Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna spel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bränna spel

Tjena! Skriver denna tråd för att jag nu under en lång tid misslyckats med att bränna spel. På min dator har jag en HL-DT-ST DVD-RW GSA-H60L brännare men har även prövat på en annan. Det som händer är att bränningen fungerar utan problem men sedan när jag ska verifiera spelet så blir det fel vid 46% (alltid) på båda datorerna. Har försökt med olika spel, flera skivor och både imgburn och clonecd. Vad kan det vara för fel?

Tack på förhand

sluta verifiera spelen med IMGBurn/CloneCD kör istället en verification i ABGX360
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det har jag också provat, men det ska väl inte spela någon roll eftersom spelet redan är brännt?

Comment

nu hänger jag inte riktigt med om vad du menar? vad ska inte spela någon roll??
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av hante Visa Inlägg
          Det har jag också provat, men det ska väl inte spela någon roll eftersom spelet redan är brännt?
          du ser om allt är okej via abgx360 även om det är bränt, verifieringen i imgburn fungerar inte alltid med 360 spel.

Comment

fan om det funkar... har säkert slösat bort 15 skivor

Comment

När jag verifierar i abgx360:
              -------------------------------------------------------------------------------
              \\//\\//\\//\\// _ |_ _ \ \/ /_ _ _ \\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
              //\\//\\//\\//\\ (_||_)(_|/ /\ \_||_ | | //\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
              ------------------------_|------_||_||_|--v1.0.1-------[http://abgx360.net]----

Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
              Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
              Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

Checking Game
              ISO: "HL-DT-ST DVD-RW GSA-H60L DC07 (E"
              Layerbreak: 1913760
              Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd wave)
              ERROR: Unrecoverable read error while reading HL-DT-ST DVD-RW GSA-H60L DC07 (E (Unrecognized Sense Error: 03/10/90), checking the root sector failed!

Checking SS
              Timestamp of Authoring: 2009/05/04 00:00:00
              Timestamp of Mastering: 2009/07/30 18:34:35
              SS CRC = DD8EC70C (RawSS = 99E721BE)
              SS Media ID: B5D3D9BA90C80F73F6A7B699-152AB680
              SS media id could not be compared to the Xex

Checking DMI
              Timestamp of Authoring: 2009/05/04 00:00:00 (matches SS)
              DMI CRC = 32330D5B
              DMI Media ID: B5D3D9BA90C80F73F6A7B699-152AB680
              DMI media id could not be compared to the Xex

Checking PFI
              PFI CRC = 2A4CCBD3
              PFI matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)

Video partition found
              Video CRC = 0E58FB9D (V0 = CF942E7B, V1 = 4809B37A)
              Video partition matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)

Stealth status is uncertain

Starting Verification
              One or more CRC requirements for Verification were not met, cannot continue
              Verification failed

Comment

något har blivit fel i bränningen eller så har brännaren svårt att läsa från skivan... testa med en annan brännare/läsare och se om du får samma resultat då, annars bör du byta firmware (antingen till senaste eller näst senaste~ i den här läsaren) och fungerar inte det så bör du nog byta brännaren...
                Google is your friend!

Comment

Har nu även prövat att bränna och verifiera ett spel på en annan dator och även här hittar den fel omkring 45% vid verifieringen. Kan det vara något med skivorna, fast dom har ju funkat förut... Aone heter de.

Comment

Aone = Billigt skit märke, byt till Verbatim skivor istället, kostar lite mer men i längden sparar du pengar
                    Google is your friend!

Comment

Tja, jag har en flashad 360 med Hitachi dvdläsare.
                      Jag har försökt att bränna spel med ImgBurn och följt guider från olika sidor men när jag har bränt klart så funkar de inte.
                      Använder Verbatim dvd+r dl skivor.
                      Någons som kan vet vad felet är?

Comment

Vilken sorts Verbatim skivor kör du? silver surface eller Full Face Printable? (är dom silvriga eller vita?)
                        Google is your friend!

Comment

dem är vita ovan på och blå under, köpt hos *********
                          Last edited by shabiiir; 2009-09-30, 17:07.

Comment

då har du Full Face Printable, testa silvriga, dessa säljs oftast i 10-packs spindlar, eller fodral...
                            Google is your friend!

Comment

de inget fel på skivan, fick låna en bränd spel och testa om de funkar och de gjorde det, skivan var exakt likadan.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X