Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa Lite-On brännare kompatibla med den nya C64eva-firmwaren?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Troligen 250:- orörda, 400:- omflashade
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ihas drivarna säljs även under andra namn.. så chansen är stor att man kan crossflasha ... lista på andra namn http://***********/ixtreme_burner_max.html

Comment

Fick idag nu hem mina brännare och kan nu även jag bekräfta att det funkar perfekt. Kan dock förvana att ni på PSXCARE snart kommer hata jobbet att flasha dem. För även om det inte är svårt så är det tjôtigt som faen. Blev nästan aggressiv av att bara flasha sex stycken. lol

Comment

Snabb fråga, jag hittar ingen bra "brännarguide" med nya brännaren. Vad ska man ha för layerbreak med custom firmwaren och ihas brännaren?
          Last edited by oscy; 2011-10-28, 17:18.

Comment

Samma som för alla andra. Det är ingen skillnad.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
              Fick idag nu hem mina brännare och kan nu även jag bekräfta att det funkar perfekt. Kan dock förvana att ni på PSXCARE snart kommer hata jobbet att flasha dem. För även om det inte är svårt så är det tjôtigt som faen. Blev nästan aggressiv av att bara flasha sex stycken. lol
              Tack för varningen :-)

Vi får 241st på måndag...

...får väl bli någon extrajobbare som får plågas med dom...

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Samma som för alla andra. Det är ingen skillnad.
                Det vill säga man kör calculate optimal för XGD3 och 1913760 eller vad det nu var för övriga (den som finns i .dvd filen)
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  Det vill säga man kör calculate optimal för XGD3 och 1913760 eller vad det nu var för övriga (den som finns i .dvd filen)
                  Vette faen om det verkligen behövs. Jag har bara kört .dvd filen och allt har funkat perfekt. Lade till OPC (det skulle man göra om man vill bränna Verba 003 i 4x). Men jag har inte tryckt på någon calculate optimal. Vad sjutton skulle den knappen göra? Layerbreaket är ju redan fördefinerat iaf?

Comment

Vette faen om det verkligen behövs. Jag har bara kört .dvd filen och allt har funkat perfekt. Lade till OPC (det skulle man göra om man vill bränna Verba 003 i 4x). Men jag har inte tryckt på någon calculate optimal. Vad sjutton skulle den knappen göra? Layerbreaket är ju redan fördefinerat iaf?
                    Du får välja under settings, antingen fördefinerad layerbreak eller att den räknar ut optimal

Det är alltså inte "bara" att köra som förut... du säger det själv, man ska lägga till OPC (where do i find that?)
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

OPC finner man under settings för Write.
                      Men OPC gäller alltså bara om man vill bränna i 4x. Man behöver tydligen inte klicka i det om man bränner i 2x.
                      Aha såg precis i Imgburn att Calculate Optimal är default. Så länge som man inte manuellt skrivet in något layerbreak så är det redan CO som gäller. Det förklarar saken för jag har aldrig förstått grejen med att skriva in ett Layerbreak manuellt. Skulle mot all förmodan inte .dvd filen vara med så skapas den ju av abgx när man kollar .iso-filen iaf. Men det är klart, har man haft den fula ovanan att inte kolla med abgx först så kunde det ju vara bra.

Comment

Vill inte förstöra tården, men kan iaf säga att Samsung 223F klarar att bränna spelen utan problem.
                        Dock har jag bara testat Verbatim i 4X
                        Spelet fullt läsbart,
                        Quality Score 91 enl Discspeed
                        Bränd med CloneCD, utan problem.

Comment

Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
                          Vill inte förstöra tården, men kan iaf säga att Samsung 223F klarar att bränna spelen utan problem.
                          Dock har jag bara testat Verbatim i 4X
                          Spelet fullt läsbart,
                          Quality Score 91 enl Discspeed
                          Bränd med CloneCD, utan problem.
                          HELA spelen (overburn) eller med delar av ISO-filen i soptunnan (truncate) ?

Klistra in brännloggen...

Kör gärna en 100% verify på skivan mot image/iso-filen och klistra in loggen.,..

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            HELA spelen (overburn) eller med delar av ISO-filen i soptunnan (truncate) ?

Klistra in brännloggen...

Kör gärna en 100% verify på skivan mot image/iso-filen och klistra in loggen.,..
                            Clonecd brukar inte lämna lika detaljerad logg som ex Imgburn.
                            Men om skrivning misslyckas så säger den det, och lyckas så meddelas det.

Den release jag anv var Batman.Arkham.City.XBOX360-COMPLEX ( 8151MB)

Comment

Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
                              Clonecd brukar inte lämna lika detaljerad logg som ex Imgburn.
                              Men om skrivning misslyckas så säger den det, och lyckas så meddelas det.

Den release jag anv var Batman.Arkham.City.XBOX360-COMPLEX ( 8151MB)

Det jag undrade var ifall du brände hela imagefilen med overburn, eller skippade slutet på imagefilen med truncate. Har du kört truncate spelar det ju ingen roll att det som skrevs blev 100% perfekt kvalitet, börjar spelet söka efter det som saknas så finns det ju inte där alls :-)

Anledningen att bränna på en omflashad lite-on är ju att få med ALL data på skivan trots att det egentligen är för mycket för att få plats på en vanlig double-layer.

Edit: Ser ju ut som du fått med allt "position 8151"
                              Edit2: 8151 = normal max storlek på en Double Layer skiva, den releasen är då inte en "full" 8325MB xgd3 release.
                              Last edited by Hansi; 2011-10-30, 17:28.

Comment

Kan folk inte bara acceptera att det bara är iXtreme Burner MAX som faktiskt kan bränna fulla XGD3? Hade alla brännare i världen klarat det hade C4E och company garanterat roat sig med något annat. Så vill man bränna 100 % backuper gör man bäst i att skaffa sig en valfri LiteOn med iXtreme Burner MAX på.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X