Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wave 4 spel --->Wave 2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wave 4 spel --->Wave 2

Radera denna post om den redan finns.

1. För er som har Ixtreme 1.4/1.5 ladda ner "360 waves patcher"
    Det är bara att googla, finns även på antal torrent sajter..

2. När ni installerat den starta programmet kolla lite längre ner och klicka "download data for wave 2".

3. Välj wave 2 och bläddra er fram till iso filen ni ska patcha "Patch my ISO in wave 2".

4. Bränn bara som vanligt.

5. Klart och det bara att börja spela

Kan hända att när ni bränt ner spelet och matar in det står att det finns en ny uppdatering och det visar sig att skivan är repig.
    Men då är det bara tanka ner uppdateringen på usb:
    http://www.***********/Guide-Manuell-...Dashboard.html

Fått den nya GTA liberty city episodes att redan fungera!

Varning: Eran konsol kommer bli bannad om ni går ut på xbox live! Rekommenderat för de som inte spelar online eller har bannade konsoler!
    Last edited by Farhan-87; 2009-11-13, 21:30.

kan nån bekräfta det här? :O
    Skulle precis flasha om min, men om det här funkar kanske man kan skita i det?

Comment

Original inlägg av Ivv Visa Inlägg
      kan nån bekräfta det här? :O
      Skulle precis flasha om min, men om det här funkar kanske man kan skita i det?
      detta fungerar ja, MEN! det är INTE livesäkert...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Fixade precis Tekken 6 Funkar utmärkt på min ixtreme 1.4

Comment

Hej, blev tvungen att registrera mig här för jag har en fråga!

Jag har 1.4 eller 1.5 (inte viktigt) och tänkte patcha detta, MEN jag undrar om MS på något sätt kan få reda på att jag har flashat min 360. Har inte varit online på flera månader så tror inte jag är flaggad. Har heller inga planer på att vara online medan jag kör COD: MW2.

Undrar alltså om det är lugnt att lira det offline och sedan, när ny FW kommer, uppgradera och köra på Live utan att bli bannad. (Självklart bränna om spelen till rätt wave)

Tacksam för svar!

Comment

det finns risker med att modifiera spelen såhär, du måste bland annat gå in på live och uppgradera din dashboard till den senaste (eller näst senaste, om du inte redan har den, eller lägga in manuellt)

och det går vissa rykten om att konsollen kanske lagrar viss information om spel man spelat offline, så du gör detta på egen risk...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              det finns risker med att modifiera spelen såhär, du måste bland annat gå in på live och uppgradera din dashboard till den senaste (eller näst senaste, om du inte redan har den, eller lägga in manuellt)

och det går vissa rykten om att konsollen kanske lagrar viss information om spel man spelat offline, så du gör detta på egen risk...
              Har senaste liveuppdateringen tror jag, men hmm ja det låter inte bra ifall den lagrar info offline =/

Comment

Jag har Lite-On 1.51 och min box är bannad så jag ska lätt testa det här. Återkommer med resultat.

Comment

Original inlägg av cornan Visa Inlägg
                  Jag har Lite-On 1.51 och min box är bannad så jag ska lätt testa det här. Återkommer med resultat.
                  Detta fungerar klockrent!

Comment

Såg oxå detta program precis, så då kan man göra om Waven från 4 el 5 och få dem till wave 3 och sen spela på min bannade box med fw 1.5?
                    Typ spelen MW2?
                    Hur gör man sen om man uppdaterar sin fw, måste man då bränna om spelen igen eller de är bara att spela vidare?

OBS: Har bannad box

Comment

Original inlägg av reddie Visa Inlägg
                      Såg oxå detta program precis, så då kan man göra om Waven från 4 el 5 och få dem till wave 3 och sen spela på min bannade box med fw 1.5?
                      Typ spelen MW2?
                      Hur gör man sen om man uppdaterar sin fw, måste man då bränna om spelen igen eller de är bara att spela vidare?

OBS: Har bannad box
                      Wave 2 måste du göra om spelen till för att det ska fungera på 1.5 och tidigare

när väl iXtreme LT kommer ska du inte behöva bränna om spelen, du ska då kunna köra på som vanligt... då denna kommer vara minimalt patchad, och därmed INTE innehålla några som helst säkerhets spärrar...
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        Wave 2 måste du göra om spelen till för att det ska fungera på 1.5 och tidigare

när väl iXtreme LT kommer ska du inte behöva bränna om spelen, du ska då kunna köra på som vanligt... då denna kommer vara minimalt patchad, och därmed INTE innehålla några som helst säkerhets spärrar...

Oki, tackar för svaret, då är det värt att försöka sig på detta då, det är inget som ändras i spelen när man ändrar wave? Tror jag har fw 1.51 faktiskt.
                        När beräknas iXtreme LT komma?

Comment

det som ändras när man ändrar wave är video partitionen och PFI datan...

iXtreme LT beräknas komma när C4eva ger klartecken på att skicka ut den det vill säga, ingen vet ngn ETA på den ännu...
                          Google is your friend!

Comment

Om jag har förstått allt rätt så kan jag med min xbox 360 1,4 iextreme spela wave 4 spe genom att konvertera spelet från wave 4 till wave 2???

Comment

Original inlägg av expert008 Visa Inlägg
                              Om jag har förstått allt rätt så kan jag med min xbox 360 1,4 iextreme spela wave 4 spe genom att konvertera spelet från wave 4 till wave 2???
                              Om du inte får massa Disc Read error fel som åtgärdats i o med nyare fw versioner
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X