Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Battlefield Bad Company 2 Update

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Battlefield Bad Company 2 Update

Jag har iXtreme 1.6 (tror jag) och använde 360WavesPather för att konvertera Battlefield Bad Company 2 till Wave 3. När jag startar spelet säger konsollen att jag måste installera en uppdatering, vilket jag accepterar. Allt ser ut som vanlig, uppdateringen installeras, konsollen startas om och spelet startas igen. Problemet är att den återigen vill installera (samma?) uppdatering och att detta pågår i en till synes oändlig loop.

Har jag gjort någonting fel i bränningen?

du måste få in uppdateringen på annat håll, lättas är att hämta hem den på MS hemsida sen uppdatera genom usb minne
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
      du måste få in uppdateringen på annat håll, lättas är att hämta hem den på MS hemsida sen uppdatera genom usb minne
      lättast... knappast http://www.swizzy.se/Guider/dashboard_update.php gör som jag beskriver på länken, så ska du se att spelet kommer fungera
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

När jag försöker uppdatera via USB hänger sig konsollen strax efter omstart (när Xbox-loggan nyss kommit fram).

Comment

Testade med CD-skiva istället och då fungerade uppdateringen direkt och nu går spelet igång. Tack för hjälpen.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            lättast... knappast http://www.swizzy.se/Guider/dashboard_update.php gör som jag beskriver på länken, så ska du se att spelet kommer fungera
            hehe just de, hade glömt att du hade lagt upp de på sidan^^ my bad =P
            *PS3 slim 120- CFW 3,55
            *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
            *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
            *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
            *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
            *Xbox 360 slim original so far
            *Pstwo original x)
            *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

är det nån som vågat sig ut på live med det här spelet? (tänker på Allstar Pal versionen)

har senaste LT Firmware obannad och oflashad innan denna flash, är det safe för mig och gå ut och fraga lite?
              Xbox 360 Slim 320GB Gears of War 3 edition med RGH-JTAG
              PS2 Matrix Infinity
              iPhone 4 absinthe 2.0.3
              Nintendo 64
              Gameboy Color
              NES 8-bit (regionsfri)

Comment

Om du kollat spelet i abgx så ska det rent teoretiskt sett vara säkert att spela på live men personligen litar jag inte på det ett dugg... det är nog bara en tidsfråga innan m$ kommer på ett sätt att detektera LT också.

Comment

"Video partion does not match known data"
                  De var den ända gula texten jag fick, resten var grönt och allt gick igenom då borde det vara lungt va?

klarade mig 1,5 år live med min gamla box, blir det lika lång tid med den här är jag nöjd

vill bara testa det online för stunden, verkar så ballt!
                  PS2 Matrix Infinity
                  iPhone 4 absinthe 2.0.3
                  Nintendo 64
                  Gameboy Color
                  NES 8-bit (regionsfri)

Comment

Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
                    Om du kollat spelet i abgx så ska det rent teoretiskt sett vara säkert att spela på live men personligen litar jag inte på det ett dugg... det är nog bara en tidsfråga innan m$ kommer på ett sätt att detektera LT också.
                    om dom inte redan kan detektera LT men valt att inte göra något åt saken ännu bara...

Original inlägg av sweetmelodies89 Visa Inlägg
                    "Video partion does not match known data"
                    De var den ända gula texten jag fick, resten var grönt och allt gick igenom då borde det vara lungt va?

klarade mig 1,5 år live med min gamla box, blir det lika lång tid med den här är jag nöjd

vill bara testa det online för stunden, verkar så ballt!
                    jag tycker du ska vänta några dagar: http://www.vgreleases.com/Xbox360/Re...te-269863.aspx release datumet här är imorgon...
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

funkar detta spel att köra med active iso skivan?

Comment

det bör det göra då activate.iso avaktiverar wavechecken...

Comment

Original inlägg av reddie Visa Inlägg
                          funkar detta spel att köra med active iso skivan?
                          japp, om du har 1.6, har du inte det kommer det inte hjälpa... men spelet i sig ska fungera på alla mjukvaror över 1.6 eller 1.6 med Activate.iso (1.61 kanske det inte fungerar på, har inte riktigt koll på om den är wave free eller ej) spelet är iaf Wave 6
                          Google is your friend!

Comment

nån mer än jag som har lite strul me spelet inte riktigt funkar som de ska? efter en film sekvens kan de bli svart, jag kan höra hur gubben rör sig, man kan skjuta osv men bilden är svart. har även hänt att när man bytt till nytt vapen så syns de inget vapen. precis som att han fastnar mellan ett byte av vapen.
                            de är allstar versionen
                            sigpic

Comment

tjena igen,
                              jag var bara tvungen att testa spelet då jag älskar bf.
                              allt funkade bra till en början och jag uppdaterade mina achievements genom att connecta till live. dock drog jag aldrig hem uppdateringen av spelet som krävs för att köra det online.

jag hade osså lite problem då spelet hängde sig efter en kvart. jag startade om spelet och körde från min last saved checkpoint och kom betydligt längre i nästa försök. spelet har inte hängt sig sen dess så om du får problem starta bara om det och försök hitta en annan väg runt den eventuella glitchen.
                              allstar releasen är långt ifrån klockren men duger iaf, hoppas dock på en annan release helt utan buggar, fast måste skaffa nya skivor först
                              PS2 Matrix Infinity
                              iPhone 4 absinthe 2.0.3
                              Nintendo 64
                              Gameboy Color
                              NES 8-bit (regionsfri)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X