag har på den här "nya" maskinen?

Comment

Garanti

till den vanliga 3-års garantin gått ut eller 3 månader från reparationsdatumet tror jag.

Comment

Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
              till den vanliga 3-års garantin gått ut eller 3 månader från reparationsdatumet tror jag.
              Stämmer bra det

Om du skickat in den på gränsen för 3.års med en dag så tar 3.månader + över...

Alltså vanliga 3.år men om det är på håret en dag kvar på garanti när du felanmäler får du +3månader på servicejobbet.
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X