Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• har märkt att abgx failar många scenreleaser pga att den inte har infon i sin databas (dvs, du får ett 404 error när den ska kolla mot databasen). Söker man upp releasen på deras hemsida så står det t.ex.

"Stealth for iXtreme: Y

Bad CRC or Needs fixin: ?"

Hur är det med dom igentligen?

ett exempel är t.ex. Forza_Motorsport_2_PAL_XBOX360-GST (nukad pga torrent release)
    Last edited by Lynx; 2009-01-04, 19:21.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

• Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
      har märkt att abgx failar många scenreleaser pga att den inte har infon i sin databas (dvs, du får ett 404 error när den ska kolla mot databasen). Söker man upp releasen på deras hemsida så står det t.ex.

"Stealth for iXtreme: Y

Bad CRC or Needs fixin: ?"

Hur är det med dom igentligen?

ett exempel är t.ex. Forza_Motorsport_2_PAL_XBOX360-GST (nukad pga torrent release)
      som sagts innan. abgx.net sidan har inget med abgx360 att göra överhuvudtaget. abgx.net är en sida för att visa vilka scene releaser som släpps och vilka som startar med ixtreme, programmet abgx360 har inget med den sidan att göra och handlar om att göra spel livesäkra. här har du spelen som är inlagda i databasen.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
        som sagts innan. abgx.net sidan har inget med abgx360 att göra överhuvudtaget. abgx.net är en sida för att visa vilka scene releaser som släpps och vilka som startar med ixtreme, programmet abgx360 har inget med den sidan att göra och handlar om att göra spel livesäkra. här har du spelen som är inlagda i databasen.
        Men där är ju Forza med?

Comment

• Tjenare har försökt få igenom Prince.Of.Persia.X360-Allstars i en månad nu genom abgx360 men har inte funkat. Ska man ta ner sthealt från 360patches ock lägga in manuelt då eller hur gör man int21 ?? tackar på förhand
          ────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
          \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
          //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
          ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v0.9.4── ─────[http://abgx360.net]────
          ▀▀▀
          Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
          Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
          Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving

D:\Spel\Xbox360\Prince.Of.Persia.X360-Allstars\alls-prope.dvd is valid

Checking Game
          ISO: "D:\Spel\Xbox360\Prince.Of.Persia.X360-Allstars\alls-prope.iso"
          Size: 7835492352 bytes (SplitVid 2nd wave)
          Files in ISO: 57, Folders in ISO: 9
          Total bytes used: 5595188251 (76.57%)
          ISO appears to have random padding
          XEX Media ID: 583E30D7A683BEFBC9063D5A-42268DB7
          XEX CRC = CF186488

Region Code: 0xFFFFFFFF
          Region Free!

Checking SS
          Timestamp of Authoring: 2008/11/10 00:00:00
          Timestamp of Mastering: 2008/11/19 12:39:42
          SS CRC = 6CDB71AF (RawSS = 3AE34CB1)
          SS Media ID: 583E30D7A683BEFBC9063D5A-42268DB7 (matches game)
          SS looks valid

Checking DMI
          Timestamp of Authoring: 2008/11/10 00:00:00 (matches SS)
          DMI CRC = FB43B124
          DMI Media ID: 583E30D7A683BEFBC9063D5A-42268DB7 (matches game)
          DMI looks valid

Checking PFI
          PFI CRC = A4CFB59C
          PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
          Checking Video padding... Video is zero padded
          Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
          Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Verifying this game against the online database...
          Attempting to get '6CDB71AFCF186488.ini' from the online verified database
          ERROR: The requested URL returned error: 404

Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
          Verification failed

Starting AutoFix
          Attempting to get 'Xex_CF186488.ini' from the online verified database
          ERROR: The requested URL returned error: 404

Failed to find a verified ini file for this Xex
          AutoFix Failed, Stealth is still unverified

Press any key to exit . . .

Comment

• Original inlägg av donkyshot Visa Inlägg
            Tjenare har försökt få igenom Prince.Of.Persia.X360-Allstars i en månad nu genom abgx360 men har inte funkat. Ska man ta ner sthealt från 360patches ock lägga in manuelt då eller hur gör man int21 ?? tackar på förhand
            har du kopierat in ini filen till rätt katalog som jag beskrev några inlägg tidigare? till application data katalogen? pop allstars går att verifiera. annars får du ta den via 360 patches, sätt in stealth filen med xdvdmulleter och verifiera sedan med abgx360, men de ska gå ändå.

Comment

• hmm fan va lustigt att den inte vill verifiera forza då. har lagt in ini filen på båda ställena. Den klarar att verifiera båda halo3 och orange box men inte forza. får bara 404 error.

Bränt ut den och den funkar även lagt den på hårdisken. dock så har jag dragit ur live. Blir väl till att ta bort spelet om jag ska ut på live igen.

