Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny dashboard snart, vad kommer hända?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny dashboard snart, vad kommer hända?

Nu när den nya uppdateringen kommer släppas i dagarna så har jag läst nåt om att alla gamla spel ska bli ospelbara pga ny AP2.5 tabell o nya checks typ? Kan det verkligen vara så illa? Vill gärna inte bränna ut LA Noire på 3 skivor för att ha den ospelbar om en vecka men det kliar i fingrarna som faaaan!

nån som har lite mer koll?

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Nu när den nya uppdateringen kommer släppas i dagarna så har jag läst nåt om att alla gamla spel ska bli ospelbara pga ny AP2.5 tabell o nya checks typ? Kan det verkligen vara så illa? Vill gärna inte bränna ut LA Noire på 3 skivor för att ha den ospelbar om en vecka men det kliar i fingrarna som faaaan!

nån som har lite mer koll?
    Det som kommer hända är att dvd-läsarna (alla? där är det lite diffust) kommer att flashas om till en ny version av stock firmware, dvs. du kommer itne längre ha iXtreme-flash. Så ja, alla bräna spel, oavsett AP25 eller ej, kommer bli ospelbara, fram tills en ny firmware finns framtagen..

thank god for JTAG!

Comment

Original inlägg av efex Visa Inlägg
      Det som kommer hända är att dvd-läsarna (alla? där är det lite diffust) kommer att flashas om till en ny version av stock firmware, dvs. du kommer itne längre ha iXtreme-flash. Så ja, alla bräna spel, oavsett AP25 eller ej, kommer bli ospelbara, fram tills en ny firmware finns framtagen..

thank god for JTAG!
      Utöver det måste du bränna om samtliga spel för att dom ska fungera i fortsättningen också pga det Musten skriver om, nya AP25 tabeller...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hmf, fick precis uppdateringen... Blir o neka den nu... Ja ja, lika bra nu när jag ändå inte är hemma i sommar så får c4eva jobba på i sommar ;P

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Utöver det måste du bränna om samtliga spel för att dom ska fungera i fortsättningen också pga det Musten skriver om, nya AP25 tabeller...
          Fan va jobbig. Om MS gör om uppdatering varje gång på AP25 tabeller innebär det att man måste bränna om alla spel igen?.....................Det här suger hårt......

Comment

Original inlägg av feifam Visa Inlägg
            Fan va jobbig. Om MS gör om uppdatering varje gång på AP25 tabeller innebär det att man måste bränna om alla spel igen?.....................Det här suger hårt......
            Jag har en känsla av att MS inte vågar flasha om DVD enheterna speciellt ofta, och det är ju ändå där dom måste ändra för att tabellerna ska uppdateras, det är ju trots allt DVD'n som läser några sektorer på skivan som den sedan med hjälp av den här tabellen översätter till klarspråk och skickar den informationen till dashboarden som ett svar... det är iaf så jag tolkat det men vad vet jag?
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Missade denna informationen och drog ned den senaste uppdateringen eftersom jag skulle testa mitt Kinect för första gången - Burn! Omflashad spelare nu. Jaja, frågan jag har är, kan jag bara gå iväg och flasha om den igen till den senaste LT+ som jag hade innan (den som fixade AP25). Eller måste man vänta på en helt ny firmware som flashar tillbaka/om den? Jag har en Lite-On - icke slim btw. Tack!

Comment

Original inlägg av CorelBlue Visa Inlägg
                Missade denna informationen och drog ned den senaste uppdateringen eftersom jag skulle testa mitt Kinect för första gången - Burn! Omflashad spelare nu. Jaja, frågan jag har är, kan jag bara gå iväg och flasha om den igen till den senaste LT+ som jag hade innan (den som fixade AP25). Eller måste man vänta på en helt ny firmware som flashar tillbaka/om den? Jag har en Lite-On - icke slim btw. Tack!
                Frågan är ju vad som händer om du dunkar in en gammal DVd firmware i läsaren igen efter dash uppdaterats, Det jag undrar är om du bara kan spela originalspel ( den flashar om läsaren till stock ) och om man iXtreme flashar med äldre mjukvara om maskinen kommer kräkas på dig antingen genom att banna den eller bli obrukbar. Eller bara skjuter om sig igen till att spela original

Vad för Dash version har du fått nu fressten = 12625 har jag själv inte haft några problem med iaf.
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Jag har 2.0.13146.0

Tror jag hittade svaret här:

http://www.ixtreme.net/open-forum/85...13146-0-a.html

Ska flasha om den så får vi se!

