Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• nu har jag koll på abgx360. räcker det att man får grön i det eller bör man göra fler saker ??
    Kolla på abgx360.net med eller?

och gör det något om det visar rött på regionskod i abgx360 för att spelet BÅDE klarar PAL och NTSC eller ?

Comment

• Original inlägg av basicjava Visa Inlägg
      nu har jag koll på abgx360. räcker det att man får grön i det eller bör man göra fler saker ??
      Kolla på abgx360.net med eller?

och gör det något om det visar rött på regionskod i abgx360 för att spelet BÅDE klarar PAL och NTSC eller ?
      du ska få verification was successfull i abgx360, då är allt okej. abgx360.net har inget direkt man kan kika på, om du menar abgx.net så har den inget med livesäkerhet att göra, den listar bara releaser som startar med ixtreme. att regionen är röd visar att backupen inte enbart stödjer den region du kryssat i att använda i abgx360, tex att den kan vara regionsfri eller något annat. visas det rött, kika vilka regioner som stödjs, den röda färgen är för att uppmärksamma.

Comment

• Tack för bra svar !.
        Kanske vågar man sig på en fråga om ett program som heter osx360 med då du verkar ha koll på mac

Är det bara ett brännar program eller gör det kontroll med?

Och har man gjort allt man kan för sin säkerhet om man håller sig till PAL spel som HAR släppts i Sverige och får "Verification verrified" i abgx360 samt bränner det i osx360 ?

Comment

• Original inlägg av basicjava Visa Inlägg
          Tack för bra svar !.
          Kanske vågar man sig på en fråga om ett program som heter osx360 med då du verkar ha koll på mac

Är det bara ett brännar program eller gör det kontroll med?

Och har man gjort allt man kan för sin säkerhet om man håller sig till PAL spel som HAR släppts i Sverige och får "Verification verrified" i abgx360 samt bränner det i osx360 ?
          jag har inte en aning om mac, jag använder google för att ta reda på de mac problem som uppstår här. du kan bränna med vilket brännarprogram som helst så länge det stödjer layerbreak. frågan om mac bränning har varit uppe här tidigare.. i någon tråd.. men osx360 borde fungera utmärkt och det är bara ett brännarprogram. ja du har gjort allt du kan om du verifierat det och fått success status av abgx360.

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=640355

annars har du detta http://www.google.se/search?hl=sv&q=...ne.com+burning

Comment

• Jag läser lite överallt att vissa releaser har fått folk bannade, blandaannat en dålig Fable 2, Gears of War 2 och en Saints Row 2... finns det någon lista där alla dessa "bad releases" är samlade så man vet vad man ska undvika?.

Märker abgx360 om det är en "bad release" eller går ovanstående releaser igenom abgx360 kontrollen trots att dom är "bad"?...

frågar eftersom jag sitter med en redan bränd CoD 4 release, som klarar allt utom angle 359 i agbx360, vilket är lugnt för jag kör iXtreme 1.5. Läste dock ngn forumtråd om att folk blivit bannade av CoD så man är ju lite nojjig på att min release är den dåliga.... vet inte vilken release det är jag har då jag inte har filerna kvar på datorn och det var någon månad sedan jag brände ut den...
            Last edited by Janols; 2009-02-24, 14:47.
            | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              spelar ingen roll, eftersom det är samma databas för både xdvdmulleter och agbx360. blir den verifierad med abgx360 så är den så säker den kan bli, abgx360 fixar även saker xdvdmulleter inte klarar av (tex challenge type, vinklar) så det är att föredra.
              Så egentligen kan man dissa xdvdmulleter? För jag har kört en koll med båda programmen hittills innan jag har brännt mina spel, men räcker det med bara Abgx360 så är det ju skönt att slippa xdvdmulleter. Tar nämligen lite tid att checka data-partitionen som alla säkert vet och kan man slippa att göra det två gånger så gör man såklart gärna det.
              Men då ska det verkligen vara så att det inte gör någon extra nytta att checka med xdvdmulleter, för om det på något sätt kan göra backupen säkrare så checkar man hellre två gånger. Men när den kollar mot samma databas som du tidigare har nämnt så kanske det inte gör någon skillnad..

