Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ok, hur som helst så är det faktiskt så att det finns folk som haft orginal skivor (ej nedladdade) som blivit bannade för att ha spelat tidigare än spelet blivit släppt, tror dock inte att någon av dom varit "Retail" versionen, det vill säga den som säljs i butik utan mer en sådan version som spel kritiker får och sådant.

faktum är att dom kan banna vem fan dom vill när dom vill bara dom misstänker att den boxen du har kör är modifierad för att köra olagliga spel och sådant, det är inte så att dom egentligen kan bevisa att din box blivit modifierad utan att se det på den. visst, dom kan se att den drar olika mycket ström kanske men det är ändå inget riktigt bevis, drar den mer ström kan det bero på massor av grejer... inte bara att man bytt ut delar eller lagt till mera.

angående release listan vet jag faktiskt inte...
    De har inte alls rätt att banna folk hur som helst, du måste ha brutit mot avtalet. Att den drar mer ström pga av extra fläktar eller lampor är modifiering av hårdvaran vilket är banning och jag är ganska säker på att de vet inom vilket intervall deras egna saker drar ström och det är om det överstiger dessa intervall som du blir bannad. Och bara för att de misstänker kan de inte banna.

Och som du skriver så säger folk att de har blivit bannade av en icke så kallad "retail" skiva och det säger väl sig själv att om man är så dum att lira en sån så får man skylla sig själv. Du får gärna hänvisa till källor med detta inte bara om rykten som går. I samband med detta har de skrivit om den har varit moddifierad, vilka release de har lirat mm, eftersom banningarna oftast kommer i vågor, nästan aldrig enstaka fall så är det svårt att hänvisa till vad det är man har gjort för fel mer än att det är ett äldre firmware och kassa releaser. Det är ingen som hittils har blivit bannad av att bara ha spelat ett orignal retail spel innan release.

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är aldrig säkert att koppla upp sig mot live med ett spel som ännu inte släppts där du sitter även folk med orginal blir bannade för sådant
    anngånde citatet över så enligt dig kan en Amerikan bli bannad om han skulle köpa Halo Wars i England den 27/2 och sätta i det i boxen hemma i USA den 28/2 (om det nu är regionsfritt), hör du inte hur dumt det låter.

Så här släpps spelet enligt Microsoft (källa: http://gamerscoreblog.com/team/archi...08/562697.aspx):

Halo Wars will be available at retail as follows:

Japan and Asia Pacific: Feb. 26
    Europe: Feb. 27
    US, Canada, Mexico and South America: March 3
    Eller får man spela spelet ett visst antal dagar innan release, är det 1 dag, 2 dagar eller en vecka?

Microsoft gick ut i samband med Halo 3 att man inte blir bannad om man spelar det spelat innan release om man har fått tag på ett orginal, jag tror knappast att M$ har olika skillnader mellan sitt eget flaggskepp och tredjepartsspel.

Källa:
    A member of the Microsoft Games Global Marketing team issued the following statement:

If you obtain a copy of Halo 3 prior to its street date of Sept 25th, you will NOT be banned from Xbox Live for playing Halo 3 early (not even my fellow softies).

http://news.teamxbox.com/xbox/14573/...ll-Get-Banned/

Comment

• Shit vilken Megatråd!

Men mycket läsvärd även om jag bara är på sida 3.
      Får fortsätta imorgon...
      Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

MvH // Pluttiplutt

Comment

• Om jag spelar ett spel (som ger dåligt svar i crc-checken med agbx) på en offline-profil med urdragen nätverkskabel. Är jag då säker sen när jag spelar mina orginal-spel på min online-profil? Alltså det loggas inget från den dåliga skivan?

t ex:
        Found possible game data corruption starting at 4 different offsets!
        Possible corruption was found at: 0x00FE1D000, 0x010143000, 0x010146000 and 0x01046C000

Game CRC = 3782E736

Game partition CRC does not match, looks like a bad rip!
        Stealth was verified but game data wasn't
        edit: kan notera att efter den checken har några filer blivit ändrade avsiktligt (texturer), men fortfarande samma resultat i checken.
        Last edited by Gladjolt; 2009-01-29, 03:48.

Comment

• jag skulle inte köra en sådan skiva då det är spel datan som inte stämmer, inte själva stealthen... det kan vara så att någon del av spelet fattas helt då blir det jobbigt om det är en stor del av någonting så att det buggar upp sig så du inte kan slutföra spelet...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
            Om jag spelar ett spel (som ger dåligt svar i crc-checken med agbx) på en offline-profil med urdragen nätverkskabel. Är jag då säker sen när jag spelar mina orginal-spel på min online-profil? Alltså det loggas inget från den dåliga skivan?
            Alltså, givetvis så kan M$ inte logga ALLA saker på en skiva. Så vitt xboxen vet så är det ett orginalspel.

Sen om xboxen loggar saker som storlek på spelet medans du spelar offline eller bara medans man är online vet ingen med säkerhet.

Jag skulle iaf inte stoppa det i min xbox
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
            SanDisc MS Pro Duo Ultra II
            4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
              Om jag spelar ett spel (som ger dåligt svar i crc-checken med agbx) på en offline-profil med urdragen nätverkskabel. Är jag då säker sen när jag spelar mina orginal-spel på min online-profil? Alltså det loggas inget från den dåliga skivan?

