Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Battlefield Bad Company 2 Update

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

menas med detta då ?

────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
    \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
    //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
    ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.2── ─────[http://abgx360.net]────
    ▀▀▀
    Checking for updates to abgx360.dat...
    Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

L:\XBOX 360\Battlefield.Bad.Company.2.PAL.X360-Allstars\all-battlefield-bc2.dvd
    is valid

Checking Game
    ISO: "L:\XBOX 360\Battlefield.Bad.Company.2.PAL.X360-Allstars\all-battlefie
    ld-bc2.iso"
    Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd or 4th wave)
    Files in ISO: 693, Folders in ISO: 122
    Total bytes used: 5211450758 (71.40%)
    Game appears to have random padding

Checking default.xex
    Original PE Filename: Frost.Game.Launcher_Xenon_Retail.exe
    Original PE Timestamp: 2010/01/22 16:27:08
    Game Name: Battlefield Bad Co. 2
    Developer: Digital Illusions CE AB
    Publisher: Electronic Arts
    Genre: First Person Shooter
    No Avatar Awards
    Achievements: 50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
    XEX CRC = 06205F0C
    XEX Media ID: F64ADC7D99A76F0C1A7E3F4B-30C4C914

Region Code: 0x00FF0000
    PAL

Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2010/02/03 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2010/02/11 00:34:47
    SS Version: 2 (trusted)
    SS CRC = 7B6E0F51 (RawSS = E162EEC0)
    SS Media ID: F64ADC7D99A76F0C1A7E3F4B-30C4C914 (matches game)
    SS looks valid

Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2010/02/03 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = E55A4C46
    DMI Media ID: F64ADC7D99A76F0C1A7E3F4B-30C4C914 (matches game)
    DMI looks valid

Checking PFI
    PFI CRC = 05C6C409
    PFI matches known data (4th wave - requires iXtreme v1.51 [Hitachi only],
    v1.6 [using activation disc], v1.61 or later)

Video partition found
    Checking Video padding... Video is zero padded
    Video CRC = E2FA3A26 (V0 = E0363F4E, V1 = EAE76B94)
    Video partition does not match known data (could be corrupt or a new wave not
    seen before)

Stealth status is uncertain

Starting Verification
    Looking for 7B6E0F5106205F0C.ini in the online verified database
    Server file 7B6E0F5106205F0C.ini no newer than local file - not retrieving

Using 7B6E0F5106205F0C.ini (378 bytes)
    Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

Comment

Video CRC E2FA3A26 är Wave 6

Comment

Original inlägg av sweetmelodies89 Visa Inlägg
        tjena igen,
        jag hade osså lite problem då spelet hängde sig efter en kvart. jag startade om spelet och körde från min last saved checkpoint och kom betydligt längre i nästa försök. spelet har inte hängt sig sen dess så om du får problem starta bara om det och försök hitta en annan väg runt den eventuella glitchen.
        allstar releasen är långt ifrån klockren men duger iaf, hoppas dock på en annan release helt utan buggar, fast måste skaffa nya skivor först
        är också ett stort fan av Bf. har alltid gillat o spelar dem första spelen på datorn fortfarande

jo jag fick starta om o har lyckats komma förbi just dem partierna där de hänt. men finns ju inget som säger att de inte kommer hända igen. lite tråkigt att man måste starta om, om man kommit en bit utan att ha sparat. får se om de kommer en bättre release så man kan bränna om spelet. tycker helt klart de är värt att bränna ut igen för de är ett grymt spel! finns massor att gilla, tex att man kan förstöra en massa saker o grafiken är grym! de enda jag inte gillar är att man inte kan ligga ner, gillar att smyga bakom stenar o liknande som de går på CoD spelen men tyvärr inte på detta
        sigpic

Comment

vågar man lira live ??

