Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Play dvd, behöver hjälp!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Play dvd, behöver hjälp!

Hej, när jag äntligen fick mina DL cdn brände jag ner Prototype.
    Men när jag satte in den i xbxoen stod det "play dvd", ja tryckte på den och då kom bara xbox 360 symbolen.
    Vad kan felet vara, och vad kan jag göra för att det ska fungera?
    Brände spelet med imgburn btw.

Tack på förhan//Darippsta

har du flashat boxen? (hoppas jag du har) om du har gjort det själv, hur gjorde du? sparade du nyckeln? detta felet tyder på att du antingen inte har flashad box, eller att du har fel nyckel
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag flashade den hos psxcare i november förra året.
      Mina andra brända spel fungerar gta4 fight night 3 mm, men nu när jag brände både batman och protoype funkade det inte, står fortfarande play dvd
      Last edited by Darippsta; 2009-09-16, 13:24.

Comment

ok, då beror det på att du har iXtreme 1.4 och behöver 1.6 =) du får komma förbi PSXCare med boxen och få den uppgraderad
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

japp jag märkte det tack swizzy
          Men kan man göra det själv lr är det inte värt att försöka ifall man inte kan så mycket?
          Och jag har en hitachi läsare, har 1.6 kommit ut till den isf?
          Last edited by Darippsta; 2009-09-16, 19:40.

Comment

hitachis är inte värda att försöka sig på det själv om du inte har en aning om vad du håller på med, tyvär så har inte 1.6 släppts till hitachi ännu, däremot finns 1.51 till hitachi spelare
            Google is your friend!

Comment

Jaha okej.
              Och med 1.51 funkar de nya spelen?
              Nån aning om när 1.6 kmr ut btw?

Comment

1.51 klarar av Wave 3 spel ja, men 1.6 är mer livesäker, ingen som vet när 1.6 kommer ut till hitachi's tyvär...
                Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
                  Jaha okej.
                  Och med 1.51 funkar de nya spelen?
                  Nån aning om när 1.6 kmr ut btw?
                  1.51 fungerar med nya spel som har wave 3. ingen info om när 1.6 kommer.. om det överhuvudtaget kommer en för hitachi.

*edit*
                  haha, swizzy hann före, så går det när man öppnar allt i flikar.

Comment

Jaha, okej då var det löst, tack än en gång swizzy
                    Haha, int21 bättre lycka nästa gång vettja
                    Men en sista fråga bara, vad är bäst och göra ifall man vill spela de nya spelen?
                    Uppgradera sedan bli bannad från live, lr byta dvd läsare kanske?
                    Lite förvirrad bara, sry
                    Last edited by Darippsta; 2009-09-17, 00:00.

Comment

det är upp till dig, du blir inte bannad från live om du kör på 1.51 om du kollar spelen med ABGX360 före (och gärna efter bränning)

om du vill slippa byta firmware så ofta kan du köpa dig en ny drive att flasha, exempelvis en samsung då dessa är lätta att modifiera och är rätt svåra att förstöra så pass mycket att det inte går att fixa (även om du spoofar driven)
                      Google is your friend!

Comment

Jag tror nog jag tar och uppdaterara min drive, verkar vara rimligast
                        Tack för all hjälp, säg gärna till ifall jag valde fel
                        Och ska man verify på imgburn när man bränner?

Comment

verifiera .iso filen i ett program som heter abgx, får du klartecken så bränn (mindre ban-risk), får du inte så är det upp till dig att bränna (mer ban-risk). När skivan är bränd så kan du även kolla skivan i abgx om bränningen blev lyckad (mycket mindre ban-risk)

abgx ändrar informationen i .dvd filen om det behövs (eller skapar en .dvd fil om den inte finns). Så efter verifieringen så är det bara o dubbelklicka på .dvd filen så hoppar imgburn igång (gör så för mig iaf)

Comment

verify funktionen i imgburn fungerar inte så bra med alla brännare tyvär, så jag råder dig att skite i den, och istället kolla skivan med ABGX360 efter bränning... (OBS: både före OCH efter i så fall)
                            Google is your friend!

Comment

Känns som att ni borde klistra en tråd med det här ämnet.
                              Flera gånger i veckan läser man frågor som leder till samma svar:
                              "Uppgradera till 1.6"
                              i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X