Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wave 6

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

fick precis ner dantes inferno och jag patchade till wave 4 med 360 waves patcher och fick upp några fel på abgx360.

Fick även upp :

Starting Verification
    Looking for 78D2C5C6D17315C2.ini in the online verified database
    Server file 78D2C5C6D17315C2.ini no newer than local file - not retrieving

Using 78D2C5C6D17315C2.ini (374 bytes)
    Video CRC does not match!
    V0 CRC does not match!

V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

Är det säkert att spela det om jag bränner ut det?

Comment

Har du på något sätt ändrat från orginal image så är det inte alls säkert längre ... Det säger sig själv egentligen ...
      Last edited by Begga; 2010-02-18, 21:33.
      Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

jag är kass på sånt här -.- behöver jag äns köra spelet i abgx360 om det finns på verified på deras hemsida eller om den är verifierad här på psxcare's forum?

Comment

Original inlägg av xepez Visa Inlägg
          jag är kass på sånt här -.- behöver jag äns köra spelet i abgx360 om det finns på verified på deras hemsida eller om den är verifierad här på psxcare's forum?
          ja du måste verifiera spelet själv ändå, för releasen du har kanske inte är den som var verifierad, och det som står här på forumet som verifierat är inte heller så att det är just den som är verifierad, snarare att den går att verifiera...

men om du moddar bort wave 4 etc. spelar det ingen som helst j*vla roll om spelet är verifierat eller ej... det kommer inte vara säkert för fem öre...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

så hur ska jag göra för att spela dantes inferno så säkert som möjligt då ?

Comment

uppgradera din firmware till den senaste som finns (LT) så är det safe, om du inte har en liteon kan du inte spela den säkert ännu... såvida inte BenQ LT är släppt nu i dagarna?
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

så bara att tanka ner packa upp bränna ut och spela? jag har iXtreme LT

Comment

nej, då packar du upp, testar med ABGX360 och ser till att allt är OK... ger fan i att patcha om spelen... och bränner ut dom o lirar...
                  Google is your friend!

Comment

men allt blir ju inte ok i abgx360 eftersom det är ju wave 6 spel ?

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      nej, då packar du upp, testar med ABGX360 och ser till att allt är OK... ger fan i att patcha om spelen... och bränner ut dom o lirar...
                      Det här är vad jag gjorde efter att jag hade flashat till LT, med just Dante's Inferno, men får "play dvd" när jag försöker köra spelet, jag har också testat att patcha om spelet till wave3 men då får jag en update bug, efter 6 skivor med diverse ändringar så börjar jag ge upp och ingen verkar ha samma problem som jag lustigt nog.

Comment

Original inlägg av xepez Visa Inlägg
                        men allt blir ju inte ok i abgx360 eftersom det är ju wave 6 spel ?
                        den klarar av att kolla Video partitionerna också, men man får vara lite mer uppmärksam än vanligt, kollar du i .ini filen står det vad video partitionen ska ha för värden, och stämmer dom överens med det som ABGX360 får fram från iso filen, ja då är den så safe den kan bli
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Gragge Visa Inlägg
                          Det här är vad jag gjorde efter att jag hade flashat till LT, med just Dante's Inferno, men får "play dvd" när jag försöker köra spelet, jag har också testat att patcha om spelet till wave3 men då får jag en update bug, efter 6 skivor med diverse ändringar så börjar jag ge upp och ingen verkar ha samma problem som jag lustigt nog.
                          mycket underligt, vad bränner du på för skivor? och vad använder du för brännar program? respektive, vad har du för brännare?

jag har brännt Dante's inferno på 3 brännare hemma, var av 1 inte fungerade, kolla att du följer dom här råden:
                          1. Brännarprogram: IMGBurn
                          2. Skivor: Verbatim DVD+R DL
                          3. Brännare: Samsung eller Pioneer fungerar i 99% av fallen, så välj någon av dessa om du kan (brännare jag hade problem med var en Samsung den också, men... det är 1 av 3 brännare jag har, var av 2 är av samma modell [den som inte fungerade och en av dom andra])
                          Google is your friend!

Comment

mycket underligt, vad bränner du på för skivor? och vad använder du för brännar program? respektive, vad har du för brännare?

jag har brännt Dante's inferno på 3 brännare hemma, var av 1 inte fungerade, kolla att du följer dom här råden:
                            1. Brännarprogram: IMGBurn
                            2. Skivor: Verbatim DVD+R DL
                            3. Brännare: Samsung eller Pioneer
                            1: check
                            2: check
                            3: Använder en LG brännare (Link) har fungerat felfritt fram tills nu om den nu visar sig vara problemet

Comment

det kan mycket väl vara den som är problemet, men eftersom den fungerat tidigare tvivlar jag på att det är den, den är hyffsat ny antar jag? vilken release är det förresten du försökt bränna ut?
                              Google is your friend!

Comment

det kan mycket väl vara den som är problemet, men eftersom den fungerat tidigare tvivlar jag på att det är den, den är hyffsat ny antar jag? vilken release är det förresten du försökt bränna ut?
                                den är 1½ år gammal och jag tvivlar själv på att den är problemet, jag har testat både Dantes Inferno XBOX360-STRANGE och Dantes.Inferno.PROPER.PAL.MULTI3.XBOX360-RoME

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X