Original inlägg av Lynx
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
som jag sagt tidigare; har du kopierat in ini filen till rätt katalog som jag beskrev några inlägg tidigare? till application data katalogen? skit i program katalogen, det viktiga är att den hamnar i abxg360 katalogen för din användare. sorry, om jag missuppfattat dig och du gjort detta, då måste en brandvägg eller något spärra programmet, prova disabla den.
-
mjo. ini filen ligger både i program katalogen och i application data.
vetitusan vad som är felet. det jag gjorde nu var att köra ison genom mulleter. den klagade också men sa nått i stil med att det finns ett annat exemplar i databasen. Frågade om den skulle försöka fixa. Tryckte på ja och så scannade den crc och patchade med nått.
Sen så körde jag den igenom abgx igen och då gick den igenom."I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
Comment
-
det händer ibland man får göra som du gjorde, själv föredrar jag xdvdmulleter för att sätta in stealth manuellt i spelet när det behövs för att sedan använda abgx360 för att verifiera och leta upp resten, ibland verkar det som att även abgx360 får problem, hehe.Original inlägg av Lynx Visa InläggSen så körde jag den igenom abgx igen och då gick den igenom.
Comment
-
Jag har nu plöjt igenom dessa 17 sidor...
Men har en kort fråga...om jag har chippad Xbox med Ixtreme1.5 och lirar backupspel endast offline (typ dra ut nätverkskabeln). Men sen lägger in ett orginalspel och lirar LIVE, finns det risk för bann då?Last edited by tuffodum; 2009-01-06, 16:59.
Comment
-
Original inlägg av tuffodum Visa InläggJag har nu plöjt igenom dessa 17 sidor...
Men har en kort fråga...om jag har chippad Xbox med Ixtreme1.5 och lirar backupspel endast offline (typ dra ut nätverkskabeln). Men sen lägger in ett orginalspel och lirar LIVE, finns det risk för bann då?
Japp om det inte är livesäkert, kör backupen genom xdvdmulleter eller abgx360 för att vara säker, jag har förstått det som att även om den är iextremegodkänd så KAN det finnas en liten möjlighet att du bannas.
Spelet loggas nämligen verkar det som.
Jag har också en fråga:
Jag bytte in min gamla box och köpte en ny som ska flashas med 1.5 här i dagarna, just nu så kör jag igenom mina spelskivor i abgx360 och xdvdmulleter, men jag förstår inte vad jag ska kolla efter.
Alla skivor jag kör i abgx360 får upp texten:
Error reading layer boundary information (INVALID FIELD IN CDB) Continuing anyway.
Edit: Det berodde på dvdläsaren, provade en annan och då fick jag inte upp den texten, läste att fler hade haft samma problem, inget att oroa sig för.
Men dom andra frågorna kvarstår
Om vi tar t.ex ett ntscspel som enligt mulleter även klarar att köras i pal. alla iextremerutorna är ikryssade men det kommer upp massa random messages om SS å allt, är det något man ska bry sig om när iextremerutorna redan är ikryssade?Last edited by Blommah; 2009-01-06, 18:37.
Comment
-
detta står i guiden, läs den 17 gånger istället.Original inlägg av tuffodum Visa InläggJag har nu plöjt igenom dessa 17 sidor...
Men har en kort fråga...om jag har chippad Xbox med Ixtreme1.5 och lirar backupspel endast offline (typ dra ut nätverkskabeln). Men sen lägger in ett orginalspel och lirar LIVE, finns det risk för bann då?
inte stor risk nej, men se till att verifiera dina backuper för att vara på den säkra sidan, lätt hänt du glömmer dig en gång och du har den oturen att just det spelet inte var en verifierad backup. med verifierade backuper kan du även spela på live och klara dig väldigt bra.
Comment
-
att alla rutona är i kryssade i xdvdmulleter säger ingenting om att spelet är livesäkert, bara att det kommer starta med ixtreme. du får göra en crc check med xdvdmulleter för att se om det är okej eller inte.Original inlägg av Blommah Visa InläggJapp om det inte är livesäkert, kör backupen genom xdvdmulleter eller abgx360 för att vara säker, jag har förstått det som att även om den är iextremegodkänd så KAN det finnas en liten möjlighet att du bannas.
Spelet loggas nämligen verkar det som.
