Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Det var nog bara osäkert att spela p2p releasen på xbl innan release datumet. Imorgon släpps Borderlands i Sverige så det är bara att spela på!

Till int21: Tycker du att p2p releasen platsar i verifierade release tråden eller är det bara "officiella" scene releaser som gäller?
    p2p releasen platsar inte där då det inte är en officiell Scene Release, vilket tråden handlar om

detta vet jag då jag verifierade Batman när den kom ut (versionen som inte var scene...) och då sa int att det inte var scene release och därför inte platsar där

Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Hoppas du har rätt.
    Men vad är skillnaden på de 2 releaserna?
    p2p går igenom abgx360, men när man kollar databasen på abgx hemsida så saknas den där.

http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...arch_results=0

Finns dessutom två nukade releaser, antar att de inte skulle gå igenom abgx360?
    den första där är nukad för filstorleken, inget du behöver bry dig om, andra är jag osäker på varför den var nukad...

det är egentligen ingen skillnad mellan p2p och RROD releaserna, det som skiljer dom åt är att p2p är som namnet säger, en Peer to Peer release, alltså en release som inte är inom Scene kretsarna

Original inlägg av REGGISTENCH Visa Inlägg
    Hur kollar jag vilken firmware min xbox har, samt hur uppdaterar jag den om det behövs?
    det finns flera olika metoder för att ta reda på vad du har för FW i din 360, beroende på vad det är för drive, om du har t.ex. Samsung, BenQ, Liteon (vilken version som helst) då kan du koppla ur driven, koppla den till din dator, starta den med trayen halvvägs ut, dyker den då upp i windows har du 1.6

om du däremot har hitachi kan du kolla om du har 1.51 eller tidigare genom att försöka starta ett wave 3 spel (detta fungerar även på övriga drivar) liteon har 1.51 eller 1.6 om den startar wave 3 spel, och 1.5 om den inte gör det... guider för hur du gör för att uppgradera dina läsare hittar du här på forumet...

standard för vad du behöver brukar vara:

VIA SATA VT6421A samt ev. ett Connectivity kit (CK3 är den jag rekomenderar)

utöver det behöver du då ha en SATA kabel till datorn

Hitachi är ganska jobbiga, så dessa tycker jag inte du ska börja med om du vill göra det själv, utan börja med andra spelare, har du hitachi lämnar du bort den till någon som vet vad dom håller på med... (inte en nybörjare, någon som t.ex ett företag (PSXCare))

hoppas detta hjälpte dig något
    Last edited by Swizzy; 2009-10-22, 16:54.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      massa text

Tack för infon.
      Skönt att man slipper oroa sig, verkar vara ett spel som är värt att lira på live.
      i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

• Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
        Till int21: Tycker du att p2p releasen platsar i verifierade release tråden eller är det bara "officiella" scene releaser som gäller?
        p2p hör inte hemma i scene tråden. postas icke scene där så hamnar de inte i listan i första inlägget, så undvik dem så gott det går.
        Last edited by int21; 2009-10-22, 22:58.

Comment

• Har fixat hem Borderlands_PROPER_READNFO_USA_RF-XBOX360-RRoD.

Är det säkert att spela nu? I USA har det varit ute sen den 20:e. Bara det att jag läste att de bannar folk som spelar just Borderlands (eller Forza 3) innan de släppts. Men klockan är 00.48 så det släpps ju idag här i sverige, om några timmar. Borde väl vara lugnt att spela det nu direkt?

Comment

• det ska vara säkert att spela nu ja, då det finns ute i Butik och det spelet har blivit verifierat...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Kul att den heter RROD i slutet av releasenamnet var det bara jag som såg det ironiska med det
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Gött, tack, kul spel faktiskt!

Haha, ja det var lite kul att den heter RROD. Men man har ju en Jasper så jag hoppas jag klarar mig :P

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                  Kul att den heter RROD i slutet av releasenamnet var det bara jag som såg det ironiska med det
                  Tror inte du är ensam om det
                  Stötte på en release av tekken 6 som hette E74 igår...

Comment

• Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
                    Tror inte du är ensam om det
                    Stötte på en release av tekken 6 som hette E74 igår...
                    Jo jag såg den med
                    Humor har de iaf grabbarna *skratt*
                    Var lite sugen på den men mindre sugen på att bli bannad i förtid
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      Jo jag såg den med
                      Humor har de iaf grabbarna *skratt*
                      Var lite sugen på den men mindre sugen på att bli bannad i förtid
                      Så den var inte livesäker?
                      Jag tog en annan release, men man får ju se om den går igenom.

Comment

• Tekken 6 är inte ute i butik ännu, så lär inte finnas någon Verifierad release ännu
                        Google is your friend!

Comment

• Bara att vänta.
                          Tycker man får skylla sig själv om man blir bannad när man spelar ett overifierat spel online innan release.
                          Det finns många bra spel att spela medan man väntar på release

Comment

• Är det någon som verkligen har blivit bannad eller vet hur många som egentligen har blivit bannade för att ha spelat Borderland eller Forza 3 för tidigt?

Har själv hört runt med en hel del folk och läst på lite olika forum och det verkar bara vara ett väldigt litet antal som blivit bannade, så det känns mer som en skrämselgrej när dom gick ut med att dom skulle banna folk.

Comment

• det kan bero på att folk tog sig i kragen och gav fan i att spela för tidigt
                              Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
                                Är det någon som verkligen har blivit bannad eller vet hur många som egentligen har blivit bannade för att ha spelat Borderland eller Forza 3 för tidigt?

Har själv hört runt med en hel del folk och läst på lite olika forum och det verkar bara vara ett väldigt litet antal som blivit bannade, så det känns mer som en skrämselgrej när dom gick ut med att dom skulle banna folk.
                                skrämsel? kika ms forumet istället, en hel del sidor där som enbart handlar om forza. http://forums.xbox.com/1386/ShowForum.aspx

Our suspensions and bans are not limited to Forza3, it could be for any illegitimate title play that we have seen. For those who say they have a reciept for Forza3, could you have played something else recently? Is there something different about your Xbox from a normal one? All these things can lead to a suspension/ban. In general we know where the discs are at retail and we know where broken street dates occur, etc. Our information is very tight, and we are very conservative on which accounts we feel the need to take action on. So again for those posting that we've made a mistake please ask yourself the above questions. S.
                                http://forums.xbox.com/29584962/ShowPost.aspx

There are no horror stories. People that bought the game in a legal, legitimate fashion were not suspended. People that play legit games on unmodified consoles are within the Terms of Use and will not be suspended. If you ordered a game that requires a modded console to play on, you know what will happen.
                                men eftersom folk drar ut på live med overifierade kopior så ser ms att något inte stämmer och de blir flaggade. jag tror att de som blivit bannade har kört många andra titlar innan så deras konton är övervakade.. och sen forza 3 en vecka tidigare.. tadah.. ban.
                                Last edited by int21; 2009-10-25, 10:44.

Comment

Working...
                                X