Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

wave 4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Rätt dålig koll på detta, men finns det inte en chans att ms ser när man stoppar in active.iso skivan om man är inloggad på live, vilket borde bevisa för dem att man moddat boxen vilket resulterar i ban?

Comment

Fråga:

activate iso sätter/boota man bara in den 2 gånger? och sen köra som vanligt?. eller måste man göra samma sak för varje spel man ska spela?.
      Last edited by SH!Ne; 2009-10-18, 19:07.
      http://img5.imageshack.us/img5/362/shinenm4.gif

Comment

Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
        Rätt dålig koll på detta, men finns det inte en chans att ms ser när man stoppar in active.iso skivan om man är inloggad på live, vilket borde bevisa för dem att man moddat boxen vilket resulterar i ban?
        ingen aning om hur det där fungerar exakt...

Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
        Fråga:

activate iso sätter/boota man bara in den 2 gånger? och sen köra som vanligt?. eller måste man göra samma sak för varje spel man ska spela?.
        Du bootar med Activate.iso för varje gång du ska spela ett spel som annars inte startar i iXtreme 1.6, då flaggas nästkommande skiva för att firmwaren ska skippa Stealth checken...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hur lång tid kan vi gissa att det tar för en ny version av Ixtreme att komma ut?

Comment

allt från några dagar tills ett par månader... allt beror på hur c4eva tycker och tänker (eller rättare sagt TeamHyperX)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Som jag har förstått det så kan Ixtreme känna av om skivan man sätter i boxen är en backup eller retail. O om den är retail så bryr den sig inte om att säkerhetskontrollera videopartition.

Min fråga är hur det kommer sig att Microsoft inte kan göra samma kontroll? Alltså varför kan inte de via den information som de får ifrån loggarna se om jag spelar en back-up?

Comment

det beror på skivorna, Retail (orginal) har kopierings skydd, det har inte dina brända och det är inget iXtreme skickar vidare till konsollen... sedan kan dom självklart se att det är en backup om det är så att du använder Stealth som enbart finns på ett visst antal skivor och ett större antal personer använder...
                Google is your friend!

Comment

Ahh ok. O det är därför man ska verifiera dem mot abgx. Så anledningen varför en maskin med Iextreme startar retail wave 4 men inte backup wave 4 är kopieringskyddet! Tack för snabbt svar.

Comment

inga problem det där med kopierings skyddet är inget jag läst mig till dock, men det låter ganska logiskt eller hur?
                    Google is your friend!

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                      det är bara hitachi ixtreme 1.51 som bootar wave4, ixtreme 1.51 för samsung, benq och liteon gör det inte.

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...llIGZBWnZN.php
                      Men åh va drygt. Jag har en BenQ som har nån äldre iXtreme firmware och kan inte spela nyare spel. Jag spelar inga spel online utan vill egentligen bara kunna spela alla backuper utan krångel.

Har du någon annan fw att rekommendera? Har BenQ någon vanlig Xtreme alt non stealth firmware vad du vet?

Får kolla xbins annars när jag kommer hem.
                      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                      360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

BenQ har 4.40 Non-Stealth har jag för mig den hette...
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          BenQ har 4.40 Non-Stealth har jag för mig den hette...
                          Tack då kör jag på den
                          PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                          PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                          PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                          360 JTAG Backup Console
                          360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Men om jag fattar rätt om du går ner till firmwaren så kan du väl inte spela alla spel vissa spel kräver ju 1,51 eller 1,6 eller är jag helt ute och velar

Kör med benq 1.51 men går det köra alla spel med 4,4 benq så tar jag den kör ju inte live

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                            Men åh va drygt. Jag har en BenQ som har nån äldre iXtreme firmware och kan inte spela nyare spel. Jag spelar inga spel online utan vill egentligen bara kunna spela alla backuper utan krångel.

Har du någon annan fw att rekommendera? Har BenQ någon vanlig Xtreme alt non stealth firmware vad du vet?

Får kolla xbins annars när jag kommer hem.

Comment

1.40 - non stealth ska även starta nyare spel (antagligen) då den inte kollar stealth (av vad jag förstår) jag fanns inte med i 360 flash världen när det kom ut så jag har ingen direkt koll, men tekniskt sätt så borde det inte vara någon fara med den...

skrev fel tidigare, var trött antagligen... eller så tänkte jag på annat... skall vara 1.40 inte 4.40 :$ wooooops
                              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                                1.40 - non stealth ska även starta nyare spel (antagligen) då den inte kollar stealth (av vad jag förstår) jag fanns inte med i 360 flash världen när det kom ut så jag har ingen direkt koll, men tekniskt sätt så borde det inte vara någon fara med den...

skrev fel tidigare, var trött antagligen... eller så tänkte jag på annat... skall vara 1.40 inte 4.40 :$ wooooops
                                Du verkar ju ha stenkoll på det här, så jag vänder mig till dig.

Jag har tankat hem Tekken 6 idag, och upptäckte att det var Wave4. Har IXtreme 1.6, och således ville inte min backup starta. Läste och pluggade lite med activasion.iso, och har nu brännt det som man bör.

Min fråga är dock, innebär detta några risker? Jag kör givetvis spelet med nätverkssladden urdragen, men hur blir det när jag drar igång nätet igen?

Tacksam för svar!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X