Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liteon 93450

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

När man ändå talar om trollen, fick in en komisk 360 idag.
    Som vanligt i Januari, en julklapps-360 med 93'a LiteOn. Började riva av skalet och när jag skulle ploppa loss ejectknappen så såg jag att man hade smält till en hatt på pinnen den sitter på.
    Har aldrig sett detta förut, trots att jag fixat en hel del nyare boxar med 93'a på sista tiden.

Det var ju dock inga problem att få loss den, bara att skära bort "hatten"...

Är det här nån ny standard dom börjat med på fabriken, eller?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

det är inget jag tänkt på/upptäckt, ska se hur det ser ut på dom boxarna vi fick in här om dagen nästa gång vi jobbar (torsdag) hade mega problem med en 93:a idag, den var riktigt tjurig, lödningarna såg bra ut, och allt... testade att låta den stå på ett bra tag, tror ni det hjälpte att få in den i Mode 0x72? knappast den fastnade i status 0x52 likförbannat! någon som har tips på vad man kan göra?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Rapporterade inte folk in förut att vissa drive'ar krävde en mindre resistans för hoppa in i vendor mode? Då känns det nästan som att en vridpot skulle sitta fint, då kan man ju prova sig fram utan att byta motstånd varenda gång...

Sen så brukar jag först köra intro, sen startar jag driven med brytaren till. Tycker det är lättsammare än att först strömsätta driven med brytare till, intro, och sedan power cycle. Bara en tanke, vet inte vad ni har för rutiner...

Förresten har ni sett Dräparns nya "LT switch"? Fasen vilket onödigt skrot. Är ju billigare med lite kynar, en brytare och motstånd. Går ju att återanvända också.
        "Snabb-lödda" kretsplattor är inte direkt nåt man vill sitta och löda loss hela dagarna...
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
          Rapporterade inte folk in förut att vissa drive'ar krävde en mindre resistans för hoppa in i vendor mode? Då känns det nästan som att en vridpot skulle sitta fint, då kan man ju prova sig fram utan att byta motstånd varenda gång...

Sen så brukar jag först köra intro, sen startar jag driven med brytaren till. Tycker det är lättsammare än att först strömsätta driven med brytare till, intro, och sedan power cycle. Bara en tanke, vet inte vad ni har för rutiner...

Förresten har ni sett Dräparns nya "LT switch"? Fasen vilket onödigt skrot. Är ju billigare med lite kynar, en brytare och motstånd. Går ju att återanvända också.
          "Snabb-lödda" kretsplattor är inte direkt nåt man vill sitta och löda loss hela dagarna...
          LT switchen skulle faktiskt vara hyffsat nice, med tanke på att man löder dit den, aktiverar den när man ska ha driven i 0x72 och avaktiverar efteråt och låter den sitta kvar... har du läst infon ordentligt? det står nämligen att man inte alls behöver löda bort den efter det att man är klar, räknade ut att den kostar ungefär 60:- (plus frakt) den är dessutom mycket lättare att löda dit än vad kablarna är plus kapningarna, om det är så att den verkligen fungerar till 100% är den värd priset med tanke på att man slipper försöka fixa bråkande maskiner...

vad gäller det där med att köra switchen i läget PÅ när man kopplar in och så kan vara ett misstag, visst, det går väl lite snabbare, men då ser du inte vad den dyker upp som, på vissa 93450C modeller sitter det ju en liten klisterlapp som det står just 93450C, dessa är föredetta 83850C och barcoden stämmer INTE, den Barcode som sitter på är inte samma som den som finns i firmwaren... vet inte om det egentligen har någon större betydelse, men vem vet? jag har inte tänkt så jätte mycket på det tidigare, men såg det igår... det kan också vara så att vissa av dom är 83850C v2, men att dom är felmärkta... tittar man på styrkortet står det 83850C-2 på dessa...

jag har för mig vi kör på ett 18ohms motstånd i den switchen jag använde, just för att undvika komplikationer pga för högt motstånd...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Vad jag fattar det som så måste man lik förbannat kapa banor på styrkortet, då blir ju installationen inte smidigare för fem öre.

Och har man väl flashat en gång så går det ju att få nyckeln genom sata, så man har ju inget för att den sitter kvar...

