Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• en snäll fågel har laddat upp gårdagens databas på en annan site samma fågel har sedan patchat abgx360 att hämta infon från den siten istället brevbäraren packade sedan ihop allt och lade upp det för nerladdning här. kan va bra att ha om db'n går ner som den gjort det senaste. räkna inte med att denna kommer uppdateras, detta är för nödfall. packa upp och börja verifiera, kommer fungera så länge site'n i andra änden inte stänger kontot.. psxcare exclusive...

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      en snäll fågel har laddat upp gårdagens databas på en annan site samma fågel har sedan patchat abgx360 att hämta infon från den siten istället brevbäraren packade sedan ihop allt och lade upp det för nerladdning här. kan va bra att ha om db'n går ner som den gjort det senaste. räkna inte med att denna kommer uppdateras, detta är för nödfall. packa upp och börja verifiera, kommer fungera så länge site'n i andra änden inte stänger kontot.. psxcare exclusive...
      Tack, ska använda den istället för den som länkades till tidigare i tråden?

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
        Tack, ska använda den istället för den som länkades till tidigare i tråden?
        om du vill, detta är en patchad version av abgx360 som hämtar databasen från annat håll, den uppdateras inte men allt som fanns i databasen fram till igår finns med i den. packa upp och kör. använd den i lägen då den vanliga databasen inte fungerar. prova att fixa tomb raider

Comment

• Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
          kolla här om stealth finns med.. sätt in dem och testa igen.. laddade upp fifa pal stealth åt dig här, fungerar bra med Fifa_09_PAL_XBOX360-STRANGE men borde vara likadant för alla pal releaser.
          Hittade ingen info om NHL 09 i någon av kategorierna. Finns fortfarande inte i databasen heller.

Någon som hört något om NHL_09-XBOX360-PAL-DAGGER? Spelet har ju ändå varit ute i ett ganska bra tag nu.

Comment

• Jag kör då på NHL09 Dagger online och osv många timmar i veckan så den verkar säker.

Men jag vill spela NFSU.Allstars och Mortal kombat Uncut releasen. Men dom finns inte i databasen ännu >.<

Någon som har fått dom matchade?

Comment

• Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
              Jag kör då på NHL09 Dagger online och osv många timmar i veckan så den verkar säker.

Men jag vill spela NFSU.Allstars och Mortal kombat Uncut releasen. Men dom finns inte i databasen ännu >.<

verkar säker.. hehe... den har knappt varit ute 3 månader.. men konstigt den inte är uppladdat för verifiering än, borde ju vara ett poppis spel.. well, det ger sig.

ang. nfsu nej, Mortal.Kombat.vs.DC.Universe.UNCUT.XBOX360-VATOS går att verifiera, kör denna innan...
              Last edited by int21; 2008-11-30, 19:18.

Comment

• Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
                Jag kör då på NHL09 Dagger online och osv många timmar i veckan så den verkar säker.

Jag körde SPeed undercover iaf och det funkade bra på live. Testa den i Mulleter och tryck på autofix även om den säger Stealth checked out Perfectly! :P

Comment

• Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
                  Jag körde SPeed undercover iaf och det funkade bra på live. Testa den i Mulleter och tryck på autofix även om den säger Stealth checked out Perfectly! :P
                  nfsu allstars? knappast. den enda utlagda stealthen för den är den på 360 patches och den matchar inte allstars releasen, att sedan gamedata xex binären skiljer sig från original är lite som gör mig fundersam... hur du lyckades med detta får du förklara närmare...

Checking Game
                  ISO: "G:\GAME\XBOX360\all-nfsuc.iso"

XEX CRC = 3087E787

Game CRC = 8C42EE94
                  [9C01454E85BBC057]
                  SS=9C01454E
                  RawSS=DE66989B
                  PFI=A4CFB59C
                  DMI=AE99C7BE
                  RegionFlags=00FF0000
                  V0=81DF6964
                  V1=E47F6A94
                  Video=91410773
                  Game=FBA13705
                  XexHash=85BBC057
                  MediaID=2C14A66CB9DC6095794677AB-5385D1C9
                  DiscSource=Retail Disc
                  GameName=Need For Speed:Undercover
                  GamerTag=Ryo1974
                  DriveName=SH-D162D
                  DriveFW=1.00
                  Notes=Retail PAL ONLY Rip. Verified And Uploaded To Database [abgx360 v0.9.4]

Comment

• Försöker köra Scene_It_Box_Office_Smash_USA_RF_XBOX360-ZRY men får inte den till att fungera i abgx.
                    Hur länge har spelet funnits ute nu?
                    Vågar man köra realesen int om man drar nätverkskabeln som du brukar göra?

