Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Kylning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
    Understatement of the century, men det är värt det. du kan ge 7 eler 9 volt med, eller bara 12:a GPU-fläkten.
    Peace!
    ahh ja kör på 12v på både gpu och cpu nu, de låter ju en del fast de är bara att kompensera me stereon =P

nu ligger tempen på
    Kod:
    CPU:66c
    GPU:51c
    EDRAM:58c
    MB:28c
    i xexmenu 1.1, de känns helt okey=)

ska kolla upp de me alutejp också=)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Jag har ett par gamla CPU-flänsar ... funderar på att ta bort DVD:n och sätta den nya alu.flänsen på GPU:n och en gammal kopparfläns på CPU .. borde få väck mer värme från GPU då.

Ett annat alternativ är (enl. ett annat forum) att sätta en liten fläkt på den "nya" lilla extraflänsen (den på "armen") som blåser neråt, då ska man visst också kunna sänka värmen några grader.
      Last edited by POi2; 2010-01-29, 17:12.

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
        Jag har ett par gamla CPU-flänsar ... funderar på att ta bort DVD:n och sätta den nya alu.flänsen på GPU:n och en gammal kopparfläns på CPU .. borde få väck mer värme från GPU då.

Ett annat alternativ är (enl. ett annat forum) att sätta en liten fläkt på den "nya" lilla extraflänsen (den på "armen") som blåser neråt, då ska man visst också kunna sänka värmen några grader.
        de låter som en bra ide, och modifiera fläkttunneln lite också=)
        är aluflänsarna bättre än den med kopparflänsar till cpu?

ahh de har ja sätt en del göra men ja har inte den extra flänsen på min xenon=/
        *PS3 slim 120- CFW 3,55
        *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
          de låter som en bra ide, och modifiera fläkttunneln lite också=)
          är aluflänsarna bättre än den med kopparflänsar till cpu?

ahh de har ja sätt en del göra men ja har inte den extra flänsen på min xenon=/
          japp alu flänsar är mycket bättre då med koppar blir det varmare..
          Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

nu har ja börjat modda kylningen lite mer=)
            la undan mitt chamelont skal å tog fram orginalskalet för att greja med.

håller på att göra denna modden: http://www.xboxhacker.org/index.php?...&topic=14264.0
            fast ska använda noctua 80mm fläktar istället. då dessa enligt papper ska låta minst och flytta mest luft av alla 80mm jag kollat på=)

än sålänge så har jag
            -tagit ur dvd-spelaren, har ingen direkt användning för den nu när ja kör xbreboot=P
            -borrat 2st 75mm hål uppepå
            -gjort en liten tunnel så att luften från ena fläkten uppe på ska blåsa rakt på cpu:n

och temporärt har ja satt fast en cpu fläkt (60-70mm) från en pentium 4 processor på gpu kylflänsen
            och satt fast en 80mm fläkt över cpu:n, men dessa ska ju då ersättas senare=P

just nu ligger tempen på:
            Kod:
            rumstemperatur 24c
            CPU:64c
            GPU:47c
            EDRAM:54c
            så de är lite skillnda från orginalkylningen som låg på:
            Kod:
            rumstemperatur 23c
            CPU:78c
            GPU:75c
            EDRAM:85c
            MB:31c
            ser förjävligt ut för tillfället=P

här kan man se min fläkttunnel lite smått
            Last edited by matte.90; 2010-02-17, 18:37.
            *PS3 slim 120- CFW 3,55
            *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

nu har ja börjat modda kylningen lite mer=)
              la undan mitt chamelont skal å tog fram orginalskalet för att greja med.

håller på att göra denna modden: http://www.xboxhacker.org/index.php?...&topic=14264.0
              fast ska använda noctua 80mm fläktar istället. då dessa enligt papper ska låta minst och flytta mest luft av alla 80mm jag kollat på=)

