Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny konsol nya lite-on i butik än?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ja visst alla kommer gå att flasha. Men det finns ingen som helst info än så länge om att de har löst hur man läser ut DVD-nyckeln ur den nya typen av LiteOn. Väl där så går den nog alldeles utmärkt att erase och flasha. Dvs. exakt samma problem som vi först hade när LiteOn 83850c modellen dök upp.
    Dock kan det naturligtvis vara så att den nya redan är knäckt men det har iaf jag inte sett någon info om från C4EVA eller någon annan heller för den delen.
    All drives = alla drivar ink. 83859C Och den nya som börjar på 9 nånting.

Comment

Jag har idag fått in en Lite-on med Fw 9xxxx som inte gick att läsa mjukvara ur.
      I förrigår den 10.de köpte min kompis en Call Of Duty Version med 250Gb HDD o två HK på Elgiganten o den hade en 85xxx läsare som borde fungerat att läsa ut nyckeln ut men det gick inte alls.
      Vi har haft in tre sådana mysko läsare innan...

Elite boxen som han köpte som var en 85xxx såh ut såhär:
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
        Jag har idag fått in en Lite-on med Fw 9xxxx som inte gick att läsa mjukvara ur.
        I förrigår den 10.de köpte min kompis en Call Of Duty Version med 250Gb HDD o två HK på Elgiganten o den hade en 85xxx läsare som borde fungerat att läsa ut nyckeln ut men det gick inte alls.

Elite boxen som han köpte som var en 85xxx såh ut såhär:
        Vänta på den nya firmwaren........

Comment

Original inlägg av efex Visa Inlägg
          Det ÄR c4eva som sagt detta, dock vid olika tillfällen. Detta har även stått i topic på #fw.

EDIT: du kan även kika på http://docs.google.com/View?id=dg89m98b_24cmprv6gz

japps ch om man skall kolla på den sidan så är även nicket <+c4eva> falskt:

STOP TRYING TO SPREAD YOUR CRAZY RUMORS/THEORIES ABOUT THE BANWAVE/FAKE QUOTES FROM c4eva - NOBODY CARES!
          CONFIRMED FAKE STUFF:
          <+c4eva> its going to have to wait, i'll be busy, just found out how they're banning MAJOR BREAKTHROUGH
          The unban DVD is fake too.. come on, guys...

Comment

Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
            Vänta på den nya firmwaren........
            Vi har koll.
            Det vi vill säga med detta är att vi har börjat få in läsare som inte går att flasha.
            O nej en ny mjukvara hjälper inte så länge man inte kan Läsa/Skriva, de kan koma med säg upp till 50 mjukvaror unde rtiden tills de knäcker de nya läsarna.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Vi har koll.
              Det vi vill säga med detta är att vi har börjat få in läsare som inte går att flasha.
              O nej en ny mjukvara hjälper inte så länge man inte kan Läsa/Skriva, de kan koma med säg upp till 50 mjukvaror unde rtiden tills de knäcker de nya läsarna.
              Vilka läsare är det ni har problem med. Nämn vilka månader och vilken modell.

Comment

Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                Vilka läsare är det ni har problem med. Nämn vilka månader och vilken modell.

Elite boxen som han köpte som var en 85xxx såg ut såhär:
                Men herre gud.....

Jag skrev ju i mitt förra inlägg vilken Firmware Lite-On läsarna hade!!!!!!
                Nu har jag Quotat o rödmarkerat så du kanske ser det lite tydligare, drog upp storleken på texten med...

Törs man fråga hur gammal du är med tanke på att du ställer så många likasinnade frågor hela tiden o inte läser det folk skriver ordentligt utan att vara fräck ?
                / Pendragon

Comment

Jag har från och med nu lovat mig själv att aldrig mer svara på en ända fråga som Benzema har. För antingen så är han stendum och fattar inte vad man skriver eller också bara skiter han i att läsa. Dessutom var enda jä*la gång!

