Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hehe ne jag kan inte säga att jag fattar allt. Men jag gör som det står i guiden med level 3 och "online database first".

Får väl strunta i att de inte kan verifieras utan måste fixas. Spelen fungerar ju ändå

Nu ska jag bränna ut mirrors edge och far cry 2

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
      hehe ne jag kan inte säga att jag fattar allt. Men jag gör som det står i guiden med level 3 och "online database first".

Får väl strunta i att de inte kan verifieras utan måste fixas. Spelen fungerar ju ändå

Nu ska jag bränna ut mirrors edge och far cry 2
      fungerar ja, det gör nästan alla backuper som släpps. håll dig borta från live med dessa overifierade backuper om du nu inte orkar vänta.

jag förstår inte vad du menar med Får väl strunta i att de inte kan verifieras utan måste fixas. fixas de så är det antagligen något fel på dem. hade de varit okej hade de blivit verifierade utan att fixas. kunde du verifiera mirrors edge och far cry 2?

Comment

• mirrors edge har jag verifierat igår. Dock inte far Cry 2 unrated releasen.

En annan snabb fråga. När man kollar en skiva och det står DMI is unverified. Är det bara kasta skivan om man vill vara säker??
        Ibland får man att video padding inte är ok men de andra går igenom och då var det lugnt va??

Comment

• Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
          mirrors edge har jag verifierat igår. Dock inte far Cry 2 unrated releasen.

En annan snabb fråga. När man kollar en skiva och det står DMI is unverified. Är det bara kasta skivan om man vill vara säker??
          Ibland får man att video padding inte är ok men de andra går igenom och då var det lugnt va??
          är något unverified så vet du inte om den är säker. dmi brukar skilja sig från läsare till läsare när du rippar original så du kan ha en giltig sådan men varför chansa? jag fixar de releaser som har dmi unverified om du undrar...

All CRCs match
          Verification was successful!
          är det du vill se på dina backuper...

hur menar du att video padding inte är ok? menar du om den är zero padded eller ej? autofix borde fixa video partitionen om den inte är okej.

Comment

• är det någon som verifierat The_Last_Remnant-PAL-XBOX360-DAGGER?? kan bara verifiera cd 2 men inte cd1, kan det vara att man inte verifierat den i databasen alltså cd1?? tycker det är skumt, lönt o sätta in cd2 där men inte cd 1

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              fungerar ja, det gör nästan alla backuper som släpps. håll dig borta från live med dessa overifierade backuper om du nu inte orkar vänta.

jag förstår inte vad du menar med Får väl strunta i att de inte kan verifieras utan måste fixas. fixas de så är det antagligen något fel på dem. hade de varit okej hade de blivit verifierade utan att fixas. kunde du verifiera mirrors edge och far cry 2?
              Enda jag oroar mig för är att inga releaser går att verifiera direkt, utan alla måste autofixas. Kanske är en slump men jag har bara laddat ner ordentliga releaser från t.ex. Torrentleech. Får bara "couldnt verify ini *********" blabla hela tiden, vilket är himla irriterande.

Men dem verkar ju fixas sen via autofix så det är väl inga problem. Känner mig bara osäker och litar inte fullt på att autofix-funktionen inte gör något galet med min iso så jag blir bannad

Comment

• Original inlägg av jebiga Visa Inlägg
                är det någon som verifierat The_Last_Remnant-PAL-XBOX360-DAGGER?? kan bara verifiera cd 2 men inte cd1, kan det vara att man inte verifierat den i databasen alltså cd1?? tycker det är skumt, lönt o sätta in cd2 där men inte cd 1
                precis vad jag undrar också. DVD2 har gått att verifiera i typ 10 dagar, men fortfarande inte DVD1... lagom irreterande :P

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                  Enda jag oroar mig för är att inga releaser går att verifiera direkt, utan alla måste autofixas.
                  hm, jo du kan verifiera dem utan att autofixa dem. läs även nästa svar.

Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                  Kanske är en slump men jag har bara laddat ner ordentliga releaser från t.ex. Torrentleech. Får bara "couldnt verify ini *********" blabla hela tiden, vilket är himla irriterande.
                  tror du missuppfattat det där med ordentliga releaser. alltså, såhär är det. de releaser som scenen släpper.. som tex hittar till TL, de är okej och ixtreme kompatibla, men de behöver inte vara livesäkra för det. när du laddar ner ett spel tidigt så kan du oftast inte verifiera det eftersom det inte släppts än. eftersom scenen är snabba med att få tag på original, så får du alltså vänta till andra får tag på original så de kan matcha dem och bekräfta att alla värden stämmer, sedan laddas den upp till databasen. det är inte stor chans att du kan verifiera ett spel innan det haft officiell release. det kanske löser dina problem med att den inte kan hitta ini filer att verifiera med.

Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                  Men dem verkar ju fixas sen via autofix så det är väl inga problem. Känner mig bara osäker och litar inte fullt på att autofix-funktionen inte gör något galet med min iso så jag blir bannad
                  oroa dig inte. hittar den ingen fil att verifiera med den stealth du har i din backup så kollar den om det finns någon annan stealth som matchar din backup.. om så är fallet läggs den in.

Comment

• Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
                    mirrors edge har jag verifierat igår. Dock inte far Cry 2 unrated releasen.

Far.Cry.2.PAL.UNCUT.XBOX360-DNL releasen har ngt fel, dock finns det en ppf patch här

ppf-o-matic finns här

Lycka till

/360RFUN

Comment

• Jag checkade mitt utbrända "Pure" i abgx.

Vad innebär detta (loggen):

http://www.speedyshare.com/727597259.html

Jag emnar det sista alltså, det som gjorde att det failade.

Comment

• Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
                        Jag checkade mitt utbrända "Pure" i abgx.

att spelet inte är inlagt.. den hittar inte stealth för din version. du finner stealth till den här annars.

spara ner dvd'n med min imgburn-guide. lägg in bin filerna med xdvdmulleter i imagefilen du skapade. (insert ss, instert stealth). kopiera ini filen till C:\Documents and Settings\DIN ANVÄNDARE\Application Data\abgx360\StealthFiles, kör sedan abgx360 verifiering på imagefilen..

Comment

Jag checkade mitt utbrända "Pure" i abgx.

Pure ska finnas i DB:n men

Original inlägg av Xm ods
                          Some of your may be having problems using the online database yes everyone is aware of this.

The database has been moved and it is not in public use yet, but will be soon so you have to just be patient.

Remember none of us get PAID to do this and it costs most of us money to acutually do this hobby

http://360patches.com/index.php/topic,1567.0.html
                          238. Pure (Region Free) (3BE1BC01) http://www.devilsps3.centelia.net/36...amesByDate.txt

Comment

att spelet inte är inlagt.. den hittar inte stealth för din version. du finner stealth till den här annars.

spara ner dvd'n med min imgburn-guide. lägg in bin filerna med xdvdmulleter i imagefilen du skapade. (insert ss, instert stealth). kopiera ini filen till C:\Documents and Settings\DIN ANVÄNDARE\Application Data\abgx360\StealthFiles, kör sedan abgx360 verifiering på imagefilen..

Tack! Ska testa det där!

Men nu checkade jag en iso, Mortal.Kombat.vs.DC.Universe.UNCUT.XBOX360-VATOS, och fick följande logg:

http://www.speedyshare.com/237939758.html

Jag fattar inte riktigt hur jag ska tolka detta?

Först så står det verification failed där uppe och att den inte kan hitta en ini file.

Sen så kan den ändå autofixa? Hur går det ihop? Vad innebär loggen?

Comment

Tack! Ska testa det där!

Men nu checkade jag en iso, Mortal.Kombat.vs.DC.Universe.UNCUT.XBOX360-VATOS, och fick följande logg:

http://www.speedyshare.com/237939758.html

Jag fattar inte riktigt hur jag ska tolka detta?

Först så står det verification failed där uppe och att den inte kan hitta en ini file.

Sen så kan den ändå autofixa? Hur går det ihop? Vad innebär loggen?
                              visst är det krångligt.. jag tog upp ämnet i denna posten..

De gick att fixa med autofix. Men inga releaser kan bli verifierade utan att fixas innan... får liksom ingen kontakt med databasen och felkod 404. Varför är det så hela tiden? Någon port som måste öppnas i min router eller så?
                              kommer du åt denna länk via webläsaren så är det något som blockar ditt program. kolla din brandvägg, säkert den som blockar abgx360 eller xdvdmulleter. visst kan de bli verifierade utan att fixas innan, saken är den att är de inte okej så fixas dem.. du har väl ant. bara testat spel som inte varit ok.. makes sense..

*edit*
                              kör du autofix så borde du ha kontakt med databasen om den hämtar hem nya filer.. att du får 404 på overifierade spel kan bero på att de inte är inlagda i databasen tex. eller så är det så enkelt att när du tar autofix och inte hittar ini fil som bygger på stealth av spelet du testar, så kollar den efter xex värdet istället och hämtar en ini fil för den. om den hittas så hämtar den rätt ss för den och på så sätt kan den sedan sätta in rätt stealth för att sedan verifera mot en ini fil som bygger på det nya stealth värdet din backup nu har. alltså kan autofix bygga ihop rätt stealth utifrån vilket värde din xex binär har etc. istället för att hämta hem en ini fil och hämta alla värden från den. i slutändan kommer den kunna hämta hem en ini fil som innehåller alla värden och matcha mot den om autofix lyckades. detta kanske låter rörigt.. så jag gör ett lätt exempel här under.

