Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• testa den om du har en spelare med DL stöd... (Testa skivan) om det visar sig att den är stealth patchad kan du andas ut och ta det lungt... i annat fall är inte risken extremt jätte stor att du blir bannad för att du loggade in en gång på live utan att spela, men risken finns...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      testa den om du har en spelare med DL stöd... (Testa skivan) om det visar sig att den är stealth patchad kan du andas ut och ta det lungt...
      eh, ixtreme startar inte backuper som inte är stealthade och eftersom han flashat nyss så bör man anta han använder ixtreme. han kan ändå ligga i riskzon för ban om skivan inte är livesäker även om den är stealthad så andas ut lugnt är väl en överdrift att säga.
      Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      i annat fall är inte risken extremt jätte stor att du blir bannad för att du loggade in en gång på live utan att spela, men risken finns...
      håller med här, och gäller det uppdateringen innan spelet startar så borde du vara på den säkra sidan. det är inte säkert live gjorde kontroll av ditt spel när den valde att göra uppdatering, men vem vet.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
        inte är livesäker även om den är stealthad
        men.. jag trodde det var samma sak. skit också.

Comment

• Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
          men.. jag trodde det var samma sak. skit också.
          det krävs stealth för att ixtreme ska starta spelet. det krävs att stealth är korrekt (matchar original) för att du ska vara livesäker. ett spel som startar med ixtreme behöver alltså inte vara livesäkert, detta kollar/fixar man tex med abgx360 programmet, läs guiden i första inlägget.

Comment

testa den om du har en spelare med DL stöd... (Testa skivan) om det visar sig att den är stealth patchad kan du andas ut och ta det lungt... i annat fall är inte risken extremt jätte stor att du blir bannad för att du loggade in en gång på live utan att spela, men risken finns...
            Spelet gick ju igång och då frågade efter uppdateringen men jag svarade aldrig utan stängde av... fan det första jag gör är o åker på nåtsånt, sur jag kommer bli om jag blir bannad nu :/ Jag ska testa skivan senare men tror inte att den är stealth patchad

Comment

• Original inlägg av Musten Visa Inlägg
              Spelet gick ju igång och då frågade efter uppdateringen men jag svarade aldrig utan stängde av... fan det första jag gör är o åker på nåtsånt, sur jag kommer bli om jag blir bannad nu :/ Jag ska testa skivan senare men tror inte att den är stealth patchad
              den är stealthpatchad, men frågan är om det är rätt stealth på den... formulerade mig lite fel när jag skrev, sorry...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

chilla lite Sannolikheten att du blir bannad är rätt liten tror jag. Jag gjorde samma misstag som du flera gånger med min förra xbox innan jag läste int21s guide men blev aldrig bannad. I förstättningen borde du dock kolla dina spel med abgx360 innan du spelar online.

Comment

• Ah alltså jag skulle inte ens spela Live och det var inte ens meningen att nätverskabeln skulle sitta i... någon som sett att den inte gjorde det och stoppat i den. Dessutom så var det inte mitt spel heller utan jag hade lånat den av en kompis men ska köra den i abgx360 nu tänkte jag. Tack för hjälpen

EDIT: Kör den i XDVDMulleter 10.2 BETA och tar check disc men vet inte vad jag ska göra sen? Hittar inget i första inlägget ang. kolla skiva utan de kollar iso fil där. Hjälp uppskattas
                  Last edited by Musten; 2009-02-18, 21:47.

Comment

Ah alltså jag skulle inte ens spela Live och det var inte ens meningen att nätverskabeln skulle sitta i... någon som sett att den inte gjorde det och stoppat i den. Dessutom så var det inte mitt spel heller utan jag hade lånat den av en kompis men ska köra den i abgx360 nu tänkte jag. Tack för hjälpen

EDIT: Kör den i XDVDMulleter 10.2 BETA och tar check disc men vet inte vad jag ska göra sen? Hittar inget i första inlägget ang. kolla skiva utan de kollar iso fil där. Hjälp uppskattas
                    var du inte inloggad på live och bara körde updaten som ligger på skivan är det inga problem. de uppdateringarna får man göra ibland, ingen fara. var du däremot inloggad mot live så vet man aldrig hur det slutar.

sedan gör du som vanligt. föredrar att kolla med abgx360, den visar mer info.