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
            är också ett stort fan av Bf. har alltid gillat o spelar dem första spelen på datorn fortfarande

jo jag fick starta om o har lyckats komma förbi just dem partierna där de hänt. men finns ju inget som säger att de inte kommer hända igen. lite tråkigt att man måste starta om, om man kommit en bit utan att ha sparat. får se om de kommer en bättre release så man kan bränna om spelet. tycker helt klart de är värt att bränna ut igen för de är ett grymt spel! finns massor att gilla, tex att man kan förstöra en massa saker o grafiken är grym! de enda jag inte gillar är att man inte kan ligga ner, gillar att smyga bakom stenar o liknande som de går på CoD spelen men tyvärr inte på detta
            vadå går inte att ligga? jag har för mig jag låg ner genom att hålla in styrspaken några sekunder...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
              vågar man lira live ??
              jag uppdaterade och lirade live idag, funkade hur bra som helst med lt
              Xbox 360 Slim 320GB Gears of War 3 edition med RGH-JTAG
              PS2 Matrix Infinity
              iPhone 4 absinthe 2.0.3
              Nintendo 64
              Gameboy Color
              NES 8-bit (regionsfri)

Comment

Original inlägg av sweetmelodies89 Visa Inlägg
                jag uppdaterade och lirade live idag, funkade hur bra som helst med lt
                bara för att det gick att gå online nu betyder det inte att det är safe om några veckor/månader kanske du blir bannad, just för det du gjorde nu så har det alltid varit, dom bannar dig inte direkt när du gör något dumt...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  bara för att det gick att gå online nu betyder det inte att det är safe om några veckor/månader kanske du blir bannad, just för det du gjorde nu så har det alltid varit, dom bannar dig inte direkt när du gör något dumt...
                  Jo det förstår jag, lever på det här så länge det går, det är ju kul att spela live och fattig student som man är har jag inte råd att köpa äkta vara just nu. :P
                  PS2 Matrix Infinity
                  iPhone 4 absinthe 2.0.3
                  Nintendo 64
                  Gameboy Color
                  NES 8-bit (regionsfri)

Comment

en liten uppdatering bara, multiplayerläget har samma problem som många fick i singleplayer, dvs vapnet försvinner ibland och skärmen blir helt svart =/
                    hoppas det kommer en bättre release snart... trodde uppdateringen skulle hjälpa men icke
                    PS2 Matrix Infinity
                    iPhone 4 absinthe 2.0.3
                    Nintendo 64
                    Gameboy Color
                    NES 8-bit (regionsfri)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      vadå går inte att ligga? jag har för mig jag låg ner genom att hålla in styrspaken några sekunder...
                      jag har då inte lyckats, har tryckt en massa gånger. men får testa igen o se om de funkar. vore trevligt om de gjorde de
                      sigpic

Comment

jag lyckas då inte ligga ner. har tryckt o hållt ner spaken flera sekunder men han lägger sig inte ner. han sätter sig bara. så hur du Swizzy har lyckats förstår jag inte.
                        men de är ju skit samma, är ju inte hela världen om de inte går.
                        sigpic

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
                          jag lyckas då inte ligga ner. har tryckt o hållt ner spaken flera sekunder men han lägger sig inte ner. han sätter sig bara. så hur du Swizzy har lyckats förstår jag inte.
                          men de är ju skit samma, är ju inte hela världen om de inte går.
                          sorry, jag tror jag blandat ihop 2 spel >_<
                          Google is your friend!

Comment

på vilken sorts skiva skall man bränna active iso? DL eller räcker de med vanlig?

Comment

en dl skiva. ska brännas utan layer break har jag för mig

swizzy: hehe de är lugnt, lätt hänt
                              sigpic

Comment

Original inlägg av reddie Visa Inlägg
                                på vilken sorts skiva skall man bränna active iso? DL eller räcker de med vanlig?
                                det finns information om hur du gör det i FaQ'n, men att bränna activate.iso är i dagsläget ganska onödigt, finns bättre mjukvaror nu! uppdatera istället

men annars:

Ja, du bränner på en DL skiva, utan layerbreak... svara JA på alla frågorna som IMGBurn ställer
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X