Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xecuter LT Switch ? Easy Switch For Liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Okejj, jag tänkte så att det var kunder som lämnat in och stog i kö på att vänta att på få chippat så det var därför jag reflekterade över siffran ...
    nej, vi betar av "kund kön" dagligen, ingen 360 ligger mer än 24 timmar innan den är klar (såvida vi inte har stängt som vi hade i onsdags...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

låter som en jobbigt meck om man ändå måste kapa banor, men sen är jag inte lucky luke på lödning heller.

Comment

Är inte så svårt att löda egentligen.
        Det man skall tänka på är att värma upp det du skall löda så fort som möjligt och inte hålla kvar värmen mera än nödvändigt.
        Ett rick är att lägga lödpennan på folien/komponenten och tillföra tennet mot folien ochlödspetsen.
        Då får du ofta det snabbt varmt och du förhindrar överhettning av folien.
        Om du överhettar folien så finns det stor risk att den lossnar.
        Se även till att lödspetsen är helt ren innan du börjar löda.
        Skall du löda ihop 2 punker så lägg lite tenn på båda punkterna först och sen drar du enkelt ut tennet över de båda punkterna så det bildas en tennbana.

Mvh

Comment

Hej, lite ny på det här området.
          Om man har lödit om och flashat sin Liteon 94850, 83850 eller 93450 drive med ixtreme och sedan kommer det en ny version (LT) måste man då löda om driven igen för att flasha?

Comment

nej, då kan du använda ''get dummy.bin from ixtreme''.
            "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
            Maxtor D-Max 200gig
            v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Okej, så själva lödningen på driven är endast för att kunna extrahera drivens egna firmware och har inte någon betydelse när man ska flasha in en ny.

Bra då förstår jag, dom har bara skyddat utläsningen av firmware.

Då förstår jag också varför den ovanstående produkten är såpass onödig...

Comment

Original inlägg av Kurben Visa Inlägg
                Hej, lite ny på det här området.
                Om man har lödit om och flashat sin Liteon 94850, 83850 eller 93450 drive med ixtreme och sedan kommer det en ny version (LT) måste man då löda om driven igen för att flasha?
                94850C? när kom dom ut? dom jag känner till (Liteon versioner) är:

74850C, 83850C, 83850C v2 (står ej på etiketten), 93450C

du behöver egentligen aldrig göra om stegen du gjorde vid första flashningen när du har en Liteon och ska få ut nyckeln, som Blixten 100 skriver kör du bara "Dummy from iXtreme" i jungleflasher för att få ut nyckeln på nytt
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X