Found possible game data corruption starting at 4 different offsets!
              Possible corruption was found at: 0x00FE1D000, 0x010143000, 0x010146000 and 0x01046C000

Game CRC = 3782E736

Game partition CRC does not match, looks like a bad rip!
              Stealth was verified but game data wasn't
              edit: kan notera att efter den checken har några filer blivit ändrade avsiktligt (texturer), men fortfarande samma resultat i checken.
              sålänge stealth är okej borde det inte vara någon fara, jag tror inte du behöver oroa dig för loggar. game data kollas antagligen inte av boxen, det tar för lång tid för att utföra den checken, typ en kvart i 8x eller något sånt, hade däremot inte spelet den på live. Offline är det mesta lugnt att spela, även spel som inte är verifierade med har okej stealth.

tänk på att gamedata partitionen kan få korrupta sektioner via repor på original med (läsfel). hade däremot skivan varit skadad där stealth är hade det inte startat, så slutsatsen är att det är lugnt.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                sålänge stealth är okej borde det inte vara någon fara, jag tror inte du behöver oroa dig för loggar. game data kollas antagligen inte av boxen, det tar för lång tid för att utföra den checken, typ en kvart i 8x eller något sånt, hade däremot inte spelet den på live. Offline är det mesta lugnt att spela, även spel som inte är verifierade med har okej stealth.

tänk på att gamedata partitionen kan få korrupta sektioner via repor på original med (läsfel). hade däremot skivan varit skadad där stealth är hade det inte startat, så slutsatsen är att det är lugnt.
                Jo, det förståss, 2.4x tar ju ännu längre tid. GoW2 som kom innan officiella releasen (som troligtvis var en pre-release(?) = bad gamedata) gick att spela säkert offline. men det var innan NXE om jag minns rätt.

O ja tror det du säger kan stämma, dålig gamedata kan ju lika gärna tolkas som repor.

Comment

• guiden uppdaterad med lite imgburn detaljer för er som missat detta, kommer fortfarande mycket frågor om det så bara att hänvisa ...

http://forum.psxcare.com/support/sho...25&postcount=2

fråga till psxcare gänget; hur ligger det till med 10 bilder gränsen? går den att höja för specifika trådar eller användare? skulle vara gott om man kunde få lite struktur på det hela och slippa dela upp det i 2 inlägg. hade varit bra om man kunde lägga en viss del i andra inlägget och ha det nödvändigaste i första inlägget, tyvärr går inte detta pga. bild spärren.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                    guiden uppdaterad med lite imgburn detaljer för er som missat detta, kommer fortfarande mycket frågor om det så bara att hänvisa ...

http://forum.psxcare.com/support/sho...25&postcount=2

fråga till psxcare gänget; hur ligger det till med 10 bilder gränsen? går den att höja för specifika trådar eller användare? skulle vara gott om man kunde få lite struktur på det hela och slippa dela upp det i 2 inlägg. hade varit bra om man kunde lägga en viss del i andra inlägget och ha det nödvändigaste i första inlägget, tyvärr går inte detta pga. bild spärren.
                    Hinner inte ändra den idag, påminn mig efter helgen.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Jag har en fråga angående Xbox live Banning risk etc..

I fall jag kör ett spel som är ute i USA som är region fri och inte Kommer ''ut i PAL '' på Nån månad. Känner xboxet av att jag kör från en annan region inom release datumet. Finns det någon större risk att man blir bannad då.

Hoppas ni förstog mig xD

Comment

• Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
                        Jag har en fråga angående Xbox live Banning risk etc..

I fall jag kör ett spel som är ute i USA som är region fri och inte Kommer ''ut i PAL '' på Nån månad. Känner xboxet av att jag kör från en annan region inom release datumet. Finns det någon större risk att man blir bannad då.

Hoppas ni förstog mig xD
                        nej, men de kan se det på live. kör det offline tills det är släppt i pal regionen för max säkerhet, eller chansa. din box vet inte när spelet är släppt, men på live kan de se det. du kan importera regionfria spel, men kör du det 1, 2 dagar efter release i usa så är det suspekt ja, du hajar nog poängen. för storspel (speciellt ms spel), bry dig mer, mindre titlar nej.

Comment

• Försöker verifiera mitt senast nedladdade spel, The_Simpsons-PAL-XBOX360-DAGGER men jag kan inte hitta det i någon databas, varken i abgx360 eller i XDVDMulleter.

Jag vågar inte chansa och testa det, med tanke på risken att bli bannad.

I XDVDMuleter får jag upp "ISO was not found in database" och någonting om jag vill fortsätta med checksum.

I abgx360 får jag upp "Failed to find a verified INI file for this XEX
                          AutoFix Failed, Stealth is still unverfied"

Vad ska jag göra?

Comment

• Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
                            Försöker verifiera mitt senast nedladdade spel, The_Simpsons-PAL-XBOX360-DAGGER men jag kan inte hitta det i någon databas, varken i abgx360 eller i XDVDMulleter.

Jag vågar inte chansa och testa det, med tanke på risken att bli bannad.

I XDVDMuleter får jag upp "ISO was not found in database" och någonting om jag vill fortsätta med checksum.

I abgx360 får jag upp "Failed to find a verified INI file for this XEX
                            AutoFix Failed, Stealth is still unverfied"

Vad ska jag göra?
                            258. The Simpsons Game (PAL) (020CE631)
                            271. The Simpsons Game (PAL) (51D6D3A6)

den finns iaf i ABGX360's databas, prova med att packa upp den igen, går inte det så får du prova en annan release...
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• När jag kollar Half Life 2 Orange Box i ABGX så får jag en blå textrad med något som laddas ner, en fil som slutar på .bin

Vad är det?

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                                När jag kollar Half Life 2 Orange Box i ABGX så får jag en blå textrad med något som laddas ner, en fil som slutar på .bin

Vad är det?
                                en av filerna den vill patcha in för att fixa din stealth, antagligen SS, PFI eller DMI, dessa tillhör stealthdelen. inget att oroa dig för, se det som positivt att abgx360 fungerar och du får en bra backup.

Comment

Working...
                                X