Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny Firmware på väg

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nu har det äntligen släppts en "fulpatchad" iXtreme 1.6 som hela tiden beter sig som om man kör med Activate.iso. Tippar på att det bara är en bit som skiljer filerna från de vanliga :-)

"Patched to always act like if activate.iso was inserted, so blindly loads PFI DMI SS and goes on."

Jag hoppas vi hinner testa dessa i butiken idag, beror på hur mycket vi har att göra.

Finns till benq, samsung och Liteon. Hitachi har ju redan 1.51 som fungerar bra.

Hansi , betyder det att man kan köra vilka wave som helst och att man slipper activate iso skivan ? Bara bränna och spela ?

( Jag har liteon )
    Last edited by Benzema; 2009-12-27, 16:57.

Comment

• Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
      Hansi , betyder det att man kan köra vilka wave som helst och att man slipper activate iso skivan ? Bara bränna och spela ?

( Jag har liteon )
      Ja, fast den är inte live säker.

Comment

• Original inlägg av xepez Visa Inlägg
        är den här nya 1.6 live vänlig?
        det är iXtreme 1.6, exakt som den, med undantaget att den bootar ALLT då den är patchad så att den reggar sig själv som att Activate.iso är i maskinen hela tiden...

observera dock att detta INTE är en officiell firmware, det är en modifikation av originalet, det vill säga en 3:e parts Firmware...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          det är en modifikation av originalet, det vill säga en 3:e parts Firmware...
          Som jag skrev...fulpatch...jag satt och funderade över hur svårt det egentligen skulle vara att ändra en compare/jump någonstans i koden för att hoppa över alla checkar, och när jag vaknade på morgonen så hade någon släppt detta paket :-) Bara tacka å ta emot :-)
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Nu har det äntligen släppts en "fulpatchad" iXtreme 1.6 som hela tiden beter sig som om man kör med Activate.iso. Tippar på att det bara är en bit som skiljer filerna från de vanliga :-)

"Patched to always act like if activate.iso was inserted, so blindly loads PFI DMI SS and goes on."

Jag hoppas vi hinner testa dessa i butiken idag, beror på hur mycket vi har att göra.

Finns till benq, samsung och Liteon. Hitachi har ju redan 1.51 som fungerar bra.
            vart hittar man denna patch?

Comment

• Original inlägg av konya Visa Inlägg
              vart hittar man denna patch?
              du hittar firmware filerna på min hemsida t.ex. eller på diverse torrent siter, för att utnyttja detta måste du flasha om din 360 läsare...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Non Stealth Version för de som redan är bannade.
                Patchad v1.6 så att den tror att activate.iso alltid är isatt.
                Laddar Stealth filer utan att kontrollera dem.
                Finns för alla drivar förutom Hitachi som inte behöver denna.

betyder det att endast för dem som har blivit bannade

Comment

• En fråga bara swizzy , är det bara att bränna och stoppa in med den där ?

Som en LT fast inte livesäker ?

Obs. Jag har ingen bannad , ingen flashad 360. Helt ny !

Comment

Non Stealth Version för de som redan är bannade.

Nej, vem är det som påstår att den bara är för dom som redan är bannade. Men precis som med "vanlig" iXtreme så blir man bannad om man går online med denna firmware.

Vill man spela online utan 100% garanterat banning så får man vänta vidare på "iXtreme LT" eller vad dom kommer kalla den.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Non Stealth Version för de som redan är bannade.

det är exakt så den fungerar, den är inte enbart till för bannade, utan alla som vill ha en "Wave free" firmware, oavsett om man är bannad eller ej, många lirar ju offline, då bryr man sig inte om livesäkert, då kan man lungt köra denna, om man bryr sig om live kör man antingen helt original eller håller sig bort från live med flashad box i största allmänhet
                      Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                        En fråga bara swizzy , är det bara att bränna och stoppa in med den där ?

Som en LT fast inte livesäker ?

Obs. Jag har ingen bannad , ingen flashad 360. Helt ny !
                        den är på sätt och vis som LT ja, men INTE livesäker, den är "Wave Free", men INTE livesäker...
                        Google is your friend!

Comment

• har flashat me denna fw nu, inte testat den mer än att kollat om den startar mw2 o de gjorde den. så klart skönt att slippa använda activate.iso.

hoppas man får igång left 4 dead nu då också
                          sigpic

Comment

• Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
                            har flashat me denna fw nu, inte testat den mer än att kollat om den startar mw2 o de gjorde den. så klart skönt att slippa använda activate.iso.

hoppas man får igång left 4 dead nu då också
                            det är så mycket vi också kunnat testa den vi hade inte L4D2 :/
                            Google is your friend!

Comment

• har testat me left 4 dead 2 nu o de funkar fint de me fick inte de att funka me activate.iso men nu funkade de visst.
                              så nu ska jag bränna assassins creed o testa de me
                              sigpic

Comment

• Jag tänkte också slippa att använda activate skivan på min liteon.
                                Bara för att vara säker.......jag har en 74850C......skall jag använda ix16-liteon-repack-nostealth då eller?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X