än sålänge så har jag
              -tagit ur dvd-spelaren, har ingen direkt användning för den nu när ja kör xbreboot=P
              -borrat 2st 75mm hål uppepå
              -gjort en liten tunnel så att luften från ena fläkten uppe på ska blåsa rakt på cpu:n

och temporärt har ja satt fast en cpu fläkt (60-70mm) från en pentium 4 processor på gpu kylflänsen
              och satt fast en 80mm fläkt över cpu:n, men dessa ska ju då ersättas senare=P

just nu ligger tempen på:
              Kod:
              rumstemperatur 24c
              CPU:64c
              GPU:47c
              EDRAM:54c
              så de är lite skillnda från orginalkylningen som låg på:
              Kod:
              rumstemperatur 23c
              CPU:78c
              GPU:75c
              EDRAM:85c
              MB:31c
              Har själv en Noctua 80mm fläkt på min Jtag box de är väldigt bra
              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                Har själv en Noctua 80mm fläkt på min Jtag box de är väldigt bra
                okey gött=) dom är riktigt tysta å fina va?=)
                har du den över cpuflänsarna eller?
                *PS3 slim 120- CFW 3,55
                *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

okey gött=) dom är riktigt tysta å fina va?=)
                  har du den över cpuflänsarna eller?
                  japp kör på max nivå hör de inte. Japp ska sätta den över cpu flänsen på mitt nya case mod med Superman loggan
                  ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Mitt xbox som jag håller på med ligger på 42grader. Både CPU och GPU

Comment

Här är lite info från en Xenon jag lekt lite med...
                      Original kylning:
                      CPU: 71.8c GPU: 62.8c EDRAM: 69.6c MB: 36.8c

med en kartongbit mellan fläktarna och GPU,CPU i tunnlen för att få en fläkt till varje
                      och lite alutejp på ovansidan av tunnel och upp ca 1cm på flänsarna
                      CPU: 79.9c GPU: 64.5c EDRAM: 71.5c MB: 34.7c
                      (lite sämre resultat alltså)

Skall plocka bort kartongbiten för och se om det är den som försämrar resultatet

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                        Original kylning:

med en kartongbit mellan fläktarna och GPU,CPU i tunnlen för att få en fläkt till varje

Skall plocka bort kartongbiten för och se om det är den som försämrar resultatet
                        Prova för skojs skull att vända polariteten på fläktarna så de blåser in luft istället för ut o se om det förbättrar kylningen. Bäst är nästan att vända på fläktarna då oifs men då får man nog klippa de små benen på undersidan.
                        Jag tror personligen på att boxen får bättre kylning då då den skjuter in kall luft direkt på flänsarna ist för att suga ut luft.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                          Original kylning:

gött att folk skriver upp resultat av deras labrationer =D

jag har tyvär inte kommit längre med min mod ännu, saknas pengar till de=(
                          men när ja fixa klart de så ska ja skriva upp resultatet här iaf

Pengragon: ahh ja tror också de skulle kunna gö nån skillnad, och ännu mer ifall man tar bort dvd-spelarn, då har man ju ett öppet hål på fram sidan när luften kan komma ut.
                          *PS3 slim 120- CFW 3,55
                          *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

Jag har fått tillbaka mitt Xbox med Xexmenu installerat från PSXCare. När jag fipplade runt i menyerna så såg jag att man kunde se temperaturen. Så jag spelade lite och gick tillbaka till menyn. Då blir jag lite orolig för den ligger på:

CPU: 75C
                            GPU: 75C
                            EDRAM: 80C
                            MB: ca 30C

Är inte detta väldigt högt och riskerar boxen att RROD'a om jag spelar vidare så här? Har börjat spela med öppet fönster och då håller CPU och GPU sig på 70C iaf.
                            Finns det någon lätt lösning på detta? Har 0 lödkunskap så vågar inte 12Vmodda.

MVH Fredrik

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                              japp alu flänsar är mycket bättre då med koppar blir det varmare..
                              FEL Koppar kyler bättre medans aluminium är billigare

Comment

Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
                                FEL Koppar kyler bättre medans aluminium är billigare
                                Xbox 360 flänsarna är koppar/aluminium flänarna till GPU bäst, och ren Aluminium för CPU eller har jag fel där någon som har bra koll på det där?
                                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X