Och en annan grej jag undrar över som har nämnts tidigare i tråden men som jag inte riktigt har fått grepp om.
              Jag har lirat bl.a James Bond Quantum of Solace som inte har funnits i databasen de gånger jag har kollat releasen (James_Bond_007_Quantum_Of_Solace-PAL-XBOX360-DAGGER) på min Xbox-Live profil men med utdragen nätverkskabel. Det vill säga att jag har lirat en overifierad backup på min XBL profil men utan kontakt med Live. Är jag på något sätt i riskzonen för bann pga detta?

Comment

• Original inlägg av Janols Visa Inlägg
                Märker abgx360 om det är en "bad release" eller går ovanstående releaser igenom abgx360 kontrollen trots att dom är "bad"?...
                matchar inte värdena retail så kommer den inte gå igenom abgx360. preview dvd's osv har ofta andra värden på gamedata, stealth skiljer sig också. spelar inge roll vilken release du har sålänge du får verification successful, då kan du vara lugn.

Comment

• Original inlägg av RickeX3 Visa Inlägg
                  Så egentligen kan man dissa xdvdmulleter? För jag har kört en koll med båda programmen hittills innan jag har brännt mina spel, men räcker det med bara Abgx360 så är det ju skönt att slippa xdvdmulleter. Tar nämligen lite tid att checka data-partitionen som alla säkert vet och kan man slippa att göra det två gånger så gör man såklart gärna det.
                  Men då ska det verkligen vara så att det inte gör någon extra nytta att checka med xdvdmulleter, för om det på något sätt kan göra backupen säkrare så checkar man hellre två gånger. Men när den kollar mot samma databas som du tidigare har nämnt så kanske det inte gör någon skillnad..
                  ja, det räcker med abgx360, du får det inte säkrare genom att kolla det en andra gång med xdvdmulleter. du har säkert hört det från pendragon som yrat ihop detta, varför vet jag inte. båda programmen använder samma databas men abgx360 kan åtgärda mer fel än xdvdmulleter och det visar även mer info så det är att föredra.

Original inlägg av RickeX3 Visa Inlägg
                  Och en annan grej jag undrar över som har nämnts tidigare i tråden men som jag inte riktigt har fått grepp om.
                  Jag har lirat bl.a James Bond Quantum of Solace som inte har funnits i databasen de gånger jag har kollat releasen (James_Bond_007_Quantum_Of_Solace-PAL-XBOX360-DAGGER) på min Xbox-Live profil men med utdragen nätverkskabel. Det vill säga att jag har lirat en overifierad backup på min XBL profil men utan kontakt med Live. Är jag på något sätt i riskzonen för bann pga detta?
                  att lira offline är lugna puckar.

James_Bond_007_Quantum_Of_Solace-PAL-XBOX360-DAGGER går att verifiera.

Quantum of Solace

Region Code: 0xFFFFFFFF
                  Region Free!

Checking SS
                  Timestamp of Authoring: 2008/09/30 00:00:00
                  Timestamp of Mastering: 2008/10/03 17:35:04
                  SS CRC = 1C97FDE3 (RawSS = B5E8C181)
                  SS Media ID: 6C0055E816994F2FB168E49E-06DD88A0 (matches game)
                  SS looks valid

Checking DMI
                  Timestamp of Authoring: 2008/09/30 00:00:00 (matches SS)
                  DMI CRC = A304A233
                  DMI Media ID: 6C0055E816994F2FB168E49E-06DD88A0 (matches game)
                  DMI looks valid

Checking PFI
                  PFI CRC = A4CFB59C
                  PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
                  Checking Video padding... Video is zero padded
                  Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
                  Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Verifying this game against the online database...
                  Attempting to get '1C97FDE3FC0F1308.ini' from the online verified database
                  Server file no newer than local file '1C97FDE3FC0F1308.ini' -- not retrieving

