Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ixtreme Lite Touch

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vi får väl hoppas den dyker upp hyffsat snart
    Dom läsarna som får vänta till sist är alltid Hitatchi
    Men alla vet ju varför, o för er som inte vet så är det oerhört många versioner mjukvara o nyckelsektorer som skall gås igenom för varje mjukvara
    Last edited by Pendragon; 2010-03-09, 09:50.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
      Dom läsarna som får vänta till sist är alltid Hitatchi
      Men alla vet ju varför, o för er som inte vet så är det oerhört många versioner mjukvara o nyckelsektorer som skall gås igenom för varje mjukvara
      sen finns väl inte så många Hitachi maskiner kvar som inte är bannade heller?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        vi får väl hoppas den dyker upp hyffsat snart
        Ja verkligen =)

LT till Lite-On kom väl 19/1 och LT till BenQ kom den 5/3.

Dvs ca 1,5 månad emellan. Så törs man hoppas på Samsung i mitten av April måntro? =)

Verkar ju som att firmwaren går relativt snabbt att ta fram men sen att det är många veckor av betatestning vilket väl är bra iofs.
        PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
        PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
        PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
        360 JTAG Backup Console
        360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
          Ja verkligen =)

LT till Lite-On kom väl 19/1 och LT till BenQ kom den 5/3.

Dvs ca 1,5 månad emellan. Så törs man hoppas på Samsung i mitten av April måntro? =)

Verkar ju som att firmwaren går relativt snabbt att ta fram men sen att det är många veckor av betatestning vilket väl är bra iofs.

Man får hoppas på att den kommer innan de kör igång nästa våg av banning (om det nu blir någon dvs) så man får chans att köra lite Live.

Comment

Original inlägg av immer Visa Inlägg
            Man får hoppas på att den kommer innan de kör igång nästa våg av banning (om det nu blir någon dvs) så man får chans att köra lite Live.
            Dom brukar väl köra ban wave i Nov? Lagom så alla ungar hinner skrika på föräldrarna att dom ska få en ny i julklapp

360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
              Dom brukar väl köra ban wave i Nov? Lagom så alla ungar hinner skrika på föräldrarna att dom ska få en ny i julklapp
              dom kör banvågor i samband med releaser av STORA titlar, speciellt Halo...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hur är det nu, går det köra online med LT? Om man bränner och fixar på rätt sätt med ISO-filen? (:

Comment

Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
                  Hur är det nu, går det köra online med LT? Om man bränner och fixar på rätt sätt med ISO-filen? (:
                  På egen risk
                  Som vanligt mao.

Allt måste köras genom ABGX360 o verifieras precis som vanligt.

LT är inte 100% livesäker, men säkrare
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hallå grabs.

Det blir nog att jag får flasha polarens box som är flashad med antingen 1.51 eller 1.6.Och är Lite-ON införskaffad Dec-08.

Och jag har ett par frågor:
                    * Behövs proben?
                    * Är det bara flasha över den gamla eller måste jag tillbax till original först?
                    * Är det nån skillnad på Benq (VAD 6038)och Lite-on i dosflashning?

Tack ska ni ha!
                    /mats
                    Last edited by ljungkullen; 2010-03-14, 18:16.

Comment

• 1. Probe behövs ENBART vid första flashningen (eller om man kör DOS vid urläsningen)

2. Det är enbart Hitachi som kräver att du flashar tillbaka en original mjukvara innan du kan uppgradera till en nyare iXtreme, Liteon, BenQ och Samsung raderas gamla flashen sedan skriver man en helt ny bara...

3. Läs min Dosflash guide så förstår du skillnaderna, det är inte så jätte många skillnader egentligen, men några...: www.swizzy.se
                      Google is your friend!

Comment

• Det verkar som att det inte går att trycka på din Benq guide eller nånting annat än din Lite-on guide.

Eller är jag trög kanske?

Comment

• Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
                          Det verkar som att det inte går att trycka på din Benq guide eller nånting annat än din Lite-on guide.

Eller är jag trög kanske?
                          Samsung/BenQ guiderna är inte länkade, då jag inte skrivit färdigt någon av dom, men allt det andra ska gå att klicka på... det ska även vara färg skillnad mellan dom och övriga...
                          Google is your friend!

Comment

• Dags att uppdatera till LT 1.1

http://twitter.com/TeamJungle

This new version of iXtreme Lite Touch Firmware for Benq & LiteOn bring?s media compatibility updates and, iXtreme LT 1.0 apparently also has a detectable flaw, MS currently aren?t checking for. C4Eva & TeamJungle discovered the bug before MS, and Patched it. You are advised to update now, before they do start checking. (Thanks Peggle)

Comment

• Trevligt, då har vi lite att göra på måndag *uppdatera alla boxarna vi har färdig flashade till LT 1.1
                              Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
                                Dags att uppdatera till LT 1.1

http://twitter.com/TeamJungle
                                Du måste ju skämta... åh va drygt

När man precis har jtag:at, flashat driven och skruvat ihop skiten igen.

Den är aldrig kopplad mot nätet så jag tror jag avvaktar ett tag :P

360 JTAG Backup Console
                                360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X