Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Måste man göra något för att ABGX360 ska fungera under vista x64? Det är ju en annan path nu till där ini filen ska ligga... "C:\Users\mittanvändarnamn\AppData\Roaming\abgx360 "

Men det ska väll fungera ändå? Får nämligen 404 error. Spelet jag ska kolla är Perfect Dark Zero (det borde väll finnas i databasen?)

Comment

• 404 error som på alla Websidor betyder att du inte kan komma åt den valda hemsidan ännu

Kan vara så att databasen som den kontrollerar mot ligger nere för tillfället.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Tyvärr verkar det som att spelet helt enkelt inte fanns i databasen (testade med ett annat spel och det fungerade så databasen är uppe). Hur ett så gammalt spel inte kan finnas med är bortom mig.

Testade en annan release av samma spel, nu gick det att verifiera
        Last edited by ekonsoda; 2009-02-04, 21:32.

Comment

• Original inlägg av ekonsoda Visa Inlägg
          Måste man göra något för att ABGX360 ska fungera under vista x64? Det är ju en annan path nu till där ini filen ska ligga... "C:\Users\mittanvändarnamn\AppData\Roaming\abgx360 "

Men det ska väll fungera ändå? Får nämligen 404 error. Spelet jag ska kolla är Perfect Dark Zero (det borde väll finnas i databasen?)
          laddar du hem abgx360 enligt länkarna i guiden, packar upp det och sedan kör install_ini.bat så hamnar ini filen rätt även i vista. ini filen som medföljer där är redan uppdaterad. du kan sedan ta bort det uppackade abgx360 efter du kör .bat filen om du redan har det installerat.

ja, ini filen ska ligga i roaming\abgx360.

Comment

• Original inlägg av ekonsoda Visa Inlägg
            Tyvärr verkar det som att spelet helt enkelt inte fanns i databasen (testade med ett annat spel och det fungerade så databasen är uppe). Hur ett så gammalt spel inte kan finnas med är bortom mig.

Testade en annan release av samma spel, nu gick det att verifiera
            möjligt att första versionen du hade inte var kompatibel för det ligger faktiskt några versioner av det i databasen.

Perfect Dark Zero (PAL) (6A78E206)
            Perfect Dark Zero (NTSC-U) (41EEAFCB)
            Perfect Dark Zero (Region Free) (2962AB33)
            Perfect Dark Zero (PAL) (750FF1D9)

Comment

• Har läst tråden Livesäkerhet och har lärt mig väldigt mycket! TACK, int21!
              Undrar bara en sak!
              Hade en box som var bannad och har nu köpt en ny med IXtreme 1.5, där jag flyttat över HDD från gamla boxen. Har raderat alla gamesaves på HDD för att inte skapa problem med LIVE. Vad jag förstår så påverkas inte min spelarprofil som låg på HDD!?
              Men vad gäller de t ex achievments som jag har liggande på min spelarprofil från gamla boxen om det finns info från spel där som kanske inte varit verifierade.
              T ex hade jag en backup på Rainbow six Las Vegas 2 som visade sig vara "felaktig". Jag fixade en ny backup som jag kört i både ABGX360 och XDVDMulleter med OK överallt.
              Då finns achievments kvar på min spelarprofil från gamla backupen, även om jag raderat all gamedata.
              Fråga: Har det någon bedydelse eller bör jag radera hela spelarprofilen och börja om med en ny?

Ledsen om man verkar trög, och om man frågar saker som andra redan tagit upp men jag har försökt hitta info om detta men inte lyckats!

Tacksam för hjälp!

Comment

• Original inlägg av Sulan76 Visa Inlägg
                Då finns achievments kvar på min spelarprofil från gamla backupen, även om jag raderat all gamedata.
                Fråga: Har det någon bedydelse eller bör jag radera hela spelarprofilen och börja om med en ny?

