Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
kom precis på att 22k ohm är 22000 ohm x.x
Blir att flasha imorgon istället då...
Synd han inte köpte 1000st då hade du kunnat ägna kvällen åt att seriekoppla dom :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
inte för att vara den som är den men serie: - - - - - - - ....
parallell:
-
-
-
-
-
-
-
...
det senare fallet minskas värdet, det tidigare ökar det
Japp.
Och i eftermiddag blir det skriftligt prov på ohms lag för alla anställda, ingen lön för denna månad om man har fel på provet :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Herre guud vi måste köra en uppsnäppningskurs modell light för folk som inte gåt el ....
Har du två motstånd på säg 10 Ohm och seriekopplar dem ( efter varandra ----[10ohm]----+----[10ohm]---- = 20 Ohm )
Inte parallellt då värdet behålls.
_ |----[10ohm]----|__ = 10 Ohm
|----[10ohm]----|
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
en snabb fråga innan jag kopplar in xbox läsaren i datorn: måste jag koppla in de 3 breda "sladdarna/kablarna" från läsaren tillbaka där dom satt innan ?
Om du menar flat/flexi kablarna så kan de vara utdragna när du flashar ditt Xbox 360. En del tom rekommenderar det, även om det inte gör någon skillnad. De är bara till för att styra mekaniken och lasern i läsaren. Dock får du koppla tillbaka dem efter du flashat det, annars har du en rätt tråkig Xbox 360...
Själv kopplar jag dock aldrig bort dem. Utan gör all lödning med dem på plats. Tycker inte det är det minsta svårare än utan.
"Since Windows Vista 64 Bit and upwards it is necessary that every driver is signed. Because
the DosFlash driver will not be signed by MS due to some unknown reason we need to cicumvent
this check. You have the following 2 possibilities to do this."
- start DSEO > click "Next" > "Yes" > choose "Sign a System File" > "Next" > enter the path to
the used driver (portio32.sys or portio64.sys) > "OK" > "OK"
Vart ska jag få portio64.sys ifrån, och vart ska den ligga?
Comment