Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iXtreme LT + Ute nu!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av blomman00 Visa Inlägg
    Tjaba,
    köpte en färdigflashad xbox hos er i mars nångång,
    om man har svårt att åka till er (snö o 20 mil) för att uppgradera till lt+,
    och istället väljer en opålitlig klåpare i närheten,
    kan ni då skicka originalfilerna eller vad nu den andra typen behöver för att uppgradera ?
    Vad gör jag ? skickar mail med serienr+kvittonr eller vad ?

tackar !
    Skicka ett mail till oss med serienummret på DVD enheten
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Felflashat?

Hej!

Skulle flasha min benq idag och den ena jag har gick men tjejens gick ej.

lampan blinkar grönt hela tiden i mitten på konsolen,och vägrar starta.

Vad kan det vara för fel? Och går det att rätta till?

Mvh Peter

Comment

Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
        Hej!

Skulle flasha min benq idag och den ena jag har gick men tjejens gick ej.

lampan blinkar grönt hela tiden i mitten på konsolen,och vägrar starta.

Vad kan det vara för fel? Och går det att rätta till?

Mvh Peter
        finns ett par möjligheter;

1. DVD'n sitter inte i med ström kabeln
        2. DVD'n är helt tom (ingen mjukvara på den)
        3. DVD'n svarar inte i huvudtaget trots mjukvara

Det mest troliga är 1:an
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hej!

Har kollat den sitter i tror mest på alternativ
          2

och vad gör man då måste kanske köpa ett dvd kit för det och flasha för tror jag råkade radera firmwaren så det ligger ingen i nu.

Vilket kit rekommenderar du då?

Annars vad tar ni på psxcare att flasha om bara dvd romen inkl frakt tur och retur köpt hos er för länge sedan tror jag

Tja

Comment

Hej!

Har kollat den sitter i tror mest på alternativ
            2

och vad gör man då måste kanske köpa ett dvd kit för det och flasha för tror jag råkade radera firmwaren så det ligger ingen i nu.

Vilket kit rekommenderar du då?

Annars vad tar ni på psxcare att flasha om bara dvd romen inkl frakt tur och retur köpt hos er för länge sedan tror jag

Tja
            Du måste ha dumpat firmwaren tidigare, så du har iaf key kvar

Helt enkelt hooka den till datorn och försök flasha om den... har du otur har du råkat mörda driven... du jordade chassit mot datorn hoppas jag?

CK3 är väl det BÄSTA du kan ha för o flasha med, Maximus kiten fungerar... men är inte jätte bra... CK3 kit har jag haft 1 av, det har ännu inte gått sönder... Maximus kit är jag inne på mitt 3:e... Hitachi 47 har mördat dessa för mig av ngn underlig anledning...
            Google is your friend!

Comment

Självklart har jag jordat till och med jag klarar det hehe

hoppas jag har key kvar annars kan kanske ni skicka den till mig via mail hade för mig att ni sparar det,rätta mig om jag har fel.

Annars får man köpa en CK3

Mvh

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Det säger inte så mycket om det är 13st som man återanvänder i flera olika spel eller om det är 13st som bara är till fable III... det är det som hansi vill veta, kommer vi behöva uppdatera för varje nytt AP 2.5 spel?
                C4E skrev något i stil med, LT+ will be fine, and able to tackle all AP 2.5 challenges. Vet dock inte hur det blir när fler AP 2.5 spel kommer ut. NFS HP, Fable III o ACB har alla 13st challenges var i alla fall, sen om de återanvänder de som du säger vet jag inte.
                Team Jungle har vetat om "ap 2.5" över ett år nu och de trodde då för ett år sen att det är MS sista "äss i rockärmen". Får hoppas på detta men det känns långsökt tyvärr :/ MS är luriga
                Kaljaa koneeseen ja Ukkometsoon!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  Vill du köra LT+ skaffa en liteon och byt till istället...
                  Det släpptes även LT+ till benq så varför byta till Liteon?

Comment

Original inlägg av stormtrooper77 Visa Inlägg
                    Det släpptes även LT+ till benq så varför byta till Liteon?
                    För att du inte kan spoofa LT+ =)
                    Google is your friend!

Comment

Självklart har jag jordat till och med jag klarar det hehe

hoppas jag har key kvar annars kan kanske ni skicka den till mig via mail hade för mig att ni sparar det,rätta mig om jag har fel.

Annars får man köpa en CK3

Mvh
                      Vi har nycklarna till alla maskiner vi flashat ja, dom är backupade på dom 8 sista tecknena i serienummret på DVD Enheten när vi pratar BenQ/Samsung eller hela serienummret om det är Liteon/Hitachi
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av blomman00 Visa Inlägg
                        Tjaba,
                        köpte en färdigflashad xbox hos er i mars nångång,
                        om man har svårt att åka till er (snö o 20 mil) för att uppgradera till lt+,
                        och istället väljer en opålitlig klåpare i närheten,
                        kan ni då skicka originalfilerna eller vad nu den andra typen behöver för att uppgradera ?
                        Vad gör jag ? skickar mail med serienr+kvittonr eller vad ?

tackar !
                        Du fick svar av Swizzy på hur vi kan lösa det om du låter en annan uppdatera konsolen.
                        Antingen gör man som vi när vi får maskiner som skall uppdatera som flashats av andra ( läsa ut nycklarna igen ).

Skicka in maskinen till oss kan vara ett bättre alternativ till att pulsa i snön med
                        Tänk på att din garanti upphör om någon annan än vi öppnar maskinen om du köpt den av oss.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Min benq är nu flashad med LT+ och spoofad till liteon.
                          Need for speed och AC brotherhood funkar som dom ska.
                          Kanske inte live säker men det funkar

Läste i nåt annat forum att dom kört likadant på live utan ban.

Comment

All Live är på lånad tid
                            Finns inga 100% lösningar om man moddat
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Skicka in maskinen till oss kan vara ett bättre alternativ till att pulsa i snön med
                              det har du rätt i, får nog bli så...

Comment

Tjena!

Jag tänkte höra om jag kan uppdatera min Benq med iXtreme 1.4 till LT+, måste jag ha min original key? kan jag köra säkert på live? Någon som kan skriva en kortfattad guide på hur det går till kanske?

tacksam för svar

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X