Comment

• Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
                      Försöker köra Scene_It_Box_Office_Smash_USA_RF_XBOX360-ZRY men får inte den till att fungera i abgx.
                      Hur länge har spelet funnits ute nu?
                      Scene_It_Box_Office_Smash_USA_RF_XBOX360-ZRY 2008-10-29

Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
                      Vågar man köra realesen int om man drar nätverkskabeln som du brukar göra?
                      läst guiden? där har du infon du söker, jag kan inte svara för dig.

Comment

• Hej igen alla.

Hur är det med Gears of War, COD5 och Farcry 2 nu? Var ju rykten om att de va dessa spel man blev bannad av. Finns det några säkra releaser ute nu?

Är otroligt sugen på att lira men har hållt mig just pga bann-varningen.

Men nu kanske det är relativt lugnt... eller?

Comment

Hej igen alla.

Hur är det med Gears of War, COD5 och Farcry 2 nu? Var ju rykten om att de va dessa spel man blev bannad av. Finns det några säkra releaser ute nu?

Är otroligt sugen på att lira men har hållt mig just pga bann-varningen.

Men nu kanske det är relativt lugnt... eller?
                          verifera dem mot onlinedatabasen och kolla själv, där har du svaret. alla de du nämner går att verifiera / fixa.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                            verifera dem mot onlinedatabasen och kolla själv, där har du svaret. alla de du nämner går att verifiera / fixa.
                            De gick att fixa med autofix. Men inga releaser kan bli verifierade utan att fixas innan... får liksom ingen kontakt med databasen och felkod 404. Varför är det så hela tiden? Någon port som måste öppnas i min router eller så?

Comment

De gick att fixa med autofix. Men inga releaser kan bli verifierade utan att fixas innan... får liksom ingen kontakt med databasen och felkod 404. Varför är det så hela tiden? Någon port som måste öppnas i min router eller så?
                              kommer du åt denna länk via webläsaren så är det något som blockar ditt program. kolla din brandvägg, säkert den som blockar abgx360 eller xdvdmulleter. visst kan de bli verifierade utan att fixas innan, saken är den att är de inte okej så fixas dem.. du har väl ant. bara testat spel som inte varit ok.. makes sense..

*edit*
                              kör du autofix så borde du ha kontakt med databasen om den hämtar hem nya filer.. att du får 404 på overifierade spel kan bero på att de inte är inlagda i databasen tex. eller så är det så enkelt att när du tar autofix och inte hittar ini fil som bygger på stealth av spelet du testar, så kollar den efter xex värdet istället och hämtar en ini fil för den. om den hittas så hämtar den rätt ss för den och på så sätt kan den sedan sätta in rätt stealth för att sedan verifera mot en ini fil som bygger på det nya stealth värdet din backup nu har. alltså kan autofix bygga ihop rätt stealth utifrån vilket värde din xex binär har etc. istället för att hämta hem en ini fil och hämta alla värden från den. i slutändan kommer den kunna hämta hem en ini fil som innehåller alla värden och matcha mot den om autofix lyckades. detta kanske låter rörigt.. så jag gör ett lätt exempel här under.

exempel...

http://www.devilsps3.centelia.net/36...4E85BBC057.ini

[9C01454E85BBC057]
                              SS=9C01454E
                              RawSS=D3BC54FA
                              PFI=A4CFB59C
                              DMI=AE99C7BE
                              RegionFlags=00FF0000
                              V0=81DF6964
                              V1=E47F6A94
                              Video=91410773
                              Game=FBA13705
                              XexHash=85BBC057
                              MediaID=2C14A66CB9DC6095794677AB-5385D1C9
                              DiscSource=Retail
                              GameName=Need For Speed:Undercover
                              GamerTag=Ryo1974
                              DriveName=Unknown
                              DriveFW=1.00
                              Notes=Retail PAL ONLY Rip. Verified And Uploaded To Database [abgx360 v0.9.4]
                              http://www.devilsps3.centelia.net/36...x_85BBC057.ini
                              9C01454E
                              http://www.devilsps3.centelia.net/36...S_9C01454E.bin

it all makes sense, right?

btw.. nej ni kan inte fixa allstars releasen med denna för att gamedata skiljer sig och xex.. denna fix är inte för den engelska nfsu.. om den vore det hade den hittat fixen pga av att xex värdet hade matchat..
                              Last edited by int21; 2008-12-01, 02:22.

Comment

• Det är ju helkonstigt att ett så relativt populärt spel som NFSU inte finns ute en bra version på ännu.

Comment

Working...
                                X