Någon som vet vad som gått snett när man får RROD vid flashning?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
RROD vid flashning
Collapse
X
-
vad får du för error code? och vilken spelare snackar vi om?
*edit:*
dom vanligaste felen är:
E66 = tom drive mer eller mindre (lär dig flasha)
E65 = felspoofad (spoofa driven för fan!)
0021 = med en liteon efter lödningar (WTF, vart lärde du dig löda egentligen? se över dina lödningar, du har bryggat någonting fel ffs!)Last edited by Swizzy; 2010-02-23, 23:24.Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
Det e inte jag som flashat den
En bekants kompis skulle fixa det åt en polare och så gick det tydligen snett.
Polaren har fixat en ny xbox och så funderar jag på att köpa den flashade billigt och försöka få igång den.
Finns det hopp eller e det bara att slänga skiten?
Vet ej vad det sitter för läsare i nu
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av malajo Visa InläggDet e inte jag som flashat den
En bekants kompis skulle fixa det åt en polare och så gick det tydligen snett.
Polaren har fixat en ny xbox och så funderar jag på att köpa den flashade billigt och försöka få igång den.
Finns det hopp eller e det bara att slänga skiten?
Vet ej vad det sitter för läsare i nu
Självklart finns det hopp, har det med själva flashningen att göra så finns bara nyckeln kvar så är det lugnt annars är den skräp.
Kan ju också vara så den fått vanlig rrod i samband med flashningen (har igentligen inget med varandra att göra men har man otur så kan det ju sammanträffa så går de flesta boxar att rädda.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag vet inte detOriginal inlägg av Henkad Visa Inläggvad får du för felmeddelande? E6X? eller E7X?
Ska försöka ta reda på det
- Citat
- Flag
Comment
-
E7x brukar väl inte uppstå i samband med flashningar? eller tänker du på E79? E74 är ANA/HANA chippet, vilket inte har något med flashning att göraOriginal inlägg av Henkad Visa Inläggvad får du för felmeddelande? E6X? eller E7X?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
ExaktOriginal inlägg av Swizzy Visa InläggE7x brukar väl inte uppstå i samband med flashningar? eller tänker du på E79? E74 är ANA/HANA chippet, vilket inte har något med flashning att göra
var just det jag ville komma fram till om det verkligen är flashrelaterat eller om han bara haft den otroligt otroliga oturen att det råkade samanträffa =) nån gång skall det ju kunna ske med
- Citat
- Flag
Comment

Comment