Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

frågor om lite-on flashning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• frågor om lite-on flashning

har ett par frågor ang. att flasha en lite-on.

vad jag kan se från http://www.360drives.com/list så har jag en Philips-LiteOn 16D2S (om det nu räcker att gå efter utseende på tray och MFR-date.

och de saker jag har är:
    ck3 pro rev d connectivity kit
    via sata card
    ström/data kablar
    kit för att öppna xbox360

xboxet har blivit flashat flera gånger innan (har då lämnat in det) så vet inte om det kanske sitter kvar saker i xboxet som jag kan använda igen vid flash?

så mina frågor är:

räcker de grejjerna för att flasha en lite-on?
    och om inte, vad behöver jag köpa för saker?

behöver man löda/skarva kablar eller på något annat sätt modifiera i xboxet/driven? (läste på någon artikel på psxcare där man ej behövde löda osv, men sen har jag sett massa inlägg om att man skall löda.. så osäker på denna punkt)

och är det något annat jag missat att tänka på som ni kanske kan nämna?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Ja sakerna du har räcker om du vet din DVD key. Vet du det inte vill du nog gärna köpa en Probe III till din CK3 Pro. Annars kommer du med största sannolikhet bli tvungen att löda och kapa banor för att kunna få tag i din nyckel. Om du nu inte mot all förmodan sitter på iXtreme 1.6 eller lägre i din maskin. Du märker om du har iXtreme 1.6 eller lägre lättast genom att koppla upp din DVD, sätta släden i halvt öppet läge och trycka på "Dummy from iXteme" i JungleFlasher. Förmodligen kommer det kommandot inte att fungera för dig. Men då vet du att du kan köpa en Probe III för att kunna läsa ur din nyckel.

Comment

ah, fasiken. tänkte beställt den när jag beställde det andra.. :/

jaja, då är det bara att åka på en fraktkostnad till.

är senaste dashboard och var näst senaste flashen i (dvs blev ju "oflashat" efter uppdatering av dashboard)
      eller räknas det som att det är under iextreme 1.6 då?

tack för informationen!
      Last edited by tqila; 2011-07-26, 23:27.
      Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.

Comment

Nej har du senaste dashboarden så har din Xbox flashat om sig självt. JungleFlasher kommer att känna av din DVD-spelare som en 0251, istället för 74850, 83850 eller 93850 vilket du nu har.
        Jag rekommenderar dig verkligen att skaffa en Probe III.

Comment

Jag flashade i helgen om en kompis 360 (fet) som hade 1.x iextreme före uppdateringen.

Det enda jag använde var min x360USB Pro. Körde strömen genom 360 , gick hur bra som helst.

1. Lästa ur nyckeln genom "dummy for iextreme"
          2. kopplade in läsaren och updatera så att den flashades om till orginal.
          3. Kopplade in Läsaren i min 360USB Pro , och körde in LT+ 1.9 som man skar.

Sen fungera det att spela backup hur bra som helst igen.

Kan tillägga att det här var första gången jag flashade en Läsare och det var en Lite-On

*Sorry , såg nu att du hade en Slim
          Last edited by dafox; 2011-07-27, 02:15.

Comment

Original inlägg av dafox Visa Inlägg
            Jag flashade i helgen om en kompis 360 (fet) som hade 1.x iextreme före uppdateringen.

Det enda jag använde var min x360USB Pro. Körde strömen genom 360 , gick hur bra som helst.

1. Lästa ur nyckeln genom "dummy for iextreme"
            2. kopplade in läsaren och updatera så att den flashades om till orginal.
            3. Kopplade in Läsaren i min 360USB Pro , och körde in LT+ 1.9 som man skar.

Sen fungera det att spela backup hur bra som helst igen.

Kan tillägga att det här var första gången jag flashade en Läsare och det var en Lite-On

*Sorry , såg nu att du hade en Slim
            02510C heter uppdaterade tjockis Liteons om man har uppdaterat dashboarden över 2.0.13146.0, då flashas DVD'n om så att dummy from ixtreme inte funkar

Slim läsarna är: 9504, 0225, 0225u (fabriks uppdaterad 9504), 0272 (dashboard uppdaterad 9504), 0401, 0500 (hitachi), 1071, A445 (nya liteon modellen)
            Last edited by Swizzy; 2011-07-27, 02:23.
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag har INTE en slim.
              Och jag beställde en probe igår kväll.

Comment

Vad kan hända med att flasha utan att dumpa efter 2.0.13146.0 då dvd blev omflashad till original. Jag har ju 93850 men var tvungen att köra som 0251. Jag dumpade när jag flashade om till LT 1.9? Jag ska läsa ut nyckel nästa gång jag vet. Kan jag har blivit flaggad för ban eller problem i framtiden?
                Last edited by feifam; 2011-07-27, 18:18.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  02510C heter uppdaterade tjockis Liteons om man har uppdaterat dashboarden över 2.0.13146.0, då flashas DVD'n om så att dummy from ixtreme inte funkar

Slim läsarna är: 9504, 0225, 0225u (fabriks uppdaterad 9504), 0272 (dashboard uppdaterad 9504), 0401, 0500 (hitachi), 1071, A445 (nya liteon modellen)
                  Jag dumpade före innan jag uppdaterade Dashboarden. Så du menar att inte det ska funka som jag gjorde ?
                  Det gjorde de iaf. Före kunde inte min kompis spela DIRT 3 på grund av att De krävde uppdatering av dashboard.

