Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny dashboard snart, vad kommer hända?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag tror inte heller att pre-Wave 3 kommer få AP25. För när AP25 först kom sa C4EVA att det bara var spel från Wave 3 och senare som skulle kunna få det aktiverat. Men det spelar ju som sagt ganska lite roll.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Bästa är väl att kika på våran sida lite då och då eller kolla här på forumet... det går även bra att joina oss på IRC nätverken Quakenet och Efnet, kanalen #psxcare
      Säg åt stan att trolla in en RSS i nyhets scriptet på psxcare.com sidan
      Eller bara uppdatera info på Facebook så kan alla gå med i företagsgruppen där o få infon
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

jahaja, nu gjorde jag uppdateringen och alla mina spel slutade funka. Jag är less på att hålla på att omflasha och sånt elände så nu ska jag börja köpa spel igen. Måste jag gå tillbaka till han som flashar min xbox och få den återställd eller kan jag bara börja köpa spelen jag lirar online och allt är som vanligt, eller kan man fortfarande bli bannad eller andra såna problem?

Comment

Original inlägg av rockdemon Visa Inlägg
          jahaja, nu gjorde jag uppdateringen och alla mina spel slutade funka. Jag är less på att hålla på att omflasha och sånt elände så nu ska jag börja köpa spel igen. Måste jag gå tillbaka till han som flashar min xbox och få den återställd eller kan jag bara börja köpa spelen jag lirar online och allt är som vanligt, eller kan man fortfarande bli bannad eller andra såna problem?
          Du kan fortfarande eventuellet bli bannad... det beror helt på vad för information den sparat och sådär... om du uppdaterat nu med 13xxx dashen behöver du inte gå till någon som flashat dvd'n åt dig för att få det "återställt" om du däremot planerar att uppdatera bör du återställa firmwaren innan, speciellt om du har fått din läsare utbytt...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Själv så kan jag som inte förstå varför jag inte är bannad. Har tankat ner en massa dlcs och så för att få igång dlc måste man uppdatera spelet och för att uppdatera spelet måste man ha skivan i och väldigt stor del av alla mina spel är fulpatchade och jag vet inte hur många fulpatchade spel jag har varit online och dragit ner uppdateringar för att kunna spela dlc.

Har också fått upp det där AP2.5 felmeddelandet då man inte har bränt skivan korrekt på ett ex antal spel innan jag uppdaterade till LT+. Men ändå är jag inte bannad.

Man jag skulle nog gissa på att min box är flaggad så jag kan få problem ifall jag vill överföra min profil och mina spaningar till en annan box.

Men det finns säkert guider hur man åtgärdar det. Men då gäller det bara att koppla in xboxen i datorn och grotta ner sig bland ettor och nollor.

Comment

Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
              Själv så kan jag som inte förstå varför jag inte är bannad. Har tankat ner en massa dlcs och så för att få igång dlc måste man uppdatera spelet och för att uppdatera spelet måste man ha skivan i och väldigt stor del av alla mina spel är fulpatchade och jag vet inte hur många fulpatchade spel jag har varit online och dragit ner uppdateringar för att kunna spela dlc.

Har också fått upp det där AP2.5 felmeddelandet då man inte har bränt skivan korrekt på ett ex antal spel innan jag uppdaterade till LT+. Men ändå är jag inte bannad.

Man jag skulle nog gissa på att min box är flaggad så jag kan få problem ifall jag vill överföra min profil och mina spaningar till en annan box.

Men det finns säkert guider hur man åtgärdar det. Men då gäller det bara att koppla in xboxen i datorn och grotta ner sig bland ettor och nollor.
              är du inte bannad ska inte profilerna få låsnings flaggan, men det handlar främst om att man ska ta bort den flaggan från profilerna i framtiden om du vill köra på annan maskin, dock kan det medföra att du blir profilbannad från live vid senare tillfälle...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

är du inte bannad ska inte profilerna få låsnings flaggan, men det handlar främst om att man ska ta bort den flaggan från profilerna i framtiden om du vill köra på annan maskin, dock kan det medföra att du blir profilbannad från live vid senare tillfälle...
                Aha okej profilbannad. Men en profilbanning på en icke bannad maskin så är det väl bara att göra sig en ny profil på samma maskin och fortsätta som vanligt?

Jag tänkte föra över alla köpa arkadspel till slimen som jag kommer köpa framöver. Jag har ganska många arkadspel då jag brukar köpa mig nått spel lite då och då, då dem är så pass billigare som dem är så är det ingen big deal tycker jag. Att inte MS, Sony och Nintendo och utvecklare fattar detta. Lågt pris = mera som köper, mera som köper lika med mera vinst... Sedan verkar dem aldrig förstå varför det piratkopieras och detta är därför att det är åt helvete för dyrt att köpa ett sprillans nytt spel för 599kr.