Jag har också en fråga:
Jag bytte in min gamla box och köpte en ny som ska flashas med 1.5 här i dagarna, just nu så kör jag igenom mina spelskivor i abgx360 och xdvdmulleter, men jag förstår inte vad jag ska kolla efter, men jag rekommenderar abgx360 för det då den visar mer info.
Alla skivor jag kör i abgx360 får upp texten:
Error reading layer boundary information (INVALID FIELD IN CDB) Continuing anyway.
Om vi tar t.ex ett ntscspel som enligt mulleter även klarar att köras i pal. alla iextremerutorna är ikryssade men det kommer upp massa random messages om SS å allt, är det något man ska bry sig om när iextremerutorna redan är ikryssade?
hittade detta via google:
Guys is it bad when you check with Abgx360 and the first line after updates stats this
ERROR: Error reading layer boundary information (INVALID FIELD IN CDB) continuin
g anyway...
yet game passes stealth?
Update ? I think i worked it out , seems to be the pc drive it reports these issues but on another drive it doesnt.
Comment
-
ja, det är det. verifiera spelet mot online databasen med crc checken för att se om din ss/dmi/pfi etc. är okej eller inte. går även bra att göra detta med abgx360. sen finns det inga random ss messages, de kommer av en orsak.Original inlägg av Blommah Visa InläggOm vi tar t.ex ett ntscspel som enligt mulleter även klarar att köras i pal. alla iextremerutorna är ikryssade men det kommer upp massa random messages om SS å allt, är det något man ska bry sig om när iextremerutorna redan är ikryssade?
Comment
-
Original inlägg av int21 Visa Inläggja, det är det. verifiera spelet mot online databasen med crc checken för att se om din ss/dmi/pfi etc. är okej eller inte. går även bra att göra detta med abgx360. sen finns det inga random ss messages, de kommer av en orsak.
Haha, okej tack.
Men som nu då jag har ett spel (orangebox) då det kommer upp bad angle 359 först (vilket inte ska va problem med iextreme 1.5 eller?)
Sen blir resten gröna ända fram tills
"failed to find a verified ini file for this xex/ss combination"
Beror det bara på att servern inte har spelet inlagt och att sålänge det har vart grönt på dom andra grejerna så är det inget jag behöver bry mig om?
Tack igen
Comment
-
nej, det är inte verifierat om den inte kan finna en verifikationsfil, att stealth stämmer är ju ett måste för den ens ska kunna verifiera det, alltså är stealth okej, men du kan inte verifiera om din stealth är okej i ditt fall. spelet är livesäkert om du ser Verification was successful!, annars inte. orangebox går att verifiera, iaf denna:Original inlägg av Blommah Visa InläggHaha, okej tack.
Men som nu då jag har ett spel (orangebox) då det kommer upp bad angle 359 först (vilket inte ska va problem med iextreme 1.5 eller?)
Sen blir resten gröna ända fram tills
"failed to find a verified ini file for this xex/ss combination"
Beror det bara på att servern inte har spelet inlagt och att sålänge det har vart grönt på dom andra grejerna så är det inget jag behöver bry mig om?
Tack igen
Half_Life_2_The_Orange_Box_XBOX360-CCCLX-abgx360
finner två half-life 2 i databasen.Checking Game
ISO: "G:\hl2.iso"
Size: 7572881408 bytes (normal size)
Files in ISO: 384, Folders in ISO: 31
Total bytes used: 4184102626 (57.26%)
ISO appears to have random padding
XEX Media ID: DD4669D44C30EBC86CC6887B-651A85DA
XEX CRC = 1C94D089
Half Life 2- The Orange Box
Region Code: 0xFFFFFFFF
Region Free!
Checking SS
Timestamp of Authoring: 2007/09/05 00:00:00
Timestamp of Mastering: 2007/09/17 10:26:04
SS CRC = 7829EA1D (RawSS = 843D400B)
SS Media ID: DD4669D44C30EBC86CC6887B-651A85DA (matches game)
SS looks valid
Checking DMI
Timestamp of Authoring: 2007/09/05 00:00:00 (matches SS)
DMI CRC = C2D18EA9
DMI Media ID: DD4669D44C30EBC86CC6887B-651A85DA (matches game)
DMI looks valid
Checking PFI
PFI CRC = A4CFB59C
PFI matches known data (2nd wave)
Video partition found
Checking Video padding... Video is zero padded
Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
Video partition matches known data (2nd wave)
Stealth check passed!