exempel...

http://www.devilsps3.centelia.net/36...4E85BBC057.ini

[9C01454E85BBC057]
                              SS=9C01454E
                              RawSS=D3BC54FA
                              PFI=A4CFB59C
                              DMI=AE99C7BE
                              RegionFlags=00FF0000
                              V0=81DF6964
                              V1=E47F6A94
                              Video=91410773
                              Game=FBA13705
                              XexHash=85BBC057
                              MediaID=2C14A66CB9DC6095794677AB-5385D1C9
                              DiscSource=Retail
                              GameName=Need For Speed:Undercover
                              GamerTag=Ryo1974
                              DriveName=Unknown
                              DriveFW=1.00
                              Notes=Retail PAL ONLY Rip. Verified And Uploaded To Database [abgx360 v0.9.4]
                              http://www.devilsps3.centelia.net/36...x_85BBC057.ini
                              9C01454E
                              http://www.devilsps3.centelia.net/36...S_9C01454E.bin

it all makes sense, right?

btw.. nej ni kan inte fixa allstars releasen med denna för att gamedata skiljer sig och xex.. denna fix är inte för den engelska nfsu.. om den vore det hade den hittat fixen pga av att xex värdet hade matchat.

det kanske verkar krångligt. men det tar inte lång tid att fatta systemet det är uppbyggt i... tänk lite.. papper och penna för de mesta men mer plugg för er 90'-talister som inte är vana med vanligt hederligt skolarbete. ni kanske kommer förstå det med... överbevisa mig gärna om jag skrivit fel inom något ämne.. men posta inte skit om fakta som redan nämnts.. om ni nu gör det, ange förklaring och källor, jag har hört duger alltså inte.. de källor jag angivit i guiden, förutom det som står för overfierat är från xbox scene och c4eva, även egen erfarenhet. men vem fan bryr sig om mig, haha!

Comment

visst är det krångligt.. jag tog upp ämnet i denna posten..

kommer du åt denna länk via webläsaren så är det något som blockar ditt program. kolla din brandvägg, säkert den som blockar abgx360 eller xdvdmulleter. visst kan de bli verifierade utan att fixas innan, saken är den att är de inte okej så fixas dem.. du har väl ant. bara testat spel som inte varit ok.. makes sense..

*edit*
                                kör du autofix så borde du ha kontakt med databasen om den hämtar hem nya filer.. att du får 404 på overifierade spel kan bero på att de inte är inlagda i databasen tex. eller så är det så enkelt att när du tar autofix och inte hittar ini fil som bygger på stealth av spelet du testar, så kollar den efter xex värdet istället och hämtar en ini fil för den. om den hittas så hämtar den rätt ss för den och på så sätt kan den sedan sätta in rätt stealth för att sedan verifera mot en ini fil som bygger på det nya stealth värdet din backup nu har. alltså kan autofix bygga ihop rätt stealth utifrån vilket värde din xex binär har etc. istället för att hämta hem en ini fil och hämta alla värden från den. i slutändan kommer den kunna hämta hem en ini fil som innehåller alla värden och matcha mot den om autofix lyckades. detta kanske låter rörigt.. så jag gör ett lätt exempel här under.

exempel...

http://www.devilsps3.centelia.net/36...4E85BBC057.ini

http://www.devilsps3.centelia.net/36...x_85BBC057.ini

http://www.devilsps3.centelia.net/36...S_9C01454E.bin

it all makes sense, right?

btw.. nej ni kan inte fixa allstars releasen med denna för att gamedata skiljer sig och xex.. denna fix är inte för den engelska nfsu.. om den vore det hade den hittat fixen pga av att xex värdet hade matchat.

det kanske verkar krångligt. men det tar inte lång tid att fatta systemet det är uppbyggt i... tänk lite.. papper och penna för de mesta men mer plugg för er 90'-talister som inte är vana med vanligt hederligt skolarbete. ni kanske kommer förstå det med... överbevisa mig gärna om jag skrivit fel inom något ämne.. men posta inte skit om fakta som redan nämnts.. om ni nu gör det, ange förklaring och källor, jag har hört duger alltså inte.. de källor jag angivit i guiden, förutom det som står för overfierat är från xbox scene och c4eva, även egen erfarenhet. men vem fan bryr sig om mig, haha!

Jag hajade fan inte ett jävla skit av detta svar

Min logg sa att dne inte kunde hitta ini filen. Jag trodd eatt dte var denna som var "facit" för att checka och autofixa ett spel. Men hur kunde det då autofixa spelet utan att hitta ini filen, det var det jg inte fick ihop. Efter autofixen går checken igenom utan prob :S:S:s

Comment

Working...
                                X