Kod:
                 Size: 7572881408 bytes (normal size)
                   Files in ISO: 2345, Folders in ISO: 230
                   Total bytes used: 5032689027 (68.87%)
                   ISO appears to have random padding
                   XEX Media ID: A71E339D6BF0F24F7D477ABF-3E3180AE
                   XEX CRC = F3C49EE8

Forza Motorsport 2

Region Code: 0x00FF0000
                   PAL

Checking SS
                   Timestamp of Authoring: 2007/04/27 00:00:00
                   Timestamp of Mastering: 2007/05/05 05:37:30
                   SS CRC = DF2D3AB1 (RawSS = B8787532)
                   SS Media ID: A71E339D6BF0F24F7D477ABF-3E3180AE (matches game)
              SS looks valid

Checking DMI
                   Timestamp of Authoring: 2007/04/27 00:00:00 (matches SS)
                   DMI CRC = 7428ED74
                   DMI Media ID: A71E339D6BF0F24F7D477ABF-3E3180AE (matches game)
              DMI looks valid

Checking PFI
                   PFI CRC = A4CFB59C
              PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
                   Video is zero padded
                   Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
              Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Verifying this game against the online database...
                   Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
              Verification failed
              "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

• Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
                hmm fan va lustigt att den inte vill verifiera forza då. har lagt in ini filen på båda ställena. Den klarar att verifiera båda halo3 och orange box men inte forza. får bara 404 error.

Bränt ut den och den funkar även lagt den på hårdisken. dock så har jag dragit ur live. Blir väl till att ta bort spelet om jag ska ut på live igen.
                det kan vara så att det finns fler pal versioner av forza, då kan det ställa till problem eftersom kanske endast en av dem går att verifiera. tex om spelet är multi 2, multi 3 (dvs fler språk osv). du får hitta en version som är kompatibel, vilket kanske inte är så lätt alla gånger. need for speed undercover är ett sådan exempel, där allstars releasen inte är kompatibel med den pal stealth som är i databasen.

Comment

• int: När jag drog hem nya ini filen så kopierade jag in den över den gamla, det räcker väl? kom upp en ruta som frågade om jag ville kopiera över den gamla och då valde jag JA. Är väl så man gör så det fungerar med nya databasen till abgx?

Comment

• Original inlägg av reddie Visa Inlägg
                    int: När jag drog hem nya ini filen så kopierade jag in den över den gamla, det räcker väl? kom upp en ruta som frågade om jag ville kopiera över den gamla och då valde jag JA. Är väl så man gör så det fungerar med nya databasen till abgx?
                    nej, du måste lägga den i abgx360 katalogen i application data katalogen. det är där den verkar leta efter den, tydligen behöver du inte lägga den i programkatalogen.

Comment

det kan vara så att det finns fler pal versioner av forza, då kan det ställa till problem eftersom kanske endast en av dem går att verifiera. tex om spelet är multi 2, multi 3 (dvs fler språk osv). du får hitta en version som är kompatibel, vilket kanske inte är så lätt alla gånger. need for speed undercover är ett sådan exempel, där allstars releasen inte är kompatibel med den pal stealth som är i databasen.
                      Kan man då kopiera in den stealth som finns manuellt, eller är det helt enkelt bara till att ladda ner "rätt"?

Comment

Kan man då kopiera in den stealth som finns manuellt, eller är det helt enkelt bara till att ladda ner "rätt"?

Comment

• Original inlägg av djdj Visa Inlägg
                          ja, lägg in den med xdvdmulleter. prova lägga in enbart ss.bin och sedan verifiera med abgx360, den brukar hitta resten och fixa resten. annars lägger du in ss, dmi etc med xdvdmulleter och sedan kör abgx360 igen. man vet inte om det är rätt förrän man provat.

Comment

nej, du måste lägga den i abgx360 katalogen i application data katalogen. det är där den verkar leta efter den, tydligen behöver du inte lägga den i programkatalogen.

La den så som jag skrev tidigare och den verifierar spelen hur bra som helst, det borde väl komma felkoder om något är galet samt den borde väl inte stå "verified succesfully"?

Comment

• Original inlägg av reddie Visa Inlägg
                              La den så som jag skrev tidigare och den verifierar spelen hur bra som helst, det borde väl komma felkoder om något är galet samt den borde väl inte stå "verified succesfully"?
                              ja, det stämmer att verified succesfully måste visas för att den ska ha gått igenom. har tappat bort mig lite vad vi pratade om, men allt verkar fungera för dig.

Comment

Fable.2.USA.XBOX360.MULTI.5.ABGX-ANONYMOUS och sedan verifiera den såklart.
                                funkar inte att verifiera den heller undrar vad jag gör för fel.

Comment

Working...
                                X