Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa Lite-On brännare kompatibla med den nya C64eva-firmwaren?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har beställt hem några hundra brännare, dom kommer upp i webshoppen nästa vecka. Så finns ingen anledning att länka till andra butiker :-)
    Och när jag skrev ett gäng så kan jag helt ärligt säga att det inte handlade om några hundra utan rättare sagt sex stycken. Om inte förr så märker man lite grann skillnaden mellan min hobby verksamhet och PSXCare. haha
    Å andra sidan har även jag ett AB som omsätter betydligt mer än min lilla sidohobby.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Dom här brännarna är till för att det ska bli ett stabilt resultat på befintliga skivor med standard settings i imgburn..
      Med den här brännaren så kan man bränna hela filen på 8.7gb med C4evas custom brännar firmware.

Comment

Vi har beställt hem några hundra brännare, dom kommer upp i webshoppen nästa vecka. Så finns ingen anledning att länka till andra butiker :-)
        Hoppas ni kollat noga så ni får b-modellen, för när man kollar runt så står det sällan om det är a eller b eller n (tror det var N)

Comment

Original inlägg av BaDHaBiTt Visa Inlägg
          Med den här brännaren så kan man bränna hela filen på 8.7gb med C4evas custom brännar firmware.
          Ja, exakt... mer stabilt resultat
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

C64eva gick ut med att den nya brännarfirmwaren släpps typ närsomhelst nu så snart borde folk börja kunna testa, om nu bara ABGX-folket kunde prångla ut en ny version med stöd för XGD3 också...

Comment

Original inlägg av BaDHaBiTt Visa Inlägg
              Hoppas ni kollat noga så ni får b-modellen, för när man kollar runt så står det sällan om det är a eller b eller n (tror det var N)
              A, B eller Y är det, enligt den infon som finns är det mestadels B som finns tillgängliga i butiker just nu, worst case får vi returnera dom till våran leverantör eller sälja dom för annat bruk
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

För alla PSX- och hobbytomtar kan jag meddela att både iXtreme Max och Lt+ 2.01 (endast för Samsung) är släppta.

Comment

Då var brännaren flashad med iXtreme Burner MAX V1.0 och första XGD3-skivan bränd utan några som helst invändningar från imgburn.
                  Lite overkill då jag aldrig går online men det känns bra att veta att jag minskar risken att få min xbox flaggad

Comment

Jag har också flashat min nya brännare med iExtreme Max och skall bränna första skivan.
                    Men jag undrar vilken layerbreak man skall ta "2133520" står det förvalt i dvd filen.
                    Funkar detta?

Comment

Jag brännde som vanligt efter att ha ställt in imgburn enligt pdf-filen beroende på vilken typ av skiva man har. Skivan fungerar bra i min benq med LT2.0 iaf. Hoppas jag inte gjort något dumt nu bara.

Comment

Generellt tips förresten för den som får problem med att läsa/skriva till driven (min totaltstrejkade vid skrivning): testa att sätta aktuell SATA-kanal i PATA-mode från BIOS, det brukar ofta vara lösningen på problemen vid såna här lågnivåoperationer. Olika tillverkare har lite olika namn på det där, ibland kan det heta "compatibility mode" eller nåt sånt också.

Kan man inte sätta kanalerna i PATA-mode individuellt och tvingas sätta allihopa i det, så kan man få problem med att boota Windows. Lite av ett moment 22. För att komma runt det problemet kan man bygga en BartPE-skiva/usbminne och boota från, http://www.nu2.nu/pebuilder/

Comment

Bränt mitt första spel med denna firmware nu också - fungerar fint både i imgburn och i konsollen.

Nu önskar man bara att abgx360 kunde uppdateras med stöd för XGD3

Comment

Kommer ni sälja dessa "färdig-flashade"?

Comment

Original inlägg av adangerred Visa Inlägg
                              Kommer ni sälja dessa "färdig-flashade"?
                              Jao, why not? ;D
                              Google is your friend!

Comment

Har ni någon prisuppgift på vad ni kommer ta för dom?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X