Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Check!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Check!

Dags att flasha mitt xbox 360 (93450c). Jag måste bara ta en liten snabbcheck och se om jag upfattat allt rätt!

1. Börjar med att skära och löda som denna kille gjort:

2. koppla in Xboxet i datorn och ta en dump.
    3. Löda tillbaka allt som det var innan:

4. Sätta igång jungleflasher och flasha klart allt?

Har jag uppfattat allt rätt? Uppskattar svar

/Luan

Japp

Här är min tutorial. Bilderna är från Boxxdr så de är desamma.

Comment

Japp, precis

Glöm inte bort att du ska ha en switch på kablarna som går ut ur bild, och det ska sitta ett motstånd på det ena på 12 till 20 ohm...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Och jag, vi alla, hoppas att du är rätt bra på att löda för det här är INTE projektet man ska ge sig på om man känner sig lite osäker. I synnerhet inte som den helt lödfria metoden bara är cirka en månad bort.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
          Och jag, vi alla, hoppas att du är rätt bra på att löda för det här är INTE projektet man ska ge sig på om man känner sig lite osäker. I synnerhet inte som den helt lödfria metoden bara är cirka en månad bort.
          Endast lödit en eller två gånger innan, men jag vet att jag kan klara det.

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Japp, precis

Glöm inte bort att du ska ha en switch på kablarna som går ut ur bild, och det ska sitta ett motstånd på det ena på 12 till 20 ohm...
          Jag hörde att motståndet ska vara 18-22ohm ohm, och jag vet att det ska sitta en switch också

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
            Japp

Här är min tutorial. Bilderna är från Boxxdr så de är desamma.
            Är det värkligen hela guiden?

Comment

Original inlägg av lualian Visa Inlägg
              Jag hörde att motståndet ska vara 18-22ohm ohm, och jag vet att det ska sitta en switch också
              Jag vet, det är vad som sägs på nätet, men personligen kör jag med 12ohm, hade problem med ngra läsare förut att dom vägrade gå in i 0x72... så bytte neråt och det löste problemet, til lslut kom vi ner till 12ohm sedan dess har inte problemet uppstått igen
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Är det värkligen hela guiden?
                Japp, det är hela guiden, läste lite i den själv... det är en snabb guide
                Google is your friend!

Comment

Ska snart åka till ClasOhlson och köpa allt jag behöver! hoppas allt går som det ska! Jag återkommer lite senare

Comment

Ja det är hela guiden fram tills att man ska sätta ihop allt och använda JungleFlasher igen för att flasha iaf. Men den delen täcks redan av JungleFlashers förträffliga User Guide.

Comment

upptäckte precis att jag köpt 220 ohm resistor ...

Comment

du får parallell koppla 10st för att komma ner till 22ohm då
                        Google is your friend!

Comment

tror ni dom säljer resistorer på OKQ8?

Comment

tror ni dom säljer resistorer på OKQ8?
                            motstånd på svenska, och nej det gör dom inte det är en mack, inte elektronik firma
                            Google is your friend!

Comment

Nu köpte mni far en 22K ohm resistor.. Är det någon skillnad mot 22 ohm?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X