Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Arcade - Värme problem?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 Arcade - Värme problem?

Köpte ett xbox för några dar sen..

Körde Banjo & Kazoiee.

Körde banan som heter Lockbox 720.

Efter en stunds spelandes så skedde något skumt med texturerna eller om det var bilden, jag är osäker.

Men texturerna blir blå,lila,grön,gul,röd, osv..

Som om de var värmeproblem.

Men boxen är ju två dar gammal, väldigt skumt.

Står i en tv bänk från ikea, lack tv bänk eller något heter den.

gör såhär: Gå tillbaka till butiken du köpte den från, om din 360 är flashad få den återställd (om det inte var en liteon 93450C eller 83850C-v2 ska det gå att fixa utan att det syns allt för tydligt, om det är så att det är proffs som flashat den åt dig) om den inte var flashad begär du helt enkelt att få den utbytt, den ska INTE ha sådana där problem, såvida det inte var spelet, prova ett annat spel och se om samma sak händer även där, om inte då är det inget att oroa sig över, det kan vara en liten liten bugg i spelet...

om det är så att det inte var spelet, utan 360'n ska du definitivt få den utbytt av butiken du köpte den från... alternativt få den lagad av microsoft...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

På tal om problem med nya konsoller:
      Mina bröder fick en helt ny xbox 360 elite i julklapp, och ibland när man sätter i ett spel så kommer de klassiska meddelandet fram som när man lagt in fel nyckel "to play this game put it in a xbox 360 konsol"
      Men de märkliga är att den är oflashad (har aldrig varit flashad)
      och de är så klart med orginal spel=/
      De brukar lösa sig genom att bara starta om konsollen men de känns ändå skumt.
      har aldrig vart med om de på min xbox 360 core som jag haft sen releasen(med tillköpt 20gb hdd)

någon som upplevt något liknande?
      *PS3 slim 120- CFW 3,55
      *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
      *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
      *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
      *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
      *Xbox 360 slim original so far
      *Pstwo original x)
      *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

jag har upplevt det tidigare, då berodde det på en repig skiva... det var på min gamla 360 (Core) med 20gb disk den med kolla skivan, är det repor i en cirkel mitt på skivan eller mycket repor i största allmänhet så kan det vara därför den inte fungerar...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          gör såhär: Gå tillbaka till butiken du köpte den från, om din 360 är flashad få den återställd (om det inte var en liteon 93450C eller 83850C-v2 ska det gå att fixa utan att det syns allt för tydligt, om det är så att det är proffs som flashat den åt dig) om den inte var flashad begär du helt enkelt att få den utbytt, den ska INTE ha sådana där problem, såvida det inte var spelet, prova ett annat spel och se om samma sak händer även där, om inte då är det inget att oroa sig över, det kan vara en liten liten bugg i spelet...

om det är så att det inte var spelet, utan 360'n ska du definitivt få den utbytt av butiken du köpte den från... alternativt få den lagad av microsoft...
          Köpte konsolen från onoff.

Den är inte flashad, det skedde två gånger på samma ställe på banan. Dock en gång när jag körde ut från kanten och skärmen snurrade runt, så skedde det.

Som om kameran hade kunnat komma till en vinkel med någon bugg i spelet. Men sen hände det igen, som om det var för varmt.

Massa olika texturer och färger och allt..

Hände en gång i showdown staden också (staden man startar i..)

Jag har ju xboxet som sagt i en tvbänk, ståendes bredvid dvd och förstärkare.

Dock var varken dvd'n eller förstärkaren på..

Comment

har du garanti kvar ( tre år från tillverkningsdatumet ) ring Ms o säg att det blinkar tre röda lampor o att nätdelen lyser grönt.
            De kommer då ta in den på service o reparera.

gäller enbart omodifierade konsoller eller ej bannade från live o återställda.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Men jag har ju inga ringar.. Och min nätdel lyser f.ö gult/orange vad jag vet .

Är detta ett värmeproblem? Grafik bugg som kommit pga varm GPU?

Hur bör Xboxet stå?

Är ju även en Jasper vad jag förstått det som.

