Hejsan, har en brännare med ixtreme burner max. Och kör med senaste imgburn versionen. Har nyss bränt skyrim och forza 4, och båda är ju xgd3. Jag har kört igenom dem med abgx360 och allt gick fint. Och bränningen går utmärkt, inga errors i imgburn. Men när jag kolla i kprobe så är alla värden riktigt bra, ligger runt 2 hela tiden. Men i mitten drar den upp till ca 400, Det gör den på båda skivorna jag bränt. Har även testat olika inställningar i imgburn som har vart rekommenderade på xecuters forum. Det är i mitten det blir kalabalik på båda skivorna, har testat bränna skyrim 2 gånger, blir likadant. Dvs dåligt i mitten, vid ca 50% och forza 4 får samma symptom. Datorn har jag ej rört under tiden. Alla övriga program nerstängda, senaste drivrutinerna till moderkortet, och helt ny installation utav windows 7!
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dåliga brännings resultat.
Collapse
X
-
Vilken hastighet bränner du i? vilken hastighet testar du dom i?
Vilken Media Code har du på skivorna du bränner med? vad är det för fabrikat på dom? vart är dom tillverkade?Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
Hej,bränner i x4 och testar i x4. Skivorna är 003 och tillverkade i singapore!Original inlägg av Swizzy Visa InläggVilken hastighet bränner du i? vilken hastighet testar du dom i?
Vilken Media Code har du på skivorna du bränner med? vad är det för fabrikat på dom? vart är dom tillverkade?
edit: tror dom e från singapore iaf, hur kollar man det? Mediakod är 003, köpte dom från swebur[n]Last edited by wartech; 2012-01-29, 15:29.
- Citat
- Flag
Comment
-
om du köpte spindel står det på pappret som sitter utanpå plasten, annars står det nog på baksidan av fodralen till dom.Original inlägg av wartech Visa InläggHej,bränner i x4 och testar i x4. Skivorna är 003 och tillverkade i singapore!
edit: tror dom e från singapore iaf, hur kollar man det? Mediakod är 003, köpte dom från swebur[n]
Är det vita eller silvriga skivor du kört med?
Testa gärna att bränna i 2.4x med OPC avstängtGoogle is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Skivorna är silvriga...¨Original inlägg av Swizzy Visa Inläggom du köpte spindel står det på pappret som sitter utanpå plasten, annars står det nog på baksidan av fodralen till dom.
Är det vita eller silvriga skivor du kört med?
Testa gärna att bränna i 2.4x med OPC avstängt
Japp, kollade fodralet och dem är gjorda i singapore. Bra eller dåligt?
- Citat
- Flag
Comment
-
Bra, testa att flasha om brännaren en extra gång, testa även att byta SATA kablar/port det kan påverka resultatetOriginal inlägg av wartech Visa InläggSkivorna är silvriga...¨
Japp, kollade fodralet och dem är gjorda i singapore. Bra eller dåligt?
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Tar tid att bemästra ex Liteon Ihas124b
Alla verkar få olika värden trots samma inställningar.
Utan man får prova sig fram med att aktivera/avaktivera smartburn, Forced HyperTuning, Online HyperTuning, även göra en clear på OPC.
Bör tilläggas att brännaren "kommer ihåg" dem 7 senaste bränningarna och dess resultat och sedan kommer använda den "bästa" skriv teknologin som den har i minnet.
- Citat
- Flag
Comment
-
NejOriginal inlägg av ilballetto Visa InläggSpelar det nån roll om det är silvriga eller vita skivor?
- Citat
- Flag
Comment

Comment