Ledsen om man verkar trög, och om man frågar saker som andra redan tagit upp men jag har försökt hitta info om detta men inte lyckats!

Tacksam för hjälp!
                achivements ska inte göra någon skada. spela på den profilen du.

Comment

• Tja... nu har jag läst så ögonen svider...har fått allt att fungera...men nu har det kanske skitit sig.... försökte att få abgx360 att kolla Ratatouille_PAL_XBOX360-iNCiDENT . Men den vill inte alls... den köra bara en liten del och stannar vid databas grejjen....hade samma problem med skate 2 som Int21 hade en ini till

så nu undrar jag... någon som har ini till detta spel eller ?

Och jag plockade hem en sån där abgx360 clean.. men ska StealthFiles vara tom?? hur får jag ner ini till spelen i den.. byte ut abgx360.ini till den senaste tror jag....

Comment

• Original inlägg av wardog73 Visa Inlägg
                    Tja... nu har jag läst så ögonen svider...har fått allt att fungera...men nu har det kanske skitit sig.... försökte att få abgx360 att kolla Ratatouille_PAL_XBOX360-iNCiDENT . Men den vill inte alls... den köra bara en liten del och stannar vid databas grejjen....hade samma problem med skate 2 som Int21 hade en ini till

så nu undrar jag... någon som har ini till detta spel eller ?

Och jag plockade hem en sån där abgx360 clean.. men ska StealthFiles vara tom?? hur får jag ner ini till spelen i den.. byte ut abgx360.ini till den senaste tror jag....
                    kör install_ini.bat i någon av de fyra upplade arkiven i guiden. ja stealthfiles ska vara tom, rensa även den i %appdata%\abgx360 (klistra in i adressfältet i utforskaren, så hamnar du på rätt ställe, det är där ini filen ska ligga och bat filen lägger den där.)

hittar bara en backup av spelet i databasen. du kanske måste ladda ner en backup version som matchar den inlagda stealthen om du inte får det att fungera efter du bytt ini fil.

Ratatouille (Region Free) (5F7B08F3)

Comment

• jag har laddat ned midnight club los angeles te xbox 360 blir jag bannad om jag kör det live?

Comment

• Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
                        jag har laddat ned midnight club los angeles te xbox 360 blir jag bannad om jag kör det live?
                        läs guiden, kör abgx360 på spelet!

jag länkade till guiden igår när du frågade om live banning, där står allt! du måste kolla backuperna själv, ingen kan svara vad som är okej för live eller inte. ett namn på ett spel säger ett skit om innehållet i det. det är som att säga, jag har en volvo, hur bra är den?

ja, chansen är stor du blir bannad om du inte kollar dina backuper innan.
                        Last edited by int21; 2009-02-05, 23:20.

Comment

• Jag har en fråga, blir man bannad om man laddar ned demos eller Xbox Live Arcade-spel?

Comment

• Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
                            Jag har en fråga, blir man bannad om man laddar ned demos eller Xbox Live Arcade-spel?
                            nej det blir du inte
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Denna fråga kanske inte angår den här tråden men iaf:

Jag seedar Och och laddar upp som utav helvete, Men ändå sjunker min ratio och ''uppladdande mätare xD'' på mitt konto på http://www.piratebits.org

Så varför xD

Säg till i fall ni inte förstog

Comment

• Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
                                Denna fråga kanske inte angår den här tråden men iaf:

Jag seedar Och och laddar upp som utav helvete, Men ändå sjunker min ratio och ''uppladdande mätare xD'' på mitt konto på http://www.piratebits.org

Så varför xD

Säg till i fall ni inte förstog
                                Kanske någon som kapat ditt konto?
                                Kanske du laddar upp till folk som inte är medlemmar (se Local Peer Discovery, DHT och Peer Exchange)?
                                iPhone 3G:
                                Svart 16GB
                                Telia Max 25
                                PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                                SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                                4GB
                                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Working...
                                X