Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RROD vid flashning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• RROD vid flashning

Någon som vet vad som gått snett när man får RROD vid flashning?

vad får du för error code? och vilken spelare snackar vi om?

*edit:*

dom vanligaste felen är:

E66 = tom drive mer eller mindre (lär dig flasha)
    E65 = felspoofad (spoofa driven för fan!)
    0021 = med en liteon efter lödningar (WTF, vart lärde du dig löda egentligen? se över dina lödningar, du har bryggat någonting fel ffs!)
    Last edited by Swizzy; 2010-02-23, 23:24.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det e inte jag som flashat den

En bekants kompis skulle fixa det åt en polare och så gick det tydligen snett.
      Polaren har fixat en ny xbox och så funderar jag på att köpa den flashade billigt och försöka få igång den.

Finns det hopp eller e det bara att slänga skiten?
      Vet ej vad det sitter för läsare i nu

Comment

Original inlägg av malajo Visa Inlägg
        Det e inte jag som flashat den

En bekants kompis skulle fixa det åt en polare och så gick det tydligen snett.
        Polaren har fixat en ny xbox och så funderar jag på att köpa den flashade billigt och försöka få igång den.

Finns det hopp eller e det bara att slänga skiten?
        Vet ej vad det sitter för läsare i nu

Självklart finns det hopp, har det med själva flashningen att göra så finns bara nyckeln kvar så är det lugnt annars är den skräp.
        Kan ju också vara så den fått vanlig rrod i samband med flashningen (har igentligen inget med varandra att göra men har man otur så kan det ju sammanträffa så går de flesta boxar att rädda.

Comment

Men om man inte har nycklen kvar så e den bara skräp?

Comment

ligger den inlagd i dvd'n så är det bara att läsa ur den igen, så så länge den inte är överskriven med fel nyckel eller att den är ereasad så ...

Comment

vad får du för felmeddelande? E6X? eller E7X?

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
                Jag vet inte det
                Ska försöka ta reda på det

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
                  E7x brukar väl inte uppstå i samband med flashningar? eller tänker du på E79? E74 är ANA/HANA chippet, vilket inte har något med flashning att göra
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    E7x brukar väl inte uppstå i samband med flashningar? eller tänker du på E79? E74 är ANA/HANA chippet, vilket inte har något med flashning att göra
                    Exakt var just det jag ville komma fram till om det verkligen är flashrelaterat eller om han bara haft den otroligt otroliga oturen att det råkade samanträffa =) nån gång skall det ju kunna ske med

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X