Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 modd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Kan slänga ut att det handlar om en PowerMac Graphite! Gammal goding från 01

EDIT!
    Har funderat på plesi också, att köpa en avlång skiva o böja den ovalt
    ___
    (___) <-- syns inte så bra men med platt front och bak.. Sen är plexi större än 40 x 30 exteeemt dyrt, nu råkar jag ha färdigt chassi, PSU och sådana saker.. Har inte alla pengar i världen

Ajja vi får se hur det blir, jag kan alltid ändra mig? Sen kommer det iallafall ett mod på det vanliga xbox 360 skalet.. Detaljer kommer när jag vet att delarna finns
    Välkommen in i klubben, Har bara 1050 i månaden att leva på sen har man en massa andra saker nu som man måste spara till, Så det svider hela tiden , Har gjort av med 10tusen bara på några saker, Ett nytt xbox några spel band hero "890kr" fick jag betala för de, Och jag som tänkte spara det till en bil .. MenMen

Comment

Original inlägg av lindgren Visa Inlägg
      En fråga bara, Om jag ska använda trådlös internet på xboxet vilket ska jag ha?
      Microsoft - Xbox 360 Wireless Networking Adapter (Bridge) WI-FI eller Microsoft - Xbox 360 Wireless Network Adapter N

Och kan säga att vi har bara ett vanligt trådlös modem
      Skillnaden mellan "N" & "G" nätverksadaptrar är att The so called N nätverket har längre räckvidd och är snabbare.

Det är upp till dig vad du behöver, bor du i villa och av någon anledning har den trådlösa rotern längst ner i källaren skulle "N" funka prima, bor u i lägenhet skulle jag köra på det billigaste!
      (Bara mina tankar om situationen...)

Comment

Välkommen in i klubben, Har bara 1050 i månaden att leva på sen har man en massa andra saker nu som man måste spara till, Så det svider hela tiden , Har gjort av med 10tusen bara på några saker, Ett nytt xbox några spel band hero "890kr" fick jag betala för de, Och jag som tänkte spara det till en bil .. MenMen
        Ehm, joo barnbidraget har inte kommit till min plånbok pga. konstiga föräldrar i mitt tycke... dryga 200:-/mån lever jag på... Tur att man sålde jultidningar som liten

Juste, för er som inte vet, jag är bara 14....

Comment

Ehm, joo barnbidraget har inte kommit till min plånbok pga. konstiga föräldrar i mitt tycke... dryga 200:-/mån lever jag på... Tur att man sålde jultidningar som liten

Juste, för er som inte vet, jag är bara 14....
          Okej, Själv är man 18 ^^

Comment

Okej, Själv är man 18 ^^
            själv är man 15 Mitt nya Pulse vu mods kommer snart är seg men hämtar fläktunnlarna på fredag så...
            Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
              själv är man 15 Mitt nya Pulse vu mods kommer snart är seg men hämtar fläktunnlarna på fredag så...
              okejokej,, Nu har jag varit å köppt en nya vga, Och sen har jag ett annat modd som jag håller på med , Så kommar inte hinna göra så mycke på mitt nu. Sen styper det i pengar, ska slänga ut 2k på en ny mobil nu med.

Comment

Ne nu blir jag så jävla less på att jävlas med VGA'n, Blir att köpa en HDMI ha -> DVi-D ha istället, Blir så jävla mycke lättare så.

Kommar inte att använda plexi, Ska försöka få ta i ett data chassi eller något åt det hållet,, För har fått för mig att köpa en bärbar dator nu, Menmen, Måste få det så billigt som möjligt, Få se hur det kommar bli med chassit ^^
                Last edited by lindgren; 2010-01-13, 23:46.

Comment

Har inte hänt så mycke med boxen, Men har börjat leta fram ett chassi till den, Vi hade slängt våra gammla digitalboxar :/, Så ska fara upp till grannen och fråga om dom har någon gammal kvar, Sen har kommpisen en gammal viasat box, Vet inte hur den ser ut, Men ska fara å kolla på det så fort jag kan, Hoppas att det är bara rätt storlek bara,
                  Sen den 25e ska jag å kommpisen beställa lite grejor, Han till sin dator, och jag till boxen. Men sen om jag inte hittar något chassi så kommar jag beställa ett HTPC chassi, Tycker att det blir bäst att ha ett sådan chassi, och snyggast.

Och jag vet att det blir många poster av mig efter varandra men Det blir bara så

Comment

Nu har det hänt lite på det, Har hittat ett chassi och hunnit fått ner dvd'n och moderkortet,

Comment

Nu börjar boxen nästan bli klar,

Lite grejor som har beställts

5st 80*80mm fläktar

XION 5.25 Thermal Control Panel

GameTech DVD RemoteControl

Har ändrat mig lite nu, Nu ska jag ha 3.5mm hörlursuttaget i fronten.

Vart lite skit när jag kapade, Men ska kapa bort allt och he dit glasfiber och spackla istället.

Kommar inte bli så mycke gjord på chassit nu för har inge spackel hemma, Så ska hålla på att löda in allt nu istället.

Comment

Nu har det hänt lite grejor, Som ni ser så ligger tempen ganska bra, hade haft på den i ca 10min mellan 5-10min så var tempen ganska lik.

Igen mer för denna gång, Ska väl få glasfiber av far imorgon

Comment

Snyggt!, älskar såna där molex led's älskar, älskar, älskar!

Om nån bryr sig så e mitt projekt sjjuukt försenat och jag får inga riktigt bra idéer.. ajja nånting kommer tillslut (vill gärna trycka in en 200mm/250mm fläkt av helt onödiga skäl)

Comment

Snyggt!, älskar såna där molex led's älskar, älskar, älskar!

Om nån bryr sig så e mitt projekt sjjuukt försenat och jag får inga riktigt bra idéer.. ajja nånting kommer tillslut (vill gärna trycka in en 200mm/250mm fläkt av helt onödiga skäl)
                            Tackar, Hehehe Är väl inte så onödigt att he in en sådan stor fläkt , Man vill ju ha bra kylning

Comment

Har inte hänt så mycke på boxen, har dragit lite mer kablar/snyggat till det lite. Fronten börjar bli klar snart med. Lufttunnel är snart klar med. Händer inte så mycke på boxen för att jag tappar suget varje gång jag ska hålla på att löda Har lött i flera timmar nu och det har bara gått åt helvete, så man blir lite less på att det aldrig funkar för en. Hälst när jag har provat denna

http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=638208&st=0

Comment

360in är ihop satt nu, fronten är inte slipad klar, men har målat den mattsvart och den får vara som den är nu tills jag orkar få ihop den helt. Värkar funka bra fast fronten sitter lite lös så att det kan bli att man her ut dvd ibalnd när man tycker på fläktstyraren.

Har ingen kamera hemma nu, Men kommar bilder på fredag eller lördag

PS. Är lite delar som saknas/försvunnit,

dvd fronten är borta
                                lim till glasfibret är slut
                                spakel är slut
                                färg behövs köpa, Vet ej vilka färger
                                dioder behövs köpa, grön och blå ?
                                större hdd
                                Last edited by lindgren; 2010-06-02, 23:01.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X