Enligt onoff skall den bara ha 250MB integrerat minne, när jag kollar står de 450MB ledigt minne är 300+.

One of a kind? Om de bara var en engångs förteelse kanske dumt att lämna tillbaka? Kanske fungerar bättre om jag ställer den på "korkar" eller något som jag läste någonstans.. Hmm..

Comment

Om den är oflashad lämna tillbaka till onoff isf.
                Låter som den inte har fattat at den skall visa en felkod men när som helst kommer ge dig en.
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                  Om den är oflashad lämna tillbaka till onoff isf.
                  Låter som den inte har fattat at den skall visa en felkod men när som helst kommer ge dig en.
                  En dålig sak på de nyaste boxarna är att de tagit bort den extra kylfläsen som finns på lagade boxar och HDMI före September/November
                  Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                  ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Förpackningen är ju bruten..

Om det var bugg i felet skulle den visa felkod då?

Konstigt att det bara kom vid sådant kort tillfälle..

När man fått det på datorn, har de vart längre, och kommit vid flera tillfällen..

Comment

Original inlägg av Bim Visa Inlägg
                      Förpackningen är ju bruten..

Om det var bugg i felet skulle den visa felkod då?

Konstigt att det bara kom vid sådant kort tillfälle..

När man fått det på datorn, har de vart längre, och kommit vid flera tillfällen..
                      En 360 har en livslängd allt från en dag till tre år o vissa har tur o då lever de längre.

Din maskin är väl för envis o korkad för att ge en felkod ( den har inte överhettets tillräckligt för att den skall kunna känna av att det är fel på den o då visar den ingen felkod. )

Lämna tillbaka boxen där du köpte den tillsammans med spelet o visa vad som strular så byter de säkert eller skickar in på rep.

Hänvisa till det jag skrivit o hälsa
                      / Pendragon

Comment

Det kan inte vara banan som gör att bilden blir så? Jag menar, banan är ju i någon elektronisk sak. Stockbox 720. Xbox 720? Hmm..

Men vid vissa tillfällen har bilden blivit , svart grå flimmrig.. Som på tv skärmen när den inte får någon signal, myrornas krig?

Så har det hänt i spelet, lite diffust dock.. Men nu detta med färgerna, skall försöka ta bild på det om det kommer igen..

Comment

Hmm svarade ju nyss?

Jag tror det är banan som är sådan..

Pausar jag spelet när det kommer så förblir bakgrunden sådan färg men menyn är annan färg..

Är ju en bana som man är inuti någon elektronik grej .

Kört på ett chip's små ben som sitter runtom det, ovanpå är det kritor ser det ut som lyser. När jag gör det så kommer det som jag pratat om.. Men kommer bara ibland.. Aja..

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            jag har upplevt det tidigare, då berodde det på en repig skiva... det var på min gamla 360 (Core) med 20gb disk den med kolla skivan, är det repor i en cirkel mitt på skivan eller mycket repor i största allmänhet så kan det vara därför den inte fungerar...
                            aha de är såpass^^ får kolla skivorna sen:P
                            jag är la mer rädd om min skivor än va minda bröder är xD
                            *PS3 slim 120- CFW 3,55
                            *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                            *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                            *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                            *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                            *Xbox 360 slim original so far
                            *Pstwo original x)
                            *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Original inlägg av Bim Visa Inlägg
                              Men jag har ju inga ringar.. Och min nätdel lyser f.ö gult/orange vad jag vet .

Är detta ett värmeproblem? Grafik bugg som kommit pga varm GPU?

Hur bör Xboxet stå?

Är ju även en Jasper vad jag förstått det som.

Enligt onoff skall den bara ha 250MB integrerat minne, när jag kollar står de 450MB ledigt minne är 300+.

One of a kind? Om de bara var en engångs förteelse kanske dumt att lämna tillbaka? Kanske fungerar bättre om jag ställer den på "korkar" eller något som jag läste någonstans.. Hmm..
                              det där låter som en refurbished box, vilket betyder att du bör lämna tbx den hyffsat fort, det där med PSU'n är udda, när du startar boxen ska PSU'n lysa grönt, den ska lysa med en orange färg när den är i "viloläge"/"väntläge"
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X