Jag läste ur nyckeln (Iextreme dummy) före.
                  Sen uppdaterade jag. Kollade så att läsaren var tillbaka till orginal genom att stoppa i en Backup. Ingen backup fungerade.

Sen flashade ja in LT + 1.9 som vanligt på läsaren. Allt Verifierade OK!

Stoppa tillbaka läsarn i 360n och provade Backup. Och allt fungerade inkl dom nyare spelen.

Och det enda jag hade var en X360USB Pro. Med senaste updateringen.

Comment

behöver man fortfarande dosflash och/eller portIO installerat?

läste nämligen i portio-readmen som följde med jungleflasher och där står följande att läsa:

2) Sign the DosFlash driver
                    - download the "Driver Signature Enforcement Overrider" (DSEO) from
                    http://www.ngohq.com/home.php?page=dseo
                    - start DSEO > click "Next" > "Yes" > choose "Sign a System File" > "Next" > enter the path to
                    the used driver (portio32.sys or portio64.sys) > "OK" > "OK"
                    3) Disable Driver Signature Enforcement
                    - start DSEO > click "Next" > "Yes" > choose "Enable Test Mode" > "Next" > "OK"
                    4) Restart the computer

men jag hittar ingen portio32.sys på datorn (sökt igenom hela hårddisken)
                    när jag startar jungleflasher så står det däremot att den installerat portio32.sys och att den startat portio32.sys

så det enda jag gjort är att disablea UAC och avinstallerat via-kortet (samt döpt om vsmraid.sys-filerna till .sys_ för via-kortet osv..)

jag måste säga att manualerna är allt ifrån enkla att följa.. de utelämnar otroligt mycket viktig info som är bra för en nybörjare att veta.

Comment

Kör du med Satakort i datorn måste du ha Portio32.sys om jag inte minns fel. Står i manualen för jungleflasher.

Sen det med Signering om du kör windows 7 , så går det ju att installera ändå. Det brukar jag göra.
                      Och skulle det strula. så är de bara att knäppa av Krav på Signering när du startar datorn "F8" när du startar om. så kommer den menyn upp. när kan du välja "inaktivera krav på signering av drivrutin"

här finns portio drivaren
                      http://www.4shared.com/file/96595926...rtio32_14.html

Comment

så även fast jungleflasher programmet säger "portio32 installed" och "portio32 started, thanks ....något" så måste jag ändå ladda hem och slänga in den filen någonstans?
                        och var skall den läggas?

och ett par frågor till..
                        tänkte börja prova på min gamla samsung-läsare men det finns två olika bins.. post och pre 13141. vad innebär det? och hur vet man vad man skall använda?
                        Last edited by tqila; 2011-07-27, 20:39.

Comment

Pre är gamla flashar. Så det är någon i den andra mappen du ska använda.

Tror det var lika i min jungleflasher oxå. fast jag kör med en X360USB pro. Så stod det portio32 Started.

tror den ska ligga i System32 mappen i C: Windows

Ladda hem en Guide härifrån och följ. Så gjorde jag första gången. och Vips så hade ja flashat polarens Lite-on.

http://www.jungleflasher.net/downloads.html

Comment

försöker följa de guiderna men de är ganska otydliga

vart tar man ström ifrån till ck3 pro? dvs det går ju en sata kabel från via-kortet till ck3 pro samt ström från läsaren till ck3 pro.. men sen finns det ju en stor strömkontakt på ck3 pro som man skall ansluta ström till.. men är det bara att ta valfri kontakt från nätagget i datorn? får ingen ström till ck3 pro om jag sätter in strömkontakt som går från nätagget (provade med den som går till läsaren i datorn för att vara säker på att jag tog en som ger ström)
                            och händer inget när jag trycker på eject-knappen på ck3 pro..
                            eller rättare sagt, ck3 får ström men så fort jag ansluter strömkabeln som går till läsaren så slocknar lampan som lyser på ck3 pro..

och det finns ju inget annat sätt att ansluta kablarna på så de kan ju inte vara felvända
                            Last edited by tqila; 2011-07-27, 21:27.

Comment

Jag körde med strömmen från själva enheten, eftersom jag inte hade någong ck3 pro.

Men Ck3 pro ska väl bara behöva ström från datorn. Annars är denväl trasig. Finns det ingen " on off " knapp på Ck3 pro ? det måste de väl göra, för man ska ju bryta strömmen till läsarn nångång oxå.

Hade läst att man inte skulle använda strömmen från 360n, men ja fråga på Irc i X360usb pro kanalen. Och dom sa det var helt okej. Så var det oxå.
                              Gjorde precis samma sak när jag läste ur nycklarna ur min slim 0401 läsare oxå.

Det enda man behöver tänka på är att man inte stoppar i strömkabeln som går in i Läsaren från moderkortet på 360n i driven inte är uppåner.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X