Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ixtreme Lite Touch

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Hur fixar man detta då? Disc "images must also be splitvid and preferred SS v2" Nån som kan ge en liten snabb guide? Var man ska trycka på agbx osv lr kör den det automatiskt.
    se till att dina inställningar i ABGX360 ser ut såhär:

*Edit:*
    det rödmarkerade på bilderna är det viktiga
    Last edited by Swizzy; 2010-01-21, 09:59.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
      Det man skriver är:Så har man en Pre "mjukvara Före" LT kan man läsa ut nyckeln enkelt o uppgradera till LT men skall man uppgradera LT någon gång i framtiden blir det jobbigt o dyrt då tid är pengar.
      Om man nu inte varit smart och sparat original FW

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        se till att dina inställningar i ABGX360 ser ut såhär:

*Edit:*
        det rödmarkerade på bilderna är det viktiga
        Spel som man bränner med dom inställningarna kommer ochså fungera på äldre FW ?

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
          Spel som man bränner med dom inställningarna kommer ochså fungera på äldre FW ?
          svar ja.

jag tog mig tiden att skriva om livesäkerhetstråden för nya LT, mer info kommer men det viktigaste ligger där nu iaf.

http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=222551

Comment

exakt vad det betyder, du har kört från en Dummy... eller föredetta iXtreme maskin
            körde från dummy.vad ska man annars köra den med.

Comment

Original inlägg av konya Visa Inlägg
              körde från dummy.vad ska man annars köra den med.
              kör man med boxxdr metoden får man ut HELA firmwaren, inklusive den där datan som du saknade, vill du vara så säker du kan bli på live kör du boxxdr metoden eftersom det fattas data annars...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

kör man med boxxdr metoden får man ut HELA firmwaren, inklusive den där datan som du saknade, vill du vara så säker du kan bli på live kör du boxxdr metoden eftersom det fattas data annars...
                vad är boxxdr metod?

Comment

Om det nu är så att man måste kapa banorna på de andra spelarna också i framtiden så kanske den där switchen från Team Executer inte är en så dum idé iallafall?

Comment

Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
                    Om det nu är så att man måste kapa banorna på de andra spelarna också i framtiden så kanske den där switchen från Team Executer inte är en så dum idé iallafall?
                    Man behöver bara kapa banorna när man skall läsa ur komplett firmware ur dvdläsaren.

Det behöver man normalt bara göra EN gång.

Det man läser ur den gången ser man till att spara på sin hårddisk, maila till sig själv, kopiera in i sin mobiltelefon och mp3-spelare och maila till ett par par polare osv...

Så vad skall man sedan med den där switchen till?

:-)
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tja det är väl när du köper en begagnad och den inte är helt 100% och du behöver nyckeln, som givetvis du ine fått och den du köpt den av vet vart den är.
                      Då måse du kapa även om den varit där förut.
                      Ser egentligen inget större probbs med detta. tar ett par miner extra att göra.

Greetz

Comment

Original inlägg av konya Visa Inlägg
                        vad är boxxdr metod?
                        de undrar jag me
                        sigpic

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          Man behöver bara kapa banorna när man skall läsa ur komplett firmware ur dvdläsaren.

Det behöver man normalt bara göra EN gång.

Det man läser ur den gången ser man till att spara på sin hårddisk, maila till sig själv, kopiera in i sin mobiltelefon och mp3-spelare och maila till ett par par polare osv...

Så vad skall man sedan med den där switchen till?

:-)
                          Du vet lika väl som jag att folk inte är så noga med att spara sina nycklar
                          Jag har råkat ut för det ett flertal gånger när jag uppgraderat redan flashade boxar att folk inte har en aning om var de har sina nycklar.

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
                            de undrar jag me
                            Här har ni en länk till Boxxdr Metoden!

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=698256

En fråga från mig, jag har flashat min läsare igår med LT Firmware.
                            Är man helt live säker med den versionen så det bara är att börja spela online med brända spel och original?

Comment

Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
                              Är man helt live säker med den versionen så det bara är att börja spela online med brända spel och original?
                              Helt säker är man ju aldrig, men för att vara så säker som det är möjligt bör man:

Enbart köra med en box som är nyflashad med LT och inte varit flashad tidigare - alltså inte en box som hade iXtreme 1.x tidigare och som uppgraderats till LT

Kolla alla spel man tänkt spela med abgx360 så att de är helt "gröna"

Alltså ingen sk "bad angle" (kreon rip) och inga felaktiga ss, dmi mm.

Förutom det ska man kolla så att de har splitvid (viktigt - står nästan högst upp i abgx360) och vilken version av SS som används - 1 eller 2

Regeln som verkar gälla är:

Om ett spel har wave3 eller högre ska det vara SS version 2 (majoriteten av alla spel med wave3 eller högre har endast SS version 1)

Om spelet har wave2 eller lägre räcker det med SS version 1

Mer om SS version 1 och 2 - här

Comment

Hjälpte (stjälpte!) kompisen att flasha sin Lite-On idag till LT.
                                Han hade 1.51, valde att ladda dummy ifrån iXtreme och flashade.
                                Satte in några olika spel, både original och backuper.
                                Säger bara samma sak hela tiden:
                                Fel region, kan inte spela upp.
                                In med dvd spelaren i flashdatorn igen, nu får jag ingen kontakt alls med spelaren.
                                Provat JF och dosflash32.
                                Släden beter sig nu också skumt, matar inte ut mer än en liten bit.
                                Måste dra ut den med hjälp av handen.
                                Stänger inte heller ordentligt.
                                Kommer alltså inte åt att flasha om den...finns det någon med någon ide hur jag skall få igång driven igen?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X