Comment

Det kom ut en ny LT+ igår? Dvs man kan flasha om sin läsare o spela med nya dashen dock inte de nya spelen...? Har ni testat ännu?
                  "* LT+ v1.9 does not include support for XGD3 backups, but brings all drives (except for Hitachi) in-line with their respective new OFW’s following the latest SystemUpdate. XGD3 originals are supported in LT+ v1.9.
                  * 0272 – use of 9504 LT+ NOT recommended
                  * 02501c – use of 93450c LT+ NOT recommended"

Comment

Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
                    Aha okej profilbannad. Men en profilbanning på en icke bannad maskin så är det väl bara att göra sig en ny profil på samma maskin och fortsätta som vanligt?

Jag tänkte föra över alla köpa arkadspel till slimen som jag kommer köpa framöver. Jag har ganska många arkadspel då jag brukar köpa mig nått spel lite då och då, då dem är så pass billigare som dem är så är det ingen big deal tycker jag. Att inte MS, Sony och Nintendo och utvecklare fattar detta. Lågt pris = mera som köper, mera som köper lika med mera vinst... Sedan verkar dem aldrig förstå varför det piratkopieras och detta är därför att det är åt helvete för dyrt att köpa ett sprillans nytt spel för 599kr.
                    Om du skulle bli bannad på maskinen och din profil blir låst är det bättre att bara göra en recover gamertag
                    Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
                      Det kom ut en ny LT+ igår? Dvs man kan flasha om sin läsare o spela med nya dashen dock inte de nya spelen...? Har ni testat ännu?
                      "* LT+ v1.9 does not include support for XGD3 backups, but brings all drives (except for Hitachi) in-line with their respective new OFW’s following the latest SystemUpdate. XGD3 originals are supported in LT+ v1.9.
                      * 0272 – use of 9504 LT+ NOT recommended
                      * 02501c – use of 93450c LT+ NOT recommended"
                      Den har inte alls kommit ut, den är under test just nu... vetefan vart du läst dig till att den finns att ladda hem? om du hittat den att ladda hem är den fake, kika på www.c4evaspeaks.com så ser du, det är antingen fake eller så är det en test version... som du INTE bör använda då den kan innehålla buggar och skit... bättre o vänta på att c4eva och teamet testat färdigt den och släppt ut till allmänheten

För övrigt kommer XGD3 inte användas förrens september har jag hört, därav det kommer 1.9 sålänge för att man ska kunna köra sina backups nu när massa folk som inte läst på innan uppdaterat och fått sina maskiner omflashade till original, detta är bara en "nödlösning" så att säga
                      Google is your friend!

Comment

Den har inte alls kommit ut, den är under test just nu... vetefan vart du läst dig till att den finns att ladda hem? om du hittat den att ladda hem är den fake, kika på www.c4evaspeaks.com så ser du, det är antingen fake eller så är det en test version... som du INTE bör använda då den kan innehålla buggar och skit... bättre o vänta på att c4eva och teamet testat färdigt den och släppt ut till allmänheten

För övrigt kommer XGD3 inte användas förrens september har jag hört, därav det kommer 1.9 sålänge för att man ska kunna köra sina backups nu när massa folk som inte läst på innan uppdaterat och fått sina maskiner omflashade till original, detta är bara en "nödlösning" så att säga
                        Det är just därifrån jag tat infon men sidan är så otroligt seg just nu att jag inte kan ladda den ordentligt, den blir konstig. Men det har ju kommit en ny JF samtidigt så tänkte att dom släppte en ny FW då men kanske hade fel

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
                          Det är just därifrån jag tat infon men sidan är så otroligt seg just nu att jag inte kan ladda den ordentligt, den blir konstig. Men det har ju kommit en ny JF samtidigt så tänkte att dom släppte en ny FW då men kanske hade fel
                          Jao, man tycker ju att dom borde släppt båda samtidigt, men nej... dom släppte ny JF för att du ska kunna flasha om din uppdaterade maskin, men det är ingenting dom rekomenderar att man gör...
                          Google is your friend!

Comment

Om du skulle bli bannad på maskinen och din profil blir låst är det bättre att bara göra en recover gamertag
                            Ahh okej tack för svaret Det visste jag inte, blir att göra så om det skulle uppstå problem.

Comment

TeamJungle Team Jungle
                              phat liteon complete, testing!
                              42 minutes ago Favorite Retweet Reply

Comment

Har en liten fråga. Min systerson råkade uppdatera så jag har den senaste dashboarden nu, och som jag förstått de så flashades min spelare tillbaka till original? Betyder detta då att jag har en helt ny drive key som jag måste läsa ur och spara nästa gång jag flashar till LT 1.9?

Och sen ang X360Key, är det någon här som tror på denna produkt eller är det bara skitsnack? Den sägs ju ha dåligt stöd för spel och jag har läst ett litet utklipp från C4Eva att något bättre är på väg och att de ska släppas i samma veva som X360Key, och de känns ju som att hans ord väger lite mer Så kan de vara lika bra att ge upp planerna för att eventuellt skaffa X360Key?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X