Verifying this game against the online database...
Attempting to get '7829EA1D1C94D089.ini' from the online verified database
Downloading 7829EA1D1C94D089.ini
100% [================================>] 310
Using '7829EA1D1C94D089.ini' (310 bytes)
Video CRC matches
V0 CRC matches
V1 CRC matches
PFI CRC matches
DMI CRC matches
SS CRC matches
Xex CRC matches
Checking Game CRC... (press Q to cancel)
Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
100% 2:26 2:26 0:00 47.6 MB/s 54.8 MB/s
AnyDVD style corruption was not detected
Game CRC = 6DF9A5F1 (matches)
All CRCs match
Verification was successful!
Half Life 2- The Orange Box (PAL) (66E518E7)
Half Life 2- The Orange Box (Region Free) (651A85DA)
bad angle fixar ixtreme 1.4 och uppåt så det är inget du behöver åtgärda om spelet redan är bränt, har du det dock som image så skadar det inte att fixa angle innan du bränner.
Comment
-
Original inlägg av int21 Visa Inläggnej, det är inte verifierat om den inte kan finna en verifikationsfil, att stealth stämmer är ju ett måste för den ens ska kunna verifiera det, alltså är stealth okej, men du kan inte verifiera om din stealth är okej i ditt fall. spelet är livesäkert om du ser Verification was successful!, annars inte. orangebox går att verifiera, iaf denna:
Half_Life_2_The_Orange_Box_XBOX360-CCCLX-abgx360
finner två half-life 2 i databasen.
Half Life 2- The Orange Box (PAL) (66E518E7)
Half Life 2- The Orange Box (Region Free) (651A85DA)
bad angle fixar ixtreme 1.4 och uppåt så det är inget du behöver åtgärda om spelet redan är bränt, har du det dock som image så skadar det inte att fixa angle innan du bränner.
Okejokej =) tack för hjälpen! Blir att slänga orange box och leta upp en bra kopia istället.
MVH
Victor
Edit:
Förresten, finns det någon lista med releaser som fungerar? jag hittade textfilen som det länkades till i texten här tidigare men det står ju inget om torrentnamnen där? eller är jag fel ute?Last edited by Blommah; 2009-01-06, 20:56.
Comment
-
innan du kastar det, kan du verifera några andra spel så du vet att du kommer åt databasen på nätet? så du inte glömt kopiera nya ini filen för abgx360 och ändrat adressen i xdvdmulleter osv.Original inlägg av Blommah Visa InläggOkejokej =) tack för hjälpen! Blir att slänga orange box och leta upp en bra kopia istället.
MVH
Victor
Edit:
Förresten, finns det någon lista med releaser som fungerar? jag hittade textfilen som det länkades till i texten här tidigare men det står ju inget om torrentnamnen där? eller är jag fel ute?
nej, det finns ingen lista som jag känner till. det är ovanligt att spel inte går att fixa så en sådan lista är inte värst aktuell heller.
Comment
-
Original inlägg av int21 Visa Inlägginnan du kastar det, kan du verifera några andra spel så du vet att du kommer åt databasen på nätet? så du inte glömt kopiera nya ini filen för abgx360 och ändrat adressen i xdvdmulleter osv.
nej, det finns ingen lista som jag känner till. det är ovanligt att spel inte går att fixa så en sådan lista är inte värst aktuell heller.
Japp 4 av 10 spel ungefär har gått att kolla, jag har ju bara kört offline innan på min förra box så jag brydde mig inte om att ordna det.
Men om jag rippar orangebox till en .iso, kan jag fixa den sen eller behöver jag kunna verifiera den först?
Comment
-
ja du kan rippa den till iso med imgburn, när du verifierar så fixar den spelet automatisk om det är inlagt i databasen, inget du behöver göra själv innan. du kan ju inte fixa något innan när du inte vet hur det ska vara, eller hur? allt sånt här står ju i guiden.Original inlägg av Blommah Visa InläggJapp 4 av 10 spel ungefär har gått att kolla, jag har ju bara kört offline innan på min förra box så jag brydde mig inte om att ordna det.
Men om jag rippar orangebox till en .iso, kan jag fixa den sen eller behöver jag kunna verifiera den först?
Comment

undrar vad jag gör för fel.
Comment