Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan nog vara vilken som av v1 eller v2 men nu kan man ju flasha vilken som så det spelar ju inte längre så stor roll

Comment

• Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
      Kan nog vara vilken som av v1 eller v2 men nu kan man ju flasha vilken som så det spelar ju inte längre så stor roll
      ok får öppna och kolla tack för hjälpen

Comment

• Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
        ok får öppna och kolla tack för hjälpen
        Det kan vara värt för dig att veta att du inte kan se det på den om det är en 83850 v1 eller v2. Ända sättet att få reda på det är att koppla upp den mot en dator och se om du kan läsa ur firmware ur den med JungleFlasher eller inte. Lycka till.

Comment

• vad är det för datum på dvd läsaren? är den tillverkad innan luli är det nästan garanterat en v1

Comment

• man kan köra V1 på samma sätt som V2, jag råkade testa idag utav misstag när jag höll på med några 93450C, kollade inte så noga på FW versionen, så jag tog fel först (93450C templaten) vilket resulterade i att jag fick RROD på den (1 lampa, sedan efter X antal omstartningar slutade det med att jag fick error koden E66 på skärmen, E66 = Felaktig Firmware version/Drive/Spoofning eller liknande)

så vill du vara säker på att du ska få det att fungera kan du köra med den nya liteon metoden på den, och då antingen köra på iXtreme 1.6 83850C eller köra iXtreme 1.6 83850C V2 templaten, båda fungerar lika bra
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Eftersom jag inte kan länka till min egen site ... så länkar jag nu till ett av mina inlägg på xboxhacker och hoppas att det kan hjälpa någon lite
              http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=13205.0
              (fjantigt va)
              En metod som är lite säkrare än MRA's .. lite mer material åtgång och arbete men fortfarande enklare än att plocka bort epoxy och löda på mtk chippet

Comment

• fan... då har man lagt ner onödigt jobb igen... redan nån annan som hade gjort likadant
                http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=698256&st=0

Comment

• den har funnits ett tag, vi på PSXCare har redan börjat använda den använda första diagrammet typ dom 2-3 första nya liteons som vi gjorde, tror jag... sedan dess har vi använt den här nya, lättare metoden
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X