Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wave 6

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wave 6

såg att det kommit ut ny wave 6..
    är det samma som med wave 4 o 5?? att använda activeISO skivan.. ?
    Kör på en box som är utanför internet och jag vet att den är bannad men xboxen vet inte om det.

Thanx..

Antingen det eller så uppgraderar du till 1.6 non-stealth så slipper du använda activate skivan.

Comment

ska han flasha så kan han väl lika gärna köra på LT? om han nu har en liteon förstås
      LT ska väl ta alla waves?
      sigpic

Comment

Boxen är ju redan bannad.. bara det att den inte vet om det då jag fick reda på det innan den blev fysiskt bannad.
        serialnr spärras väl så fort jag kopplar in boxen på live..
        oavsett om jag chippar den med den nya??
        jepp har liteon...

Comment

Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
          Boxen är ju redan bannad.. bara det att den inte vet om det då jag fick reda på det innan den blev fysiskt bannad.
          serialnr spärras väl så fort jag kopplar in boxen på live..
          oavsett om jag chippar den med den nya??
          jepp har liteon...

ang att den är bannad men inte uppkopplad så att boxen vet om det så skulle ja ändå rekommendera att du flashar den med iX 1.6 non stealth som ej bryr sig om vad det är för wave och OM..bara OM du flashar den med LT så tänk på att du ej kan läsa ur LT FW (i fall du måsta flasha om den om det skulle finnas en uppdatering till nuvarande LT) den sedvanliga vägen ex.vis. med probe utan då måste du köra boxxdr metoden som givetvis är lättare än JF metoden..

och JAA.. den kommer bli BANNAD så att den vet om det om du kopplar upp dej till LIVE

bara ett tips
          Last edited by Micke78; 2010-01-28, 00:44.

Comment

ME2 är wawe 6 verkar det som? Någon som kört det med active skivan?

Comment

Så länge alla wave funkar med ActiveISO skivan så känns det inte lönt att flasha om den.
              kan då lika gärna använda skivan istället..
              tror det är wave 3 o 4 som man inte behöver skivan..
              får väl se om det blir en ny xbox längre fram istället..
              Tack för informationen..

Comment

Kör med 1,61 benq funkar wave 6 då eller måste jag uppdatera

Comment

Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
                  Kör med 1,61 benq funkar wave 6 då eller måste jag uppdatera
                  Testa det ska väl fungera vad jag vet, men vill du vara 100% säker lägger du in 1.6NS, eller väntar på LT till BenQ som släpps inom kort
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Någon som vet om det kommer nåt nytt ABGX360 som läser wave6 också snart?

Comment

det får vi väl hoppas det gör, ABGX360 klarar ju inte av Wave 5 och 6, den klarar upp till Wave 4 (den känner igen dessa) jag hoppas dom sätter sig ner och tänker efter lite, och lägger så att värdena hamnar i en extern fil som man kan uppdatera själv eller som dom kan uppdatera via databasen istället, det måste ju vara bra mycket smartare än vad det är just nu, eller vad säger ni?
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Nån mer än jag som har problem med Wave 6 spel på jtag:ad box ? min box vägrar starta spelen via Xex filer, men kan starta dom via GOD folders men då är jag ju tvungen att lägga spelen på xbox hdn och de vill jag ju ej.

Comment

Kan man fortfarande patcha wave 6-spelen till wave 3 och köra på som vanligt?

Comment

Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
                            Kan man fortfarande patcha wave 6-spelen till wave 3 och köra på som vanligt?
                            man borde kunna bypassa det genom att köra Wave 6 spelen genom XeX Menu, har dock inte hunnit testa, ska göra det imorrn... man kan ju välja "DVD" och därmed ladda den XeX filen man vill använda... du kan även ta bort $SystemUpdate från skivan, det borde hjälpa till lite (innan du bränner ut den, genom special program)
                            Google is your friend!

Comment

Provade att patcha Dante's Inferno, funkar fint.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X