Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny Firmware på väg

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Ric Visa Inlägg
    Det är väl SplitVid: Ad it if it doesn't exist or isn't valid. man ska kryssa för i ABGX360 för att spelen ska bli "säkra"?
    precis
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack för infon.
      Men de man bränt innan har alltså invalid/ingen splitvid?
      i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
        Tack för infon.
        Men de man bränt innan har alltså invalid/ingen splitvid?
        en del backuper kommer med splitvid, andra inte. ganska vanligt att de har splitvid i dagsläget.

Comment

Det har tvistats om SplitVid sedan det kom ... jag själv har resonerat som så: att jag vill att kopian skall vara så lik originalet som möjligt...
          Andra har sagt att det är onödigt eftersom xtreme & ixtreme ändå inte använder informationen...

Vissa Abgx360 guider säger att man skall plocka bort SplitVid... har du följt en sån så måste du tyvärr bränna om

Comment

skit också har brännt alla mina spel utan splitvid shitten. skit!

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
              Det har tvistats om SplitVid sedan det kom ... jag själv har resonerat som så: att jag vill att kopian skall vara så lik originalet som möjligt...
              Andra har sagt att det är onödigt eftersom xtreme & ixtreme ändå inte använder informationen...

Vissa Abgx360 guider säger att man skall plocka bort SplitVid... har du följt en sån så måste du tyvärr bränna om
              precis, de nuvarande firmwares använder inte splitvid, dock kommer de flesta backuper med den inlagd. i framtiden lär vi dock behöva splitvid men det är antagligen bara ett fåtal backuper man behöver bränna om.

Comment

Hur kollar man om ens gamla backups har splitvid?
                i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Jag har inte kollat... men jag tror att abgx360 visar den informationen om du testar skivan...

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                    Jag har inte kollat... men jag tror att abgx360 visar den informationen om du testar skivan...

tittar man i det grönmarkerade området i bilden ovan så ser man att det är splitvid
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Ric Visa Inlägg
                      Det är väl SplitVid: Ad it if it doesn't exist or isn't valid. man ska kryssa för i ABGX360 för att spelen ska bli "säkra"?
                      vart hittar ni de? jag kan inte hitta de nånstans. kan inte se nåt me splitvid nånstans
                      sigpic

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
                        vart hittar ni de? jag kan inte hitta de nånstans. kan inte se nåt me splitvid nånstans
                        kolla under "misc" det är mitten dropdown rutan
                        Google is your friend!

Comment

haha fan va blind man kan va tack swizzy
                          sigpic

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
                            haha fan va blind man kan va tack swizzy
                            ingen fara, jag visste exakt var jag skulle titta så för mig tog det inte mer än några sekunder att hitta dit jag läste igenom allt när jag först började med det här, då fanns den under misc om jag inte minns fel, så tittade där i den här versionen, och se på fan, den fanns juh där
                            Google is your friend!

Comment

Vet nån om det här stämmer ?

Lite-On 74850C - All can be modded (2008 to March 2009)
                              Lite-On 83850C - Half can be modded (Manufacture date March 2009 to August can be modded, September 2009 and onward CANNOT be modded)
                              Lite-On 9xxxxC - (x= I cannot remember the numbers (aka 9000 series, aka Lite-On V3) CANNOT BE MODDED)

Isåfall har jag en drive som är från Juli/augusti Eftersom min MFR datum på xboxet är 2009-08-30. Det betyder att jag kan flasha den . Kan någon rätta mig ?

Och när den nya Firmwaren kommer ut så ska den funka för ALL DRIVES enligt c4eva . Då ska den funka för mig , Vet nån ?

c4eva has announced that he is working on new firmware for all drives that will be called iXtreme LT (Lite Touch). This firmware will have minimal patching, only what is required to allow backup discs to boot. There will be little (if any) security checks done on the discs by the firmware, meaning that running your backup images through abgx360 and ensuring that they are properly patched and verified will become even more important than it already has been. The idea behind this firmware is to remove as many differences between stock and hacked firmware as possible. Lite-On and Hitachi 1.61 have been canceled and will be replaced by iXtreme LT instead. There is no ETA on the new iXtreme LT firmware so don't ask, we only know that it is in the works. We will update the site as more info is known.
                              Last edited by Benzema; 2009-11-26, 02:28.

Comment

Han har sagt "all drives" så förhoppningsvis kommer den funka till dom i nuläget oflashbara spelarna. Men troligtvis kommer det att bli till en extra kostnad för kunden då det inte kommer vara lika simpelt som till de äldre läsarna. Och troligtvis kommer det att behövas ny hårdvara för att flasha dom också.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X