Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Check!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

kom precis på att 22k ohm är 22000 ohm x.x
    Blir att flasha imorgon istället då...

Comment

Original inlägg av lualian Visa Inlägg
      kom precis på att 22k ohm är 22000 ohm x.x
      Blir att flasha imorgon istället då...
      Synd han inte köpte 1000st då hade du kunnat ägna kvällen åt att seriekoppla dom :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
        Synd han inte köpte 1000st då hade du kunnat ägna kvällen åt att seriekoppla dom :-)
        du menar nog parallell koppla dom?

inte för att vara den som är den men serie: - - - - - - - ....

parallell:
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        ...

det senare fallet minskas värdet, det tidigare ökar det
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          du menar nog parallell koppla dom?

inte för att vara den som är den men serie: - - - - - - - ....

parallell:
          -
          -
          -
          -
          -
          -
          -
          ...

det senare fallet minskas värdet, det tidigare ökar det
          Japp.

Och i eftermiddag blir det skriftligt prov på ohms lag för alla anställda, ingen lön för denna månad om man har fel på provet :-)
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

U
            ---
            i*r

Comment

Herre guud vi måste köra en uppsnäppningskurs modell light för folk som inte gåt el ....
              Har du två motstånd på säg 10 Ohm och seriekopplar dem ( efter varandra ----[10ohm]----+----[10ohm]---- = 20 Ohm )

Inte parallellt då värdet behålls.

_ |----[10ohm]----|__ = 10 Ohm
              |----[10ohm]----|
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

en snabb fråga innan jag kopplar in xbox läsaren i datorn: måste jag koppla in de 3 breda "sladdarna/kablarna" från läsaren tillbaka där dom satt innan ?
                Last edited by lualian; 2011-02-22, 20:39.

Comment

Om du menar flat/flexi kablarna så kan de vara utdragna när du flashar ditt Xbox 360. En del tom rekommenderar det, även om det inte gör någon skillnad. De är bara till för att styra mekaniken och lasern i läsaren. Dock får du koppla tillbaka dem efter du flashat det, annars har du en rätt tråkig Xbox 360...

Själv kopplar jag dock aldrig bort dem. Utan gör all lödning med dem på plats. Tycker inte det är det minsta svårare än utan.

Comment

"the program can't start because libsusb0.dll is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix this problem"

Ska jag lägga den i system32 eller?

Comment

Nej jag prova precis själv. Den ligger redan med i en egen mapp. Allt du gör är att kopiera den till root-mappen för JungleFlasher.

Comment

vart ska portio64.sys ligga?

Comment

"Since Windows Vista 64 Bit and upwards it is necessary that every driver is signed. Because
                          the DosFlash driver will not be signed by MS due to some unknown reason we need to cicumvent
                          this check. You have the following 2 possibilities to do this."

måste jag göra detta?

Comment

Jag tror inte den behövs. Den behövs inte för mig iaf. Gnäller JungleFlasher om den?

Comment

Men om du måste ha den kan du läsa PortIO-Kai_Schtrom.txt i JungleFlasher mappen hur du installerar den.

Comment

- start DSEO > click "Next" > "Yes" > choose "Sign a System File" > "Next" > enter the path to
                                the used driver (portio32.sys or portio64.sys) > "OK" > "OK"

Vart ska jag få portio64.sys ifrån, och vart ska den ligga?

jag hittade en i Dosflash, men vettefasen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X