Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ixtreme Lite Touch

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kör en check på en MW2 version , får upp detta och allt är grönt och fint som det ska vara

Det är ju SS ver 2 , check?

det jag undrar över är om den är rippad med kreon eller en orginal drive , det verkar vara många som är tveksamma här och jag vill gärna ha lite expertråd

En annan fundering , varför är någons gamertag "Lansin" med öht ?

Ursäkta om en del frågor är direkt korkade.

Region Code: 0xFFFFFFFF
    Region Free!

Checking SS
    04FB20h ─────── PSN ──────> 20339Fh DFCC60h ─────── PSN ──────> FB04DFh
    ┌──────────────────────────────────┬────────────── ────────────────────┐
    │ L0 Data Area = 1783936 sectors │ L1 Data Area = 1783936 sectors │
    └──────────────────────────────────┴────────────── ────────────────────┘
    0x000FD90000 ────────> 0x00E99CFFFF 0x00E99D0000 ────────> 0x01C360FFFF
    <───────────────── 3567872 sectors (7307001856 bytes) ────────────────>

Timestamp of Authoring: 2009/09/28 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2009/10/02 05:36:47
    SS Version: 2 (trusted)

[F935F56E1F46C35A]
    SS=F935F56E
    RawSS=4F37F7AB
    PFI=05C6C409
    DMI=8C408B3B
    RegionFlags=FFFFFFFF
    V0=29D07E66
    V1=EAE76B94
    Video=1914211B
    Game=A1E028C5
    XexHash=1F46C35A
    MediaID=F66327164FA486B27A77BBBF-2C8C0267
    DiscSource=Retail
    GameName=Call of Duty: Modern Warfare 2
    GamerTag=Lansin
    DriveName=SH-D162C
    DriveFW=1.00

Notes=Region Free [abgx360 v1.0.2]
    DMI=943EA8D0

Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

Checking Game CRC... (press Q to cancel)
    Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors
    Done Time Time Left Speed Speed Recovered
    100% 2:35 2:35 0:00 44.7 MB/s 34.0 MB/s

AnyDVD style corruption was not detected
    Game CRC = A1E028C5 (matches)

All CRCs match
    Verification was successful!

Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1...
    SplitVid is valid
    Checking L1 Video padding... L1 Video is zero padded

Press any key to exit . . .

Comment

Original inlägg av Caper Visa Inlägg
      Hjälpte (stjälpte!) kompisen att flasha sin Lite-On idag till LT.
      Han hade 1.51, valde att ladda dummy ifrån iXtreme och flashade.
      Satte in några olika spel, både original och backuper.
      Säger bara samma sak hela tiden:
      Fel region, kan inte spela upp.
      In med dvd spelaren i flashdatorn igen, nu får jag ingen kontakt alls med spelaren.
      Provat JF och dosflash32.
      Släden beter sig nu också skumt, matar inte ut mer än en liten bit.
      Måste dra ut den med hjälp av handen.
      Stänger inte heller ordentligt.
      Kommer alltså inte åt att flasha om den...finns det någon med någon ide hur jag skall få igång driven igen?

Erasa driven 100% från DOS, kommer inte ihåg exakt kommando men det lär ju gå att hitta i guiderna.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kalas!
        Fipplade med dosflash och erasade driven.
        Flashade sedan om med JF.
        Funkar!

Tack för den infon

Comment

calibrerade min dummy.bin och flashade min lite-on med ix-lt-748.allt gick bra.tills jag ville prova att köra dummy from ixtreme. fick ett fel meddelande half tray open fast jag öppnade halva släden eller vad det heter.provade med dvdkey32 fick bad key.
          kopplade in boxen provade cdw2 allt fungerar som den ska.men fattar inte varför jag inte kunde läsa av den igen.

