Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
    Så även fast spelet har släppts av en stor "scene" så kan det va kasst iaf?
    precis.

Comment

• en fråga igen.
      jag ska uppdatera till 1.6 snart för iXtreme. men när jag väl gjort det, bränner jag spelen på samma sätt som innan? jag kör på iBurn360 på min mac och kör bara såna releaser som det står om här att de är ok.

ingen skillnad på själva bränningen?

Comment

• Ingen som helst skillnad i bränning eller annat, du bör dock testa spelen med ABGX360 innan du bränner dom =) vill du dessutom lira spel som du inte kunnat verifiera och som inte bootar med 1.6 (eller helt enkelt inte bootar) så kan du använda dig activate.iso den bränns som ett vanligt 360 spel, på samma typ av skivor... sedan kör du bara in den innan skivan med spelet du ville starta =)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          precis.
          Okej... Men om det står att spelet är 100% okej i det programmet, då är det bara mosa och köra så möe live man vill? eller kan man bli bannad iaf?

Comment

Okej... Men om det står att spelet är 100% okej i det programmet, då är det bara mosa och köra så möe live man vill? eller kan man bli bannad iaf?
            finns alltid en liten risk för att du kan bli bannad tyvär, men risken för det om skivan är helt grön är nästan lika med noll
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

då är du så säker man kan vara i dagsläget. resten hänger på vilken firmware man kör och ms dolda taktiker.

Comment

• Okej! Jag kör med iextreme. Version kommer ja inte ihåg. Lämnade in den i typ januari. 1.5 kanske? Ska lämna in den snart igen, Höstmörkret faller juh på, då är det dax att börja spela igen! Tack för snabba svar!

Comment

Okej! Jag kör med iextreme. Version kommer ja inte ihåg. Lämnade in den i typ januari. 1.5 kanske? Ska lämna in den snart igen, Höstmörkret faller juh på, då är det dax att börja spela igen! Tack för snabba svar!
                  om du lämnade in boxen i januari har du med största sannolikhet 1.5 ja, för att kunna spela dom senaste spelen måste du ha 1.51 eller 1.6 (1.51 om du har hitachi, 1.6 för övriga)
                  Google is your friend!

Comment

• Angående Angel 359

Om man får svar att spelet har angel 359 och man har 1.6 ska det väl inte vara några problem egentligen. Men ska man i abgx ställa in att fixa det, finns juh en ruta att kryssa i att fixa det om man har 1.4. Hur många av er har kört eller kör med isos som inte haft rätt angel?

Comment

• Original inlägg av Zertex Visa Inlägg
                      Om man får svar att spelet har angel 359 och man har 1.6 ska det väl inte vara några problem egentligen. Men ska man i abgx ställa in att fixa det, finns juh en ruta att kryssa i att fixa det om man har 1.4. Hur många av er har kört eller kör med isos som inte haft rätt angel?
                      om du inte brännt skivan ännu och får upp det så bör du fixa det med ABGX360 genom att bocka i den rutan ja, har du däremot redan brännt skivan så spelar det ingen större roll, iXtreme 1.4 och frammåt ska automatiskt fixa sådana problem...
                      Google is your friend!

Comment

• Hur "farligt" är det att ladda hem olika tillägg osv då? tex nya låtar till GH, fler bilar osv osv? lika farligt som att bara vara inloggad eller ska man låta bli det?

Comment

Hur "farligt" är det att ladda hem olika tillägg osv då? tex nya låtar till GH, fler bilar osv osv? lika farligt som att bara vara inloggad eller ska man låta bli det?
                          så fort du blir inloggad på live kan du bli bannad, det spelar ingen roll vad du gör på live, räcker du är inloggad så har ms kontakt med din box. självklart kan du ladda hem saker via live, det är till för det och det ökar inga risker för ban om du laddar hem addons eller whatever.

Comment

• okdoki! tack tack!!

Comment

• Hej,
                              jag såg att man kunde installera spelet till HDD:n hur inverkar detta på livesäkerheten?

Comment

• Det påverkar inte livesäkerheten alls. Om skivan var korrekt bränd till att börja med förstås. Det sparar bara på läsaren och att den låter mindre.

Lägg in bara!
                                /Mats

Comment

Working...
                                X