verkar inte kunna se några fler filer...vad mer kan man göra än att ändra i Maps Options i Win?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem...Flashning(LT) för Sam 28 avbruten
Collapse
X
-
du ska se de filer du kan se i utforskaren.. är du på rätt enhet när du utför kommandot..Original inlägg av Mitzi Visa Inläggden verkar inte hitta några filer alls...
tex e: f: g: eller var du nu har din usb-sticka.
- Citat
- Flag
Comment
-
skrev f:/a samt f:/ah men inget hände.
aktiverade "show hidden files" i folders option men noll hände i den mappen. Får väll prova tills det blir rätt gissar jag. En ann fråga eftersom jag bara har ett firmware jag vill använda behöver jag bara en "line" i xml filen för iprep?
- Citat
- Flag
Comment
-
så ingenting verkar funka.
Kan inte få usbn att boota.
Kan boota den i cmd men då blir det fel i iprep, den kan inte hitta några portar att välja. Eller dumpa firmware.
Kan dosflash fungera i cmd i felsäkert läge?
Eller vad annat kan jag göra?
- Citat
- Flag
Comment
-
nja, du använder kommandona fel.. c:, d:, e:, f: osv är för att byta enhet.. för att lista filer skriver man dir .. men i ditt fall för den ska visa dolda filer skriver man dir /ahOriginal inlägg av Mitzi Visa Inläggskrev f:/a samt f:/ah men inget hände.
aktiverade "show hidden files" i folders option men noll hände i den mappen. Får väll prova tills det blir rätt gissar jag. En ann fråga eftersom jag bara har ett firmware jag vill använda behöver jag bara en "line" i xml filen för iprep?
i xml filen räcker det att du har md5 värdet för din firmware, resten av raderna är för att stödja fler firmwares.
så i ditt fall räcker detta.. bara byta ut md5värde 32 tecken mot värdet för din firmware.
Kod:<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <main Def="5" Prg="1"> <firmware md5="md5värde 32 tecken"> <name>iXtreme namn</name> </firmware> </main>
- Citat
- Flag
Comment
-
Kör med hiren's boot skiva så kan du relativt enkelt starta igång en DOS prompt, därefter kan du använda t.ex. ett USB minne med programmen påOriginal inlägg av Mitzi Visa Inläggså ingenting verkar funka.
Kan inte få usbn att boota.
Kan boota den i cmd men då blir det fel i iprep, den kan inte hitta några portar att välja. Eller dumpa firmware.
Kan dosflash fungera i cmd i felsäkert läge?
Eller vad annat kan jag göra?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
okej. Har nu kommit in i dos med iprep enligt guide ovan efter att ha bytt dator, usb-sticka samt skaffat ett via-sata kort. Nu till frågorna,
Eftersom firmwaret som finns på driven är kass/halvt/skadat måste jag fortfarande dumpa det eller kan jag skippa det?
och isåfall vilka siffror ska jag använda för att kunna flasha med det firmwaret jag har på usbstickan?
tackar för svar
- Citat
- Flag
Comment

Comment