Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dåliga brännings resultat.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dåliga brännings resultat.

Hejsan, har en brännare med ixtreme burner max. Och kör med senaste imgburn versionen. Har nyss bränt skyrim och forza 4, och båda är ju xgd3. Jag har kört igenom dem med abgx360 och allt gick fint. Och bränningen går utmärkt, inga errors i imgburn. Men när jag kolla i kprobe så är alla värden riktigt bra, ligger runt 2 hela tiden. Men i mitten drar den upp till ca 400, Det gör den på båda skivorna jag bränt. Har även testat olika inställningar i imgburn som har vart rekommenderade på xecuters forum. Det är i mitten det blir kalabalik på båda skivorna, har testat bränna skyrim 2 gånger, blir likadant. Dvs dåligt i mitten, vid ca 50% och forza 4 får samma symptom. Datorn har jag ej rört under tiden. Alla övriga program nerstängda, senaste drivrutinerna till moderkortet, och helt ny installation utav windows 7!

Vilken hastighet bränner du i? vilken hastighet testar du dom i?

Vilken Media Code har du på skivorna du bränner med? vad är det för fabrikat på dom? vart är dom tillverkade?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Vilken hastighet bränner du i? vilken hastighet testar du dom i?

Vilken Media Code har du på skivorna du bränner med? vad är det för fabrikat på dom? vart är dom tillverkade?
      Hej,bränner i x4 och testar i x4. Skivorna är 003 och tillverkade i singapore!

edit: tror dom e från singapore iaf, hur kollar man det? Mediakod är 003, köpte dom från swebur[n]
      Last edited by wartech; 2012-01-29, 15:29.

Comment

Original inlägg av wartech Visa Inlägg
        Hej,bränner i x4 och testar i x4. Skivorna är 003 och tillverkade i singapore!

edit: tror dom e från singapore iaf, hur kollar man det? Mediakod är 003, köpte dom från swebur[n]
        om du köpte spindel står det på pappret som sitter utanpå plasten, annars står det nog på baksidan av fodralen till dom.

Är det vita eller silvriga skivor du kört med?

Testa gärna att bränna i 2.4x med OPC avstängt
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          om du köpte spindel står det på pappret som sitter utanpå plasten, annars står det nog på baksidan av fodralen till dom.

Är det vita eller silvriga skivor du kört med?

Testa gärna att bränna i 2.4x med OPC avstängt
          Skivorna är silvriga...¨

Japp, kollade fodralet och dem är gjorda i singapore. Bra eller dåligt?

Comment

Original inlägg av wartech Visa Inlägg
            Skivorna är silvriga...¨

Japp, kollade fodralet och dem är gjorda i singapore. Bra eller dåligt?
            Bra, testa att flasha om brännaren en extra gång, testa även att byta SATA kablar/port det kan påverka resultatet
            Google is your friend!

Comment

Tar tid att bemästra ex Liteon Ihas124b
              Alla verkar få olika värden trots samma inställningar.
              Utan man får prova sig fram med att aktivera/avaktivera smartburn, Forced HyperTuning, Online HyperTuning, även göra en clear på OPC.

Bör tilläggas att brännaren "kommer ihåg" dem 7 senaste bränningarna och dess resultat och sedan kommer använda den "bästa" skriv teknologin som den har i minnet.

Comment

Spelar det nån roll om det är silvriga eller vita skivor?

Comment

Original inlägg av ilballetto Visa Inlägg
                  Spelar det nån roll om det är silvriga eller vita skivor?
                  Nej

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X