Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

wave 4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

värdelöst att hålla på patcha om eller vad nu det där står för (gissar på att det är patch för spelen) det gör liksom skivan osäker på live
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      värdelöst att hålla på patcha om eller vad nu det där står för (gissar på att det är patch för spelen) det gör liksom skivan osäker på live
      Du verkar vara haj på detta, kan inte du då skriva någon guide på svenska till oss som har 1.6 och inte är de bästa på engelska? Tack.

EDIT: Alltså, hur man ska göra med activate.iso

Comment

Är det så om man har 1,51 och kör ett spel med wave 4 i agbx och det blir helt ok, så är det ingen risk för banning eller?? Det är bara stealth checken som skiljer 1,6 och 1,51??

Comment

Original inlägg av Allan101 Visa Inlägg
          Du verkar vara haj på detta, kan inte du då skriva någon guide på svenska till oss som har 1.6 och inte är de bästa på engelska? Tack.

EDIT: Alltså, hur man ska göra med activate.iso
          du bränner den med layerbreak 1 913 760

stoppa sedan in den i 360n, boota... vänta lite byt skiva (tror den ska spotta ut skivan av sig själv när den bootat, inte säker)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
            Är det så om man har 1,51 och kör ett spel med wave 4 i agbx och det blir helt ok, så är det ingen risk för banning eller?? Det är bara stealth checken som skiljer 1,6 och 1,51??
            det är bara video checken (och det faktum att man kan rippa med 1.6, utöver det så har 1.6 även one-shot-boot läge... alltså den startar spelet även om det inte går igenom checken [detta om du kör activate.iso])
            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              du bränner den med layerbreak 1 913 760

stoppa sedan in den i 360n, boota... vänta lite byt skiva (tror den ska spotta ut skivan av sig själv när den bootat, inte säker)
              man ska INTE ha layerbreak på activate.iso.

One shot boot mode allows you to boot a Wave X or non stealth game by using the activate.iso disk as a flag.
              Just insert the activate disc and the next disc inserted will boot without any strict checks. This will still utilise
              full stealth if available. As soon as that disc is booted the flag is cleared, and you will have to re-insert the activate disk
              again to enable one shot boot. As always use with caution.

burn Activate.iso to Dual Layer + R Media (this is vital for later firmwares). Simply burn it with no layerbreak settings,
              with all data present on first Layer, IMGBurn 2.5.0.0 will do this fine just
              select the ISO and confirm you want to burn to a large capacity disc with all data present on L0

Comment

The disk is available here: http://www.sendspace.com/file/5ed5xr and needs to be burned to a DUAL LAYER disk, but entirely on the first layer (do not set a layerbreak and when imgburn prompts, tell it to burn to the first layer only).
                A new iXtreme firmware will eventually be released with strict wave4 support (no activation disk needed), however some time needs to pass before this happens. Although Cars: Race-o-Rama was the first game to appear in the wild with Wave 4 video, it was not necessarily the first game to be pressed with it. Also, during a wave transition there are often a few exceptions to the process which also need to be known about. There will be no timeframe for this, so do not ask.
                källa: http://forum.xbox-sky.cc/showthread....625#post181625

Comment

Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
                  det är bara hitachi ixtreme 1.51 som bootar wave4, ixtreme 1.51 för samsung, benq och liteon gör det inte.

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...llIGZBWnZN.php

*Update* "Looks like we were wrong in assuming that iXtreme v1.51 was fully compatible with 4th Wave PFI/Video. Turns out that only Hitachi iXtreme v1.51 will boot 4th Wave backups, and BenQ/LiteOn/Samsung iXtreme v1.51 will NOT boot 4th Wave. It would have been fully compatible if only the Video data had changed but not with the change in PFI (capacity). So currently the only safe option for booting 4th Wave backups on a BenQ/LiteOn/Samsung drive is to use iXtreme v1.6 and the one shot boot disc."

Comment

Nu är jag nog helt ute o cyklar men jag frågar ändå. Jag har IXtreme 1.51 med samsungläsare. Om jag köper ett spel retail ute i butik som har wave 4. Funkar det att köra det då? Eller måste jag ändå vänta på en ny firmware trots att spelet är retail?

Comment

Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
                      Nu är jag nog helt ute o cyklar men jag frågar ändå. Jag har IXtreme 1.51 med samsungläsare. Om jag köper ett spel retail ute i butik som har wave 4. Funkar det att köra det då? Eller måste jag ändå vänta på en ny firmware trots att spelet är retail?
                      original wave 4 kan du köra, men inte backuper. wave check körs inte med original.

Comment

Ok o det är såklart livesäkert att då? Har sett fram emot Modern Warfare 2 så länge nu så jag pallar inte vänta om det är wave 4

Comment

Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
                          Ok o det är såklart livesäkert att då? Har sett fram emot Modern Warfare 2 så länge nu så jag pallar inte vänta om det är wave 4
                          japp, visst är det så.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                            man ska INTE ha layerbreak på activate.iso.
                            ahh, ok... sorry about that visste inte om att man inte skulle ha layerbreak på, har inte kollat upp så noga angående det där själv då jag inte använder skivan hade för mig man skulle bränna som ett vanligt 360 spel... men tydligen inte tur att vi har dig som kan rätta mina misstag int
                            Google is your friend!

Comment

är tror ni att det kommer en ny firmware till liteon dårå, så man kan kan lira dessa nya spel som kommer?

Comment

Det kan vi inte svara på, du kan redan lira dom med activate.iso
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X