Jag vet att man inte behöver plocka loss den efter flash. Det jag menade var att om man vill använda en "LT Switch" till alla driver man flashar så är det inte värt besväret då avlödning utav dessa är en pina.

Maxtor D-Max 200gig
            v. 1.6 crystal

Comment

Som jag ser det är det enbart för att tjäna pengar.
              Du måste ändå kapa banorna som vanligt.
              Löda dit en kabel samt en knapp med 2 kablar är inte direkt svårt.
              Det är iaf så jag gör.
              Så det blir egentligen samma antal lödpunkter du måste göra.

Enda fördelen som jag ser det är att du slipper löda bort kablar och löda ihop de banor som du skurit isär.
              Så just den delen är bättre.

Sedan kommer du ändå aldrig att använda detta.
              Så varför kasta bort onödiga pengar på detta?
              Som de felsta andra tycker är det för dyrt.
              Hade det kostat 10-20:- så hade det varit försvarbart att köpa, men inte till det pris det är nu.

Comment

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
                ska troligen försöka mig på en 93450C läsare snart=)

undrar bara vilken metod ni använder när ni löder i läsarna
                -Boxxdr metoden http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=698256
                -jungle flasher metoden http://jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf (sida 102)

och hur kapar man banorna lättast? går de bra me en skalpell?

tack på förhand
                Mvh Mathias
                Hmm har inte sett Jungleflashers metod tidigare... det är dock inte rekommenderat att skära så nära en via... lätt att folien lossnar då..
                använder man jungleflasher metoden bör man lossa pin101 på boxxdr manér

bladkniv räcker fint om man inte hittar en skalpell

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                  Hmm har inte sett Jungleflashers metod tidigare... det är dock inte rekommenderat att skära så nära en via... lätt att folien lossnar då..

Det är den första metoden som fanns.
                  Efter det kom en del på att just folien lossnar lätt om det blir lite för varmt.
                  Det är därför man kapar på 2 ställen så man får mera folie runt den lilla punkten.
                  Visst man måste kapa 2 gånger och löda en tråd istället, men det är klart värt det om man vill vara säker på att den inte pajar.

Greetz

Comment

Dremel for the win
                    Här hos oss låter det som en tandläkarpraktik ofta nuförtiden *skratt*
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

jag tror inte ni tittat ordentligt på jungleflashers metod... den skiljer sig väsentligt ifrån MRA metoden som var den första..

Comment

jag tror inte ni tittat ordentligt på jungleflashers metod... den skiljer sig väsentligt ifrån MRA metoden som var den första..
                        Vi kör med den metoden vi tycker är smidigast och säkrast för skakhänta praktiklanter

/ Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

jo de förstår jag att de inte är så bra att bara kapa loss endast "ringen"
                          men om man kör jungleflasher metoden fast gör dom två snitten på banan som är ansluten till "ringen" istället så är de ändå stor skillnad på jungle flasher metoden och boxxrd metoden=/
                          *PS3 slim 120- CFW 3,55
                          *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                          *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                          *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                          *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                          *Xbox 360 slim original so far
                          *Pstwo original x)
                          *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Som jag skrev tidigare ... dom blandar ihop MRA och Jungleflasher ...
                            MRA/BoxxDr skiljer sig väsentligt från Jungleflasher ...
                            Hade jag kunnat länka till bilderna hade jag gjort det

Det är tyvärr lite för vanligt i det här forumet.. folk struntar i att titta på informationen man ger dom. (dom tror dom vet redan)
                            Är det någon som testat Jungleflasher metoden i detta forum? jag har inte gjort det.. och får inte in så många burkar jag kan testa på.. PSX har tydligen 100 dom skall göra snabbt som ögat... dom kanske kan?

Comment

Det är tyvärr lite för vanligt i det här forumet.. folk struntar i att titta på informationen man ger dom. (dom tror dom vet redan)
                              Är det någon som testat Jungleflasher metoden i detta forum? jag har inte gjort det.. och får inte in så många burkar jag kan testa på.. PSX har tydligen 100 dom skall göra snabbt som ögat... dom kanske kan?

MRA metoden:

Boxxdr metoden:

Jungleflasher metoden:

*PS3 slim 120- CFW 3,55
                              *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                              *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                              *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                              *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                              *Xbox 360 slim original so far
                              *Pstwo original x)
                              *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

klart vi kan, när vi känner för att göra en långsamare metod...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X