Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

wave 4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hej jag har något av ett dílemma, jag har ett nyligen flashat 360, har spelat lite wave3 spel som min bror brännt osm funkat bra. När jag nu ska spela assassins creed 2 som brändes rätt(vad jag vet) och med en activate.iso som bara brännts på en sida, så funkar det inte. jag sätter in activate.iso, väntar 30 sek, sätter in AC 2. Så står det att jag måste uppdatera.

Och efter att jag gjort detta några gånger så uppstod ett raspande ljud när jag ejectar en skiva ur 360t

Så, dels vill jag gärna ha hjälp med AC 2 och så det där raspandet vid eject

Edit: när jag försöker bränna fifa så står det : Power calibration area error
    Last edited by hallonkaka; 2009-12-25, 03:26.

Comment

• vad gäller problemet med uppdateringen finns det 3 metoder du kan använda dig av:
      1. köpa/låna ett original Wave 4 spel av någon
      2. bränna ut uppdateringen på en vanlig CD/DVD eller lägga på ett USB minne och uppdatera manuellt
      3. byta ut din spelare mot en hitachi/samsung/benq med iXtreme 1.51/1.61 (1.51 för hitahci) om du inte redan har en sådan spelare, har du det då uppgraderar du till den firmware som klarar av Wave 4/5 spel om du byter spelare måste den spoofas...

vad gäller AC2 lär det vara som ovan^ om du har en firmware äldre än 1.6 kommer inte activate.iso fungera, om du har en dålig brännare eller inte gjort rätt med activate.iso skivan ja, då kan du inte spela, äldre firmware än 1.6 = uppgradera, dålig brännare = köp ny, fel på activate.iso skivan = köp en färdig bränd från PSXCare eller så... om du inte vill försöka igen och antagligen bara wastea en skiva till

det raspande ljudet beror troligtvis på att din spelare inte mår så bra, i det fallet skulle jag troligtvis byta ut den... det kan också bero på att du använder dåliga skivor, t.ex. Traxdata, dessa vet jag kan låta som en riktig strenkross i en gammal sliten Samsung iaf...

Power Calibration Area error brukar betyda att lasern i din brännare inte mår så bra...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Saken är den att min 360 blev inskickat för kanske 2,5 veckor sen. Där sa dom att om det kom ett wave 4 spel så behövde jag bara activation ison. Och vad jag ser så har jag brännt activate.ison rätt. Då rätt text kommer upp. Jag kan förstå om AC2 har brännts fel, bara inte hur. Men ska jag behöva uppdatera massa när jag just lämnat in den? Och jag har Verbatim skivor, eller iaf den som jag använde är Verbatim

Edit: och hur ser man vilken brännare man har, med vista som os
        Last edited by hallonkaka; 2009-12-25, 13:48.

Comment

• Det räcker med activate.iso för att spela wave4 spel eller senare... men du behöver ändå uppdatera din dashboard för att kunna spela dom spelen... och för att göra det behöver du troligen göra det manuellt via usb eller via ett original wave 4 spel.

Comment

• Jaha ok, tack så mkt. Så det är bara sätta in ett authentic spel i consolen och sen uppdatera?

Edit: så man måste ha ett wave 4 spel för att uppdatera dashboarden? skulle någonting kunna hända om jag prövade med t.ex Wet 2?
            Last edited by hallonkaka; 2009-12-25, 14:44.

Comment

• Precis. Sålänge spelet är ett av de nyare.

Comment

• Borde det inte funka med ett spel som inte är wave 4 men som är nytt, jag hittar nämligen inte nån som har wave 4 spel att låna. Eller skulle något kunna hända?

Comment

• Original inlägg av hallonkaka Visa Inlägg
                  Jaha ok, tack så mkt. Så det är bara sätta in ett authentic spel i consolen och sen uppdatera?

Edit: så man måste ha ett wave 4 spel för att uppdatera dashboarden? skulle någonting kunna hända om jag prövade med t.ex Wet 2?
                  du kan köra vilket spel som helst, men Wave 4 uppdateringen ligger enbart på Wave 4 spelen, och på nätet...
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Left 4 Dead 2 är ju Wave 5 så känner du nån som har det så kan du ju alltid köra den skivan istället.

Comment

• Ah, känner mig dum som en gnu. Men vet nån om Wet är wave 4?

Comment

• Har för mig att det är wave 4 ja.

Comment

• Helt sjukt vad trevligt, jag tackar så mkt för hjälpen. Återkommer om det inte löser sig

Comment

• Original inlägg av hallonkaka Visa Inlägg
                            Ah, känner mig dum som en gnu. Men vet nån om Wet är wave 4?
                            Wet är Wave 3 vad jag vet...
                            Google is your friend!

Comment

• My bad isånnfall =o)

Comment

• mm ser så ut. Ingen update för att spela det. Ska man ta alla filer och lägga på minneskortet swizzy, av rar på din sida då
                                Last edited by hallonkaka; 2009-12-25, 16:55.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X