Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp att flasha LT+

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

erm, windows ska inte hitta driven... något där är fel
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

för att jf ska hitta driven, måste man kör trixet med halva släden ute, och bryta strömmen,

eller den ska hitta driven om man bara har ström på driven och sata kopplat till datorn ?

Comment

Original inlägg av roocket Visa Inlägg
        för att jf ska hitta driven, måste man kör trixet med halva släden ute, och bryta strömmen,

eller den ska hitta driven om man bara har ström på driven och sata kopplat till datorn ?
        JF ska hitta driven bara den har ström...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Okej, ska hem och testa installera ny sata drivers till mitt amd780g chips. men portio32.sys Driver är korrekt installerade om de står så i JF.

portio32.sys Driver Installed
          portio32.sys Driver Started, thanks Schtrom !

ska även testa med xp, kör idag med win 7.

Min läsare är en lite-on 7480c flashad med 1.6 sedan tidigare.

men man behöver inte ha någon annan utrustning ?

Comment

Original inlägg av roocket Visa Inlägg
            Okej, ska hem och testa installera ny sata drivers till mitt amd780g chips. men portio32.sys Driver är korrekt installerade om de står så i JF.

portio32.sys Driver Installed
            portio32.sys Driver Started, thanks Schtrom !

ska även testa med xp, kör idag med win 7.

Min läsare är en lite-on 7480c flashad med 1.6 sedan tidigare.

men man behöver inte ha någon annan utrustning ?
            Den ska hittas av JF bara driven har ström och ett lämpligt chipset... CK3 är annars bra o ha för att styra driven och sådär
            Google is your friend!

Comment

Hej. Nu ska jag flasha min xbox360!!

Men var ska jag lägga in firmware filerna?? Jag misstänker att jag ska lägga den under jungelflash firmware men hur/vad ska jag lägga in i den katalogen. Jag har en lite on dvd. Vad är det jag ska kopiera från din fil och lägga den i firmware katalogen i jungelflash?? Kan du skriva hur den sökväg/adressen ska se ut???

Har laddat ner din fil iXtreme-LT_Plus_Firmware_Pack.rar
              Last edited by feifam; 2010-12-07, 20:54.

Comment

Läs på lite i JF pdf'en
                Google is your friend!

Comment

Har läst med hittar fan inte. Sen så följde jag din instruktion

Steg 2. Gå in på firmware tool32 och välj din dump fil som source

Steg 3. Låt den autoladda rätt firmware åt dig och välj sedan Save to File nere i högra hörnet (spara din nya firmware)

jag klickade på open source firmware och valde min lite-OFW.BIN fil och den frågade mig om jag vill auto ladda. Jag klickade på ja sen säger JF cant open ....den verka vill komma åt min LT 1.1 firmware. Vad ska jag göra i det här läge? Sen så undrar jag hur vet man om JF har hittat dvd? Tacksam för snabba svar för att jag håller på flashningen.

Det är bara den sista biten kvar!!

Comment

du ska lägga .bin filerna som du finner i packetet du laddade hem i firmware mappen där du har JF alltså, bin filerna ska ligga DIREKT i mappen, inte i någon undermapp eller liknande...
                    Google is your friend!

Comment

Jag har gjort exakt som du säger nu. Jag har lagt filen LTPlus-934.bin direkt under firmware katalogen.

Som sagt jag klicka open sorce valde min lite-OFW.bin sen frågade den om jag vill auto ladda ixtrem. Sen Klickade jag på ja men får direkt ett error på cant open file d:\jungelFlasher v0.1.75 Beta(152)\firmware\ix-lt1.1-934.bin.

Vad är felet? Det verka den vill ha ix-lt1.1-944.bin. Den har jag inte.

Vad är felet???

Borde inte JF ladda LTPlus-934.bin istället?
                      Last edited by feifam; 2010-12-07, 22:57.

Comment

felet är att du använder dig av en gammal version av JF uppdatera!!! 1.76 autoladdar LT+ 1.75 Autoladdar LT 1.1
                        Google is your friend!

Comment

YESSS, Nu tror jag att jag har lyckas flasha om min xbox 360 till LT+!!!!!!!!!!!!

Jag har fått den nya Need for speed med AP25 att funka direkt!!!!

Nu till några frågor.

Har jag flashat rätt?
                          Vad innebär det nu??
                          Vad är det jag ska tänka på nu för att undvika ban??
                          Min DVD låter väldigt konstig nu kan jag ha monterad den dåligt?
                          SEN till det viktigaste. Behöver jag spara några filer ifall jag behöver flasha om xbox senare förutom mina gamla filer som jag har fått från allra första flashen (Lite-OFW.bin)?
                          Är Lite_CFW.bin och Lite-OFW.bin samma?

TACK Swizzy du är grym, All credit går till dig!!
                          Last edited by feifam; 2010-12-08, 19:16.

Comment

Hej alla!

Ser att tråden är lite gammal men jag provar ändå.

Är ny på det här med flashning.

Har en lite-on 83850c som är flashad med Lt+ något kommer inte ihåg vad (har ingen key eller något kvar sen förra flashen) och jag tänkte uppdatera till 1.9 men

jag vill också uppdatera min dashboard till det senaste, har läst på en massa forums och kollat på youtube men är osäker hur jag ska göra för jag hittar ingen guide

exakt hur man flashar tillbaka till stock.

Har läst att man det är säkrare o flasha tillbaka till stock fw och sedan uppdatera dashboarden sen flasha med 1.9.

Ska jag spara en dummy.bin först sen när den frågar om man vill auto-loada fw ska ja trycka nej och välja själv OFW sen trycka save to file eller?

Resten tror jag har koll på är bara det där jag är osäker på.

Tacksam för alla svar.

Mvh

Comment

Original inlägg av Bogdis Visa Inlägg
                              Hej alla!

Ser att tråden är lite gammal men jag provar ändå.

Är ny på det här med flashning.

Har en lite-on 83850c som är flashad med Lt+ något kommer inte ihåg vad (har ingen key eller något kvar sen förra flashen) och jag tänkte uppdatera till 1.9 men

jag vill också uppdatera min dashboard till det senaste, har läst på en massa forums och kollat på youtube men är osäker hur jag ska göra för jag hittar ingen guide

exakt hur man flashar tillbaka till stock.

Har läst att man det är säkrare o flasha tillbaka till stock fw och sedan uppdatera dashboarden sen flasha med 1.9.

Ska jag spara en dummy.bin först sen när den frågar om man vill auto-loada fw ska ja trycka nej och välja själv OFW sen trycka save to file eller?

Resten tror jag har koll på är bara det där jag är osäker på.

Tacksam för alla svar.

Mvh
                              Precis, du dumpar läsaren först och det med hjälp av en PMT (CK3 Probe III, Maximus Scorpion 2 eller en hemmabyggd sak) därefter laddar du OFW för den version av läsare du har, alternativt LT+ 1.9 direkt och flashar... (den flashar inte om läsaren om du redan har senaste firmwaren (LT+ 1.9)
                              Google is your friend!

Comment

Ok, det låter bra de nu e ja med

Har läst att 83850c behöver man ingen probe till iaf men jag har både ck3 pro och probe så.

Tack

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X