Comment

Jag har 2.0.13146.0

Tror jag hittade svaret här:

http://www.ixtreme.net/open-forum/85...13146-0-a.html

Ska flasha om den så får vi se!
                    Rätt meningslöst att flasha om din DVD innan LT 2.0 är ute eftersom det ändå är en ny tabell med nya svar för AP25, och ALLA spelen har AP25 aktiverat nu... vänta hellre på 2.0 än att sitta och tramsa runt med en äldre mjukvara som förmodligen bara kommer få dig bannad ändå
                    Google is your friend!

Comment

Skit också. Det blev som jag befarade att alla spel kör AP2.5. Har ingen lust att bränna om 83st spel så jag skiter i att uppdatera xboxen och gör så att jag väntar tills man kan köpa en färdigflashad slim med nyaste dashen och LT+ 2.0 och kör nya spel på den och har kvar gamla xboxen att köra dem gamla spelen. Hade ändå tänkt köpa en slim för jag är ruskigt less på att den lever om efter man har spelat i någon timma.

Ni har ingen slags newsletter eller någonting så man vet då det är klart med färdigflashad slim med nyaste dashen plus LT+ 2.0?..

Comment

Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
                        Skit också. Det blev som jag befarade att alla spel kör AP2.5. Har ingen lust att bränna om 83st spel så jag skiter i att uppdatera xboxen och gör så att jag väntar tills man kan köpa en färdigflashad slim med nyaste dashen och LT+ 2.0 och kör nya spel på den och har kvar gamla xboxen att köra dem gamla spelen. Hade ändå tänkt köpa en slim för jag är ruskigt less på att den lever om efter man har spelat i någon timma.

Ni har ingen slags newsletter eller någonting så man vet då det är klart med färdigflashad slim med nyaste dashen plus LT+ 2.0?..
                        Bästa är väl att kika på våran sida lite då och då eller kolla här på forumet... det går även bra att joina oss på IRC nätverken Quakenet och Efnet, kanalen #psxcare
                        Last edited by Swizzy; 2011-05-24, 14:15.
                        Google is your friend!

Comment

Nu spelar det väl iofs ingen roll om man lägger in LT+ 1.1 igen? Spelen kommer ju inte funka iaf. Inte heller kommer de gamla brända spelen funka med LT+ 2.0 utan att skivorna bränns om. Och LT+ 2.0 misstänker jag inte heller skyddar mot att Xbox:en lägger in ny firmware på din DVD-spelare igen utan bara att spel med de nya AP25-tabellerna funkar.
                          Men kommer AP25 även aktiveras på riktigt gamla spel? Spel med bara Wave 1 eller 2, typ Kameo?

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            Rätt meningslöst att flasha om din DVD innan LT 2.0 är ute eftersom det ändå är en ny tabell med nya svar för AP25, och ALLA spelen har AP25 aktiverat nu... vänta hellre på 2.0 än att sitta och tramsa runt med en äldre mjukvara som förmodligen bara kommer få dig bannad ändå
                            Ouch..så om jag lägger in LT+ 1.1 igen, så kommer mina gamla brända spel inte att funka? Även de utan AP25? Typ som FIFA11 och NHL11? Kommer hålla mig borta från LIVE såklart.

Comment

Ouch..så om jag lägger in LT+ 1.1 igen, så kommer mina gamla brända spel inte att funka? Även de utan AP25? Typ som FIFA11 och NHL11? Kommer hålla mig borta från LIVE såklart.
                              Ja, vad jag hört ska samtliga gamla spel ha AP25 aktivt... nu vet jag inte hur det är med dom riktigt gamla spelen (pre wave 3) men jag tvivlar på att dom absolut första spelen kommer ha AP25... men å andra sidan inte speciellt många som vill lira dom idag ändå, och vill man göra det får man väl hoppas på att det inte har AP25 då dom troligen inte kommer få AP25 patchar på väldigt länge...
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X