Using '1C97FDE3FC0F1308.ini' (312 bytes)
                  Video CRC matches
                  V0 CRC matches
                  V1 CRC matches
                  PFI CRC matches
                  DMI CRC matches
                  SS CRC matches
                  Xex CRC matches

Comment

• Vill bara säga stort tack till alla här som hjälpt mig (spec int21), skrivit guider och allt.
                    Har nu en fullt fungerande Xbox360 som går perfekt online. Trots många dumma frågor så får man schyssta svar, uppskattas!
                    Ska givetvis rekommendera psxcare om någon frågar!
                    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

• editediteditedit: Hade problem med att verifiera...

inser nu att de nog har med "Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
                      ERROR: Could not resolve host: www.abgx360.net; Host not found" att göra. Sidan kanske är nere för tillfället helt enkelt. återkommer annars,
                      Last edited by Gladjolt; 2009-02-26, 01:53.

Comment

• Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
                        editediteditedit: Hade problem med att verifiera...

inser nu att de nog har med "Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
                        ERROR: Could not resolve host: www.abgx360.net; Host not found" att göra. Sidan kanske är nere för tillfället helt enkelt. återkommer annars,
                        abgx360.net och databasen fungerar fint nu iaf. det är inte så du glömt att uppdatera ini filen som de flesta?

Comment

abgx360.net och databasen fungerar fint nu iaf. det är inte så du glömt att uppdatera ini filen som de flesta?
                          Närrå har att läst alla dina guider och kollat de =) abgx360.net var nog nere inatt för nu funka det perfect.

Comment

precis. det var inte okej innan, men autofixades och blev korrekt. kör du det igen kommer du se All CRCs match, Verification was successful!, det behövs inte men är du osäker på saker så kör det en andra gång.

game partitionen har inte så mycket med livesäkerheten att göra, då den förmodligen inte kollas. tar typ 15min konstant dvd läsning för att kolla om den är okej, vilket är en ganska fin anledning varför den inte kollas. varför man vill att den ska matcha är för att du inte ska få fel i spelet, korrupt grafik, spelet kanske inte går att klara, hänger sig osv. ja, det är säkert när det står AutoFix was successful!, kör det en andra gång om du är osäker.
                            Det finns ju vissa äldre spel som The Outfit som får "Game partition CRC does not match, looks like a bad rip!"

Som du säger så kollas den förmodligen inte pga att det tar för lång tid, men det hade varit intressant att veta vad som händer om man installerar ett sådant spel på Hårddisken.

Comment

• Original inlägg av p_son77
                              Det finns ju vissa äldre spel som The Outfit som får "Game partition CRC does not match, looks like a bad rip!"

Som du säger så kollas den förmodligen inte pga att det tar för lång tid, men det hade varit intressant att veta vad som händer om man installerar ett sådant spel på Hårddisken.
                              tror inte det händer så mycket, korrupt data i spelet, hängningar, grafikfel etc. skivor med mycket repor kan generera samma effekt så det är knappast något de kollar på. mycket möjligt det går att installera en sådan backup så länge det inte finns med en original checksum som den kan kolla mot efter överförd data (checksum).

*edit*

har faktiskt en backup med bad game-data, ska installera.. återkommer.

det gick att installera utan problem, alltså finns ingen original checksum inbäddad som boxen kan kontrolla mot. nu åker den tillbaka i papperskorgen.
                              Last edited by int21; 2009-02-27, 20:15.

Comment

ja, det räcker med abgx360, du får det inte säkrare genom att kolla det en andra gång med xdvdmulleter. du har säkert hört det från pendragon som yrat ihop detta, varför vet jag inte. båda programmen använder samma databas men abgx360 kan åtgärda mer fel än xdvdmulleter och det visar även mer info så det är att föredra.

att lira offline är lugna puckar.

James_Bond_007_Quantum_Of_Solace-PAL-XBOX360-DAGGER går att verifiera.
                                Okej, tackar mycket för svar!

Den releasen gick inte att verifiera när jag hade tankat den / brände den men då är den alltså tillagd i databasen senare.

Comment

Working...
                                X