Comment

• Bäst resultat får du genom att testa den i båda (då är du helt 100% säker på att den är så livesäker den kan bli i dagsläget )
                      Google is your friend!

Comment

Bäst resultat får du genom att testa den i båda (då är du helt 100% säker på att den är så livesäker den kan bli i dagsläget )
                        spelar ingen roll, eftersom det är samma databas för både xdvdmulleter och agbx360. blir den verifierad med abgx360 så är den så säker den kan bli, abgx360 fixar även saker xdvdmulleter inte klarar av (tex challenge type, vinklar) så det är att föredra.

Comment

• Man kan väl ladda hem vilket spel som helst och sedan checka med Agbx360 och Dvdmuller. För det finns en fasans massa olika versioner av alla spel utlagda...

Om man antar att man har senaste versionen på flashningen. Är det då spelen/backupsen som utgör själva säkerhetsrisken när man uppkopplar sig till Live?

Jag tänkte använda min flashade Xbox till att ladda hem lite Arcadespel via Live, det är lugnt antar jag?

edit:
                          Förresten så har jag läst något om att man måste ställa in Layerbreak på skivan man bränner. Står dock inget om det här. Är detta nödvändigt?
                          Last edited by passworder; 2009-02-20, 14:20.

Comment

• Original inlägg av passworder Visa Inlägg
                            Man kan väl ladda hem vilket spel som helst och sedan checka med Agbx360 och Dvdmuller. För det finns en fasans massa olika versioner av alla spel utlagda...

Om man antar att man har senaste versionen på flashningen. Är det då spelen/backupsen som utgör själva säkerhetsrisken när man uppkopplar sig till Live?

Jag tänkte använda min flashade Xbox till att ladda hem lite Arcadespel via Live, det är lugnt antar jag?
                            1. du kan tanka vilken version som helst av spelet, bara det är "Xbox 360" versionen. om du sedan vill lira på en Europeisk box (PAL) kör du på antingen PAL eller Region free (OBS: vissa "USA" releaser är region free )

2. Det är spelen/backupen som utgör största delen av risken att bli bannad ja, men om du har en tillräckligt gammal flash så kan det också göra att din box upptäcks lättare

3. det bör vara säkert att göra ja, men ha inget spel i och rensa cache minnet innan just for safety

Instruktioner för att rensa cache minnet:
                            1. Starta xboxen (Helst utan spel, men går med också )

2. Bläddra dig fram till system menyn (längst till höger i gamla dashboarden, längst till höger under "min xbox" i den nya dashboarden)

3. Gå ner på "Memory"

4. Tryck ner den gula knappen på handkontrollen ( Y )

5. tryck in följande sequens hyffsat fort:

X X LB RB X X

X = Blå knappen
                            LB = Övre vänstra knappen (Den ovanför trigger knappen på vänster sida)
                            RB = Övre högra knappen (Den ovanför trigger knappen på höger sida)

6. Har du nu tryckt in knapp sequensen tillräckligt fort och i rätt ordning bör du nu få upp en meny som frågar dig om du vill utföra en "Maintaince" denna ska du acceptera.

7. Du har du rensat cache minnet! grattis

Lycka till!
                            Google is your friend!

Comment

1. du kan tanka vilken version som helst av spelet, bara det är "Xbox 360" versionen. om du sedan vill lira på en Europeisk box (PAL) kör du på antingen PAL eller Region free (OBS: vissa "USA" releaser är region free )

2. Det är spelen/backupen som utgör största delen av risken att bli bannad ja, men om du har en tillräckligt gammal flash så kan det också göra att din box upptäcks lättare

3. det bör vara säkert att göra ja, men ha inget spel i och rensa cache minnet innan just for safety

Instruktioner för att rensa cache minnet:
                              Ok, då kan man använda den utan att ha tungan rätt i munnen : )
                              Tack ska du ha.

Comment

• Original inlägg av passworder Visa Inlägg
                                edit:
                                Förresten så har jag läst något om att man måste ställa in Layerbreak på skivan man bränner. Står dock inget om det här. Är detta nödvändigt?
                                det står/visas faktiskt här. har man inte rätt layerbreak så startar inte spelet.

Comment

Working...
                                X