Comment

Original inlägg av konya Visa Inlägg
            calibrerade min dummy.bin och flashade min lite-on med ix-lt-748.allt gick bra.tills jag ville prova att köra dummy from ixtreme. fick ett fel meddelande half tray open fast jag öppnade halva släden eller vad det heter.provade med dvdkey32 fick bad key.
            kopplade in boxen provade cdw2 allt fungerar som den ska.men fattar inte varför jag inte kunde läsa av den igen.
            Som sagt, man kan inte läsa ur LT firmwaren på samma sätt som med vanliga ixtreme.

Comment

ingen som hade något svar på min fråga tidigare i denna tråd?

Comment

Original inlägg av codde Visa Inlägg
                ingen som hade något svar på min fråga tidigare i denna tråd?
                Nej, varför då, har den frågan NÅGOT med trådens ämne att göra?

Skapa en egen tråd istället för att stöka till den här tråden.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av erklan Visa Inlägg
                  Som sagt, man kan inte läsa ur LT firmwaren på samma sätt som med vanliga ixtreme.
                  alltså måste jag köra boxxdr metoden nu för att kunna läsa av den.
                  men detta e väl för framtida flash ifall det kommer ut ny.
                  som det e nu så kan jag spela Live väl.
                  eftersom den är nu calibrerad och flashad med LT

Comment

alltså måste jag köra boxxdr metoden nu för att kunna läsa av den.
                    men detta e väl för framtida flash ifall det kommer ut ny.
                    som det e nu så kan jag spela Live väl.
                    eftersom den är nu calibrerad och flashad med LT
                    Spara filerna du redan läst ur så finns det ju ingen anledning att läsa ur den igen...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                      Spara filerna du redan läst ur så finns det ju ingen anledning att läsa ur den igen...
                      en vän köpte box hos er efter lite rekommenderationer. sparar ni firmwares eller keys så man kan få fram dem om man vill, behöver ni serienummer på boxen isåfall?

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                        en vän köpte box hos er efter lite rekommenderationer. sparar ni firmwares eller keys så man kan få fram dem om man vill, behöver ni serienummer på boxen isåfall?
                        Serienumret på driven

Comment

Nån som vet om det är safe att köra wave 5 och wave 6 spel på live trots att abgx inte kan verifiera videopartitionen som safe eftersom abgx inte har stöd för dessa två waves. Har kört på Swizzys guide med inställningarna annars.

Vågar man spela dessa över Ixtreme LT, då menar jag spel som l4d2, army of two 40th day, mass effect 2 och troligtvist alla nya spel som kommer med nyare waves. Nån som vet eller ska man vänta med att spela dessa på nätet till nya abgx (när den nu kommer) är ute?

Någon som testat nån av dessa spel?

Tacksam för svar

Comment

Original inlägg av ClasH Visa Inlägg
                            Nån som vet om det är safe att köra wave 5 och wave 6 spel på live trots att abgx inte kan verifiera videopartitionen som safe eftersom abgx inte har stöd för dessa två waves. Har kört på Swizzys guide med inställningarna annars.

Vågar man spela dessa över Ixtreme LT, då menar jag spel som l4d2, army of two 40th day, mass effect 2 och troligtvist alla nya spel som kommer med nyare waves. Nån som vet eller ska man vänta med att spela dessa på nätet till nya abgx (när den nu kommer) är ute?

Någon som testat nån av dessa spel?

Tacksam för svar
                            dom är safe så länge videopartitionen stämmer, kolla crc värdet för den manuellt (E2FA3A26 ).

Comment

skulle kolla på film med usb minnet vilket inte gick.den frågar efter nån update.
                              är det ok att koppla upp sig nu när man har flashat från 1.61 till LT.

Comment

skulle kolla på film med usb minnet vilket inte gick.den frågar efter nån update.
                                är det ok att koppla upp sig nu när man har flashat från 1.61 till LT.
                                Live skall inte kunna detektera att du flashat nu. Men har du gått online med 1.61 eller tidigare så kanske din 360 är flaggad och det lär du ju märka nästa gång du går online...poof ban :-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X