Eller jo om han någon gång i framtiden ställer en interlektuell fråga så kanske jag tar mig tid men inte tills dess.

Tack å hej.

Comment

Blev bannad igår :-(
                    Köpte ny xbox idag.
                    Köpte Arcade med Rock Band Beatles.

MF date 20090706.

Vad har ni haft för datum på era som går och inte går flasha?

En kompis hade 20090624 och han kunde flasha sin.

Man måste öppna hela xboxen för att få reda på FW antar jag?

Comment

En som har MF Date 2009-07-06 kommer till 100% att gå att flasha. Bara att vänta in LiteOn LT för det känns inte så hett att lägga in iXtreme 1.6 bara för att bli bannad direkt.

EDIT: Ett litet förtydligande. Det är max 1% av alla DVD spelare gjorda i juli som inte går att flasha, av naturliga skäl de sista gjorda i juli. Knappt 50% av dem gjorda i augusti medan spelare gjorda i september och framåt inte ens på något sätt är lönt att försöka läsa ur sin nyckel ur i dagsläget. Men men tanke på att du har en tidig juli box sitter det med största sannorlikhet inte ens juli spelare i den och definitivt ingen från slutet av juli. Om nu inte hela skiten är felmärkt vill säga...
                      Last edited by Svantesson666; 2009-11-13, 15:36.

Comment

Nä absolut ingen idé lägga in Ixtreme 1.6. Ska vänta länge nu tills nästa "säkra" kommer. Denna funkade ju över ett år för mig, det får man vara tacksam för.
                        Ska vara laglig ett tag.

Goda nyheter dock att du tror den är möjlig att flasha.
                        Flera som har några åsikter eller datum att jämföra med?

Comment

Ledsen har ej hängt med riktigt i Liteon djungeln då min förra var Benq. Har jag inte fått det nya moderkortet, boxen som ska vara tystare o svalare heller då?
                          Tack för svar!

Comment

det är spelare från typ augusti som det är osäkert med, så din konsoll som är tillverkad i juli kommer garanterat gå att flasha då spelaren är från juni ngn gång... troligtvis...

Original inlägg av mickys Visa Inlägg
                            Ledsen har ej hängt med riktigt i Liteon djungeln då min förra var Benq. Har jag inte fått det nya moderkortet, boxen som ska vara tystare o svalare heller då?
                            Tack för svar!
                            du har troligtvis fått det nya moderkortet (Jasper) ja... och ja det ska vara lite svalare än tidigare, ljudet kommer från fläktarna som snurrar i högre hastighet på äldre kort, och dvd spelaren som snurar i hög hastighet... så den är väl en aning tystare...
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack för svaret!
                              Något positivt i så fall i dessa dystra tider! :-)

Fel tråd men skriver ändå:

Om jag kopplade bort hårddisken direkt när det stod att jag var bannad. Det stod direkt när jag startade den. Så har ej sparat något på den sedan jag blev bannad.

Kan det finnas chans att jag kan sätta i hårddisken i den nya konsollen och savesen inte är korrupta och även min GT funkar? Läser olika om detta överallt.

Recover GT innebär att man har kvar alla achivements o poäng man tjänat in eller behåller jag bara namnet o börjar om på noll?

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                                Jag har från och med nu lovat mig själv att aldrig mer svara på en ända fråga som Benzema har. För antingen så är han stendum och fattar inte vad man skriver eller också bara skiter han i att läsa. Dessutom var enda jä*la gång!

Eller jo om han någon gång i framtiden ställer en interlektuell fråga så kanske jag tar mig tid men inte tills dess.

Tack å hej.

Hörru va inte kaxig din lilla fjant. Vad leker du smart för , tönt. Ibland undrar man hur dum du får vara , jag har aldrig bett dig svara på min fråga så ät din mat och hållkäften...

.. Och sluta vara klistrad framför tv:en , skaffa dig en flickvän eller något. Du har brist på kärlek ... jerk.
                                Last edited by Benzema